2010-10-24, 21:41
Medlem
Det är så att min tunga, enligt mig inte ser helt frisk ut.
Den har en ljusgul nyans ca 2 cm in på tungan som inte verkar vilja försvinna, de är typ som en väldigt tunn hinna.
Sen längst bak på tungan, där den slutar och ca 1-2 cm fram är den väldigt "knottrig". Svårt att förklara och har tyvärr inte tillgång till någon kamera just nu. Kanske kan uppdatera med en bild imorgon om inte någon kan hjälpa med den beskrivningen jag gav.

Frågan är alltså om det är något fel på den eller om de är naturligt så de försvinner osv?
Har använt tungskrapa nu i ca en vecka men märker inte riktigt någon skillnad, några andra tips på hur man kan göra något åt de?
Kan även tillägga att de är väldigt svårt att använda tungskrapan längst bak där de "knottriga" är då kväljningar har en förmåga att uppstå.

Tack på förhand, flipflop
Citera
2010-10-24, 21:46
Medlem
mungs avatar
"Knottror" längst in på tungan är väl normalt?

Beläggningen kan däremot vara svamp. Det går inte att skrapa bort, så besök en vårdcentral.
Citera
2010-10-24, 21:52
Medlem
Köp hem lite kolsyrat vatten (Ramlösa, Loka, Willys eget eller vad du föredrar). Lingonsylt är också bra. Så länge beläggningen inte är otäckt tjock kan det fungera bra att behandla själv (tillsammans med tungskrapa).
Citera
2010-10-24, 22:09
Medlem
Vichyvatten ska vara bäst. Mej hjälpte det dock inte, jag hade nån okänd sjukdom.
Citera
2010-10-25, 18:06
Moderator
ofays avatar
Lägg upp en bild. Jag kanske kan hjälpa dig då.
Citera
2010-10-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Lägg upp en bild. Jag kanske kan hjälpa dig då.
Har försökt att ta flera bilder men de går inte så där super bra med en värdelös kamera, så de blev tyvärr ingen.
Men kan ju säga att jag vart väldigt noga med tungskrapan de senaste dagarna och jag tycker att man kan se lite skillnad iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in