2010-10-25, 17:21
Medlem
LFEs avatar
Detta är ett error som kommer upp när jag använder Internet Explorer på några av flashbacks forum. Jag har försökt luska fram vad som är orsaken till felet och det verkar vara några av reklamannonserna.

Det är inte den om droger (spicenordic) och förmodligen inte den om hampkläder. Det kommer bland annat upp på laidback. Den enda ovanliga reklamen där är den om alpina resor och jag tror att det är den som orsakar varningen.

Då jag inte är säker om det verkligen är en bugg eller om det är min gamla browser som ogillar det så postar jag direkt i FB forumet.

Hoppas det hjälper.
Citera
2010-10-25, 17:30
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Jo jag har också det problemet, jag har inte en blekaste aning om vad det beror på dock.
Citera
2010-10-25, 18:05
Medlem
micaeles avatar
Det är statens censurfunktion som varnar för medlemmar på Flashback Forum. Ingen av oss är ju ett tillförlitligt objekt...
Citera
2010-10-25, 18:21
Medlem
quaertys avatar
Laidback och Papperskorgen är de ställen jag har märkt av det, och det är från och med idag. Märkligt och irriterande. Kan man ta bort det i datorn på något sätt? Alltså själva meddelandet som poppar upp. Typ kryssa i "jag vill inte se det där jävla meddelandet" under någon menygrej eller nåt.
Senast redigerad av quaerty 2010-10-25 kl. 18:25.
Citera
2010-10-25, 18:28
Medlem
qu4dros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFE
Detta är ett error som kommer upp när jag använder Internet Explorer på några av flashbacks forum. Jag har försökt luska fram vad som är orsaken till felet och det verkar vara några av reklamannonserna.

Det är inte den om droger (spicenordic) och förmodligen inte den om hampkläder. Det kommer bland annat upp på laidback. Den enda ovanliga reklamen där är den om alpina resor och jag tror att det är den som orsakar varningen.

Då jag inte är säker om det verkligen är en bugg eller om det är min gamla browser som ogillar det så postar jag direkt i FB forumet.

Hoppas det hjälper.
Men för helvete skaffa en ny browser som firefox, chrome, opera eller safari. Explorer är den webläsrare som är sämst att följa standarder, slöast, osäkrast, plottrigast
Citera
2010-10-25, 18:33
Medlem
Zwerchstands avatar
Även Chrome reagerar men utan popup: "[Grönt hänglås &] https:" —> "[Rött överkryssat hänglås & -struket] https:".
Citera
2010-10-25, 19:11
Medlem
Lischos avatar
Samma problem här faktiskt. Har varit så under hela dagen när jag går in i vissa trådar.
Citera
2010-10-25, 19:45
Medlem
quaertys avatar
Nu är problemet plötsligt som bortblåst.
Citera
2010-10-25, 20:51
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Har inte märkt något. Men kör inte heller IE, FF eller Chrome.
Citera
2010-10-25, 21:09
Medlem
LFEs avatar
Oh helvte nu blir jag orolig på riktigt. Kan jag ha fått något skit för att jag klickade ja trots meddelandet? Det går att få spyware genom activeX kontroller och script som startas genom adds.
Citera
2010-10-25, 21:40
Medlem
charkovs avatar
Japp, har också märkt detta. Har IE.
Citera
2010-10-25, 22:02
Medlem
Avva66s avatar
Hade det tidigare ikväll, men inte nu mer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in