• 3
  • 4
2011-08-08, 03:07
Medlem
ParanoXs avatar
The Show Must Go On
Bohemian Rhapsody
I Want It All
We Are The Champions
Crazy Little Thing Called Love
Citera
2012-02-16, 18:19
Medlem
Guzzler68s avatar
Här är min lista:
1. Somebody To Love - Helt klart världens bästa låt enligt mig!
2. Killer Queen - Freddies röst, oslagbar!
3. Under Pressure - Ingen förklaring, den finns bara där.
4. Another One Bites The Dust - Basgången, gitarren, sången, allt är perfekt!
5. Dreamers Ball - Ingen förklaring, perfekt låt helt enkelt.
Citera
2012-04-02, 21:01
Bannlyst
Bