Flashback bygger pepparkakshus!
2004-06-25, 20:14
Medlem
chicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Jepp, verkar vara en haverist av rang den där *bortediterad av moderator pga pul*.
Inte säkert att han har något pass, verkar i mina ögon inte vara den globetrotteraktiga typen.
Varför flyttade han till just Vimmerby? Bättre bidrag där?

Kan kanske bli en ny forskningstråd för Knutbygänget

Chico
Citera
2004-06-25, 20:54
Medlem
när det gäller denna lirare så är det det som ja alltid har sagt, men då blir man ju varnad det är ju synd om dom sexuellt avikande,
Citera
2004-06-25, 22:04
Medlem
Viktorias avatar
Imorgon hålls häktningsförhandlingarna med 53-åringen.
Citera
2004-06-26, 00:26
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Jepp, verkar vara en haverist av rang den där *bortediterad av moderator pga pul*
Inte säkert att han har något pass, verkar i mina ögon inte vara den globetrotteraktiga typen.
Varför flyttade han till just Vimmerby? Bättre bidrag där?

Enligt AB så har han ju flyttat runt i Europa.
Citera
2004-06-26, 02:36
Medlem
chicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Imorgon hålls häktningsförhandlingarna med 53-åringen.

Och...?

Chico
Citera
2004-06-26, 09:51
Medlem
vikkes avatar
Jag bor i Vimmerby.
Iaf, jag är en smula förvånad över att det är han, har pratat med honom ett par gånger om hans otroligt lydiga hund. Visserligen en väldigt hatisk människa, men mördare? Tydligen.....

Han har varit väääääldigt hatad i ett år här nu, sedan han fixade punkteringar på drygt 200 bilar och motorcyklar...
Citera
2004-06-26, 10:17
Medlem
Ampersands avatar
Aftonbladet skriver om möjligheten att det fanns en medhjälpare. (Förra gången man trodde på ett genombrott var det ju frågan om två kusiner som troddes ha begått brottet tillsammans.)

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Dessutom gäller det att kunna knyta en eventuell medgärningsman till brottet. Det finns uppgifter på att 52-åringen kan ha haft hjälp av en bekant vid brottet.
På Heléns kropp hittades, förutom sperma, människohår från två olika personer. Dessutom påträffades ett könshår.
Polisen har redan nu en teori om vem man ska söka, men något gripande är inte aktuellt. Först vill man göra en del kontroller.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,497172,00.html

Vilket bevisvärde har egentligen hårstrån? De flesta människor tappar hår varje dag som fastnar eller hamnar på olika ställen och kan överföras via kläder, möbler, mattor, husdjur eller på annat sätt, så chansen är nog stor att vem som helst när som helst har hår på sig från en rad andra människor. Det gäller säkert barn i ännu högre grad, eftersom de leker på golv, klappar okända djur o s v.

Jag gissar, om medhjälparhypotesen har någon substans, att det kan finnas fyndomständigheter (kring hur håren har hittats) som polisen inte vill berätta om ännu. Annars verkar detta vara en tidningsanka.
Citera
2004-06-26, 11:17
Medlem
Carpe Diems avatar
Har pratat med en tjej som har bott i vimmerby. Han är, som sagt, känd på stan, men hon uppfattade honom som oförarglig.
Citera
2004-06-26, 11:22
Medlem
Viktorias avatar
Lite Gavnevarning på hans brev som återges i Aftonbladet idag.
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,497176,00.html
Citera
2004-06-26, 11:22
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Enligt AB så har han ju flyttat runt i Europa.
Ok, jag har faktiskt inte läst allt i kvällstidingarna.
Citera
2004-06-26, 11:23
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoria
Lite Gavnevarning på hans brev som återges i Aftonbladet idag.
http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,497176,00.html
Jorå.
Citera
2004-06-26, 11:40
Medlem
Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chico
Och...?

Det brukar komma fram/läcka ytterligare info i samband med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in