• 1
  • 2
2010-10-25, 14:38
Medlem
Det känns lite som samma sak som när folk i ett förhållande håller på att göra slut och den ena partnen utbrister "jag kommer ta mitt liv om du drar!!"

Attention.

Det här råkar vara kvinnans sätt att hålla kvar en man. Det är jävligt sorgligt att se.
Det är dock inte lika sorgligt som kvinnor som faktiskt skippar p-piller och blir gravida utan att deras killar vet om det. Har själv en killkompis som råkade ut för detta. Han blev ofrivilligt pappa vid 22-års ålder. Och efter han lämnade henne så började hon hitta på massa saker så hon skulle få ensam vårdnad om barnet.

Sånt går hand i hand med att hitta på att man blivit gravid och fått missfall.
Citera
2010-10-25, 17:15
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Jag ber om ursäkt om ämnet diskuteras någon annanstans redan. Jag sökte, men fann inget!

Det finns en sak jag länge undrat över, som idag kom på tal igen: Varför brukar en del kvinnor påstå att de är gravida så fort de är missnöjda? Jag vill tillägga här nu att jag själv är tjej, och jag menar inte att alla tjejer gör detta, men det är något jag stöter på lite titt som tätt. Jag kan dra ett exempel:

En (f.d) vän till mig är "gravid" hela tiden. Varje gång får hon såklart missfall och varje gång hon yttrar sig om det så är det när hon bråkat/gjort slut med sin pojkvän. Hon är inte sen med att prata om sin graviditet varje gång heller, utan berättar glatt för alla att nu är hon med barn och hon är osäker på hur hon ska göra. Första gången (som jag vet om) hon sa att hon var gravid så tog jag henne såklart på allvar. Vi pratade om saken ganska länge, då hon inte visste hur hon skulle ta det med sin pojkvän som hon nyligen haft ett stort bråk med.

Helt plötsligt så fick hon missfall såklart och hon var inte sen med att gråta ut hos mig. Empatisk och snäll som jag är, fanns jag självklart där för henne. Två veckor senare, när hon och hennes pojkvän gjorde slut, så var hon inte sen med att berätta att hon var gravid igen. Pojkvännen tar tillbaka henne, och självklart får hon senare missfall. Denna historia upprepar sig ungefär 6-7 gånger innan han tillslut inser att hon bara hittar på (jag insåg det dock rätt snabbt när hon blivit gravid 2 gånger på en månads period).

Jag kan komma med massvis av fler exempel på detta fenomen och det jag undrar nu är: Varför? Varför gör en del kvinnor såhär? Vad är det de vill vinna? Jag förstår ju att de ofta gör det för uppmärksamhet och/eller för att få tillbaka ev. pojkvänner som lämnat dem... Men varför ljuga om något så allvarlig som graviditet?

Så Flashback, kan ni hjälp mig att förstå varför? Har ni egna exempel?

Enkelt, du verkar ha missat faktumet att de flesta kvinnor saknar någonting innanför pannbenet och verkar ha like mycket minne som en guldfisk.
Nu verkar du faktiskt ha någonting där pga att du ställer en fråga som är väldigt viktig, men tyvärr så blir jag tvungen att referera till det första jag skrev för det finns helt enkelt ingen sund eller bra logik bakom deras handlande, vare sig för de själva eller männen.
Citera
2011-01-10, 08:37
Bannlyst
Värre är att jag har varit med ett antal gånger då de påstod att de var gravida med mig, ena var bäst hon sa nästa dagg att hon är gravid att hon har kollat upp det, en annan kände det i sina bröst
Citera
2011-01-10, 10:36
Medlem
Gibbledygooks avatar
Min nuvarandes ex höll på sådär..dagen han dumpade henne så berättar hon att hon är gravid..
Sen ringer hon mig och berättar det..
Såna äckliga jevla horor borde få fittan igensydda.

