2010-10-25, 16:38
Bannlyst
jag har jämt funderat hur datorn känner igen å blockar porr sidor.

har den typ text igen känning så den ser att det står med cunt teen ass och sånt? eller har den färg sensor som ser att det är mycket hud färg på bilderna eller nåt, det är också en teori jag kommit fram till. men den är lite spejsig kanske...
Citera
2010-10-25, 16:39
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Gillar-Glassen

har den typ text igen känning så den ser att det står med cunt teen ass och sånt? eller har den färg sensor som ser att det är mycket hud färg på bilderna eller nåt, det är också en teori jag kommit fram till. men den är lite spejsig kanske...

Ja, den läser väl av taggarna som de flesta porrsidor besitter.
Citera
2010-10-25, 20:39
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-Gillar-Glassen

Jag skulle gissa att programmet som blockerar porrsidor har en ganska stor lista med domäner och nyckelord som är "förbjudna".
Citera
2010-10-26, 17:19
Medlem
Antingen har du någon form utav NetNanny-program på din dator och därav känner igenom genom att det skannar sidans källkod efter text t ex.

Eller så är det dom som tillhandahåller din DNS som blockerar vissa porrsidor med t ex barnporr
Citera
2010-10-26, 18:04
Medlem
Simson1s avatar
Flera använder sig av "skin detection" genom att scanna av bilden efter hud. t.ex:
Snitch - http://www.hyperdynesoftware.com/
SafeSquid - http://www.safesquid.com/html/portal.php?page=80
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in