2010-10-25, 14:52
Medlem
Har genom en slump upptäckt att jag kan injicera valfri HTML/Java Script kod på en hyfsad stor webbsida. Genom www.sidan.com/sida/funktion.php?AlltJagLäggerTillHärDykerUppIKodenPåS idanHTML_JS_<>""osv_funkar

Detta förvånar mej då det är en ganska stor sida med bra säkerhet, användare sessionerna låses till cookies och IP och antagligen sessions ID/länkar också. Så det går inte att kapa en session.

Det jag undrar är om jag kan "bryta mej ur" och kanske injicera valfri php kod också? Men då de har ganska hög säkerhet i övrigt borde de tänkt på det, men vad kan man prova med för olika sätt att bryta sej ur?

Annars då jag kan injicera valfri Java Script borde jag kunna köra något med AJAX XmlHttpRequest och på så sätt kapa en session och ladda ner sidor eller nåt, få en användare att klicka på sidan.com/sida/function.php?Här_är_mitt_Ajax_script_som_laddar_ne r_alla_sidor

Men jag är inte speciellt kunnig inom JS eller PHP, nån som har lust att guida mej lite?
eller tips på forum/guider på engelska?
Citera
2010-10-25, 16:35
Medlem
p4nd0ras avatar
Borde du inte kunna injicera en iframe eller liknande som pekar till ett php-skript någonstans? Nu är jag inte så insatt i just det här så jag kan säkert ha helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in