Det första INNAN några diskussioner är att killen köper ett gravtest och så får hon pinka framför honom på stickan.Och är det tvivel så ska killen inte ses som pappa innan barnet är fött och DNA test taget.
Citera
2011-01-10, 11:14
Bannlyst
Det hemska och sjuka är att jag varit med om det två gånger. Första gången hävdade A att hon sedan gjort en abort och A bemödade sig även om att gå och kackla om saken till flera av mina polare. Varför jag vet att A ljög beror på att A tydligen inte kunde räkna och jag kunde torrt konstatera att om A har gjort abort så kan det omöjligt vara jag som är/var far till barnet. I detta fall var vi inte så gamla men vid 20 års ålder borde ändå inte denna typ av lögner och barnsligheter förekomma.

B som var lite av ett KK hävdade att hon var gravid och i detta fall så sa jag att jag kunde komma över med prego-test. Hon avböjde och hävdade senare att det blivit missfall. Roliga med B var att det kom upp som ett sätt att se vart i förhållandet vi var och se om jag hade "seriösa" avsikter trotts att jag varit väldigt tydlig med att jag inte ville vara ihop med B. Bör tilläggas att B var runt 30 så barnslighet följer tydligen med upp i åren.
Citera
2011-02-07, 17:11
Medlem
Förstår inte heller hur man kan ljuga om en sån här sak. Vafan... det är ju ett blivande barn vi pratar om, inte någon nallebjörn som passar in för stunden. Så jävla sjukt. Men jag känner igen det där beteendet från en gammal avlägsen vän som jag inte pratar med och har inte gjort sedan 8-9 år. Tack och lov. Men denna donna var en sådan som gärna pratade ut om när hon blev gravid. Hon var också en sån som blev på smällen varje/varannan månad och berättade om att hennes mens var sen, hur hennes kille hade reagerat osv.

Fast jag vet inte om det var så att hon sa det för att hon ville ha uppmärksamhet av mig, eller för att hon hade bråkat med sin kille eller om det var både och. Sjukt hur som helst iallafall. Blir så jävla lack på såna personer.
Citera
2011-02-07, 17:23
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
...för att rädslan det skapar är ett mäktigt vapen och att vissa tjejer gör lite som det faller dem in, istället för att tänka rationellt, för att genomföra sin 'tillfälliga' agenda.

För jämställdhetens skull gör vissa killar samma sak, men vi besitter inte ett lika mäktigt verktyg pga biologiska skillnader (typ, avsaknaden av livmoder).
Citera
2013-02-18, 18:07
Medlem
Obscurites avatar
Keep a nigga baby gott folk?

http://www.youtube.com/watch?v=iiU2omjqg9A
Citera
2013-02-18, 20:29
Medlem
Katzyns avatar
Låter som ett otroligt stört och osunt knep för att få uppmärksamhet och att folk ska tycka synd om henne.
Citera
2013-02-18, 21:07
Bannlyst
Så många gånger har jag inte sett eller hört om men en tjej drog den när jag dumpade henne men det kändes rätt tunt eftersom jag bara kört med kondom.

En polare gick dock på den grejen, gick tillbaka till tjejen, hon slutade käka piller direkt och 1 månad senare var hon gravid på riktigt, ouch.
Citera
2013-12-11, 11:57
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Denna historia upprepar sig ungefär 6-7 gånger innan han tillslut inser att hon bara hittar på (jag insåg det dock rätt snabbt när hon blivit gravid 2 gånger på en månads period).
.
.
.
Så Flashback, kan ni hjälp mig att förstå varför? Har ni egna exempel?

Karlar är ju lättlurade och ibland kan en "vit" lögn behövas för att krångla sig ut ur något trassligt extraknull man fått någonstans. Min kompis var otrogen mot sin karl men sade att hon var gravid för att slippa bråk och separation. Det funkade.
Citera
2018-03-05, 19:43
Medlem
Det finns en brud i Avesta som ljuger om sin graviditet.
Direkt när killen gjorde slut med henne så "Blev" hon gravid , och han flyttade då tillbaka.
Men problemet är ju att hon aldrig föder nån gång🤣
Tydligen så kommer nya ursäkter hela tiden🤣🤣🤣
Stackars grabb , att han inte fattar🤣
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in