2010-10-24, 20:00
Medlem
Låt oss säga att jag har en laptop med exempelvis XP som jag använder på mitt wifi, jag bootar då den med BT4 och ändrar mac-adressen för att sedan ansluta till grannens wifi-nätverk. Om jag nu går in på en sida och massa specifikationer, uppgifter etc. sparas i deras loggar kan man då på något sätt spåra att jag varit inne på mitt nätverk på ett annat operativsystem som är på en annan disk? Kanske dum fråga då jag antar att det är omöjligt, men man vet aldrig.
Citera
2010-10-24, 21:08
Medlem
Callmebabas avatar
Ja man kan nog, men det är inte lätt.
Citera
2010-10-25, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callmebaba
Ja man kan nog, men det är inte lätt.
Berätta då hurfan det skulle gå till.
Citera
2010-10-25, 13:29
Medlem
Callmebabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0RrE
Berätta då hurfan det skulle gå till.

Det gick att spåra fram Anders Eklund så varför skulle det inte kunna gå`?
Jag vet jag varken inte hur de hitta Andres eller hur man ska kunna spåra det TS snackar om.
Citera
2010-10-25, 14:03
Moderator
rancors avatar
Det mest troliga är att dem kan spåra aktiviteten mer än vilken dator du har använt men det är som alltid, mista fel och din MAC kanske blir avslöjad men jag tror ändå det är din aktivitet som avslöjar dig. Om du t.ex. skulle få för dig att läsa din e-post eller besöka hemsidor som du brukar besöka så rent teoretiskt skulle ditt beteendemönster gå att spåra om man satt med samtliga uppgifter, men..... det är långsökt.

// rancor
Citera
2010-10-25, 16:50
Medlem
TroyMcLures avatar
Om de sidor du besöker sparar tillgänglig info från webbläsaren så kan man säga att ett relativt spår lämnas. Men det unika i dessa avtryck har mer med sannolikheter att göra. Det går minska sannolikheten för unika avtryck (från tex. 1 på 4 miljoner till 1 på 300) genom att använda noscript, manipulera info om webbläsare/os etc. Som tidigare nämnts är det isf beteendemönstret som avslöjar dig men det beror på. Å andra sidan ändras ju avtrycket om du kör BT via en live-usb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in