• 1
  • 2
2010-10-25, 21:21
Medlem
fallenXwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchKutt
Kan du inte starta upp datorn med vista disken och sedan bara läsa ifrån din w7 disk då?

Eller måste du starta just w7?

Antar att det är 64-bitars som bråkar.
jo antar att det är bästa alternativet, men den har bara 2 sata platser, jag har 2 diskar jag måste använda. och det är den 3:e disken som har win vista som funkar.
Citera
2010-10-28, 16:48
Medlem
SchKutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fallenXwolf
jo antar att det är bästa alternativet, men den har bara 2 sata platser, jag har 2 diskar jag måste använda. och det är den 3:e disken som har win vista som funkar.

Då får du skaffa en SATA->USB adapter. Brukar kosta runt 200 kr. Annars får du nog inte igång den som du vill
Citera
2010-10-28, 16:56
Medlem
Tobeos avatar
Du kan väl inte starta ditt 64 bitars OS på en 32bitars processor, dessutom kräver 64bit OS-et 2 gig ram. Jag förstår inte din fråga helt heller, vill du starta i vista och komma åt w7 hårddisken eller starta i windows 7? Jag antar den sistnämnda

Citat:
If you want to run Windows 7 on your PC, here's what it takes:

...

1 gigabyte (GB) RAM (32-bit) or 2 GB RAM (64-bit).
Citera
2010-10-28, 17:25
Medlem
Det fallenXwolf inte vill förstå att han måste installera om Windows.

Det är som om fallenXwolf och hans mormor skulle byta kläder/skor med varandra. Även om de ens skulle få på sig dom så skulle de inte trivas.

Exakt samma sak blir det med datorn när man tar en färdig Windows hårddisk från en dator och försöker starta en annan. Även om han ens kommer in i Windows skulle datorn gå mycket långsammare än annars om han nu struntade i alla blåskärmar och felmeddelandena han skulle få lite då och då.

Butiken kollade bara om hårddiskarna överlevt så att han kunde komma åt sina grejer. Diskarna funkar i datorer som redan har egen Windows hårddisk.
Senast redigerad av panpo98 2010-10-28 kl. 17:30.
Citera
2010-10-29, 03:58
Medlem
fallenXwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Det fallenXwolf inte vill förstå att han måste installera om Windows.

Det är som om fallenXwolf och hans mormor skulle byta kläder/skor med varandra. Även om de ens skulle få på sig dom så skulle de inte trivas.

Exakt samma sak blir det med datorn när man tar en färdig Windows hårddisk från en dator och försöker starta en annan. Även om han ens kommer in i Windows skulle datorn gå mycket långsammare än annars om han nu struntade i alla blåskärmar och felmeddelandena han skulle få lite då och då.

Butiken kollade bara om hårddiskarna överlevt så att han kunde komma åt sina grejer. Diskarna funkar i datorer som redan har egen Windows hårddisk.

Jag jag förstår är precis det du sa att jag inte vill förstå.
Det jag inte förstår är varför jag inte kan komma åt min hårddisk ALLS även när den är som sekundär disk, jag kommer in i C men inte längre än så, står att jag inte har behörighet att öppna mapparna.
Därav MÅSTE jag komma in i den som primär disk, säkerhets kopiera allt som skall sparas och liknande.
Citera
2010-10-29, 05:50
Medlem
Det är vad som händer när man sätter lösenord på sina konton. Spelar ingen roll om du nu har exakt samma namn och lösenord. Du måste ta över kontrollen över mapparna.

http://support.microsoft.com/kb/308421
http://www.howtogeek.com/howto/windo...menu-in-vista/
Citera
2010-10-29, 13:34
Medlem
fallenXwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panpo98
Det är vad som händer när man sätter lösenord på sina konton. Spelar ingen roll om du nu har exakt samma namn och lösenord. Du måste ta över kontrollen över mapparna.

http://support.microsoft.com/kb/308421
http://www.howtogeek.com/howto/windo...menu-in-vista/
Tack, nu kommer jag iallfall in i den, får kopiera det jag behöver och vänta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in