2010-10-26, 08:35
Citat:
Ursprungligen postat av fagget
Det är svårt att veta hur nära din chef du står egentligen, allt är ju relativt.
Hur många är ni på er arbetsplats, hur tighta är ni med chefen? Min uppfattning är att det ofta pågår en del skvaller på jobbet om just chefen, men det går ju att förhålla sig neutral. Varken sitta och skvallra som om det vore en syjunta, eller gå till chefen direkt och berätta det du hört.
Kan inte situationen bli jobbig för dig gentemot de andra på jobbet, om du talar om det för honom? Börjar han nysta i "skvaller-härvan", och ska leta syndabockar, kommer det bland de andra på förr eller senare fram att det var du som pratade med honom. Vips har du blivit en "svartfot light".
Men som sagt, har ingen aning om hur det är på din arbetsplats, och kanske överanalyserar alltihopa.
Hur många är ni på er arbetsplats, hur tighta är ni med chefen? Min uppfattning är att det ofta pågår en del skvaller på jobbet om just chefen, men det går ju att förhålla sig neutral. Varken sitta och skvallra som om det vore en syjunta, eller gå till chefen direkt och berätta det du hört.
Kan inte situationen bli jobbig för dig gentemot de andra på jobbet, om du talar om det för honom? Börjar han nysta i "skvaller-härvan", och ska leta syndabockar, kommer det bland de andra på förr eller senare fram att det var du som pratade med honom. Vips har du blivit en "svartfot light".
Men som sagt, har ingen aning om hur det är på din arbetsplats, och kanske överanalyserar alltihopa.
Jag står min chef nära. Vi har lätt att kommunicera och det vore inte konstigt att ta upp. Vi har diskuterat minst en känslig grej förut (inte skvaller) och har ett ömsesidigt förtroende.
Vi är på vår avdelning 25, men 300 totalt.
Alla är inte supertighta med chefen på jobbet, han är korrekt men har ett lätt sätt.
Helst vill jag undvika "svartfot light" situationen, men skulle jag besluta mig för att berätta så skulle jag ta det med den som sa det till mig först.
Är det så att detta utan tvivel är lögn så känner jag mig nästan tvingad att berätta, i fall det skulle verka troligt så får det bero.
Önskar att jag aldrig fick höra det här skvallret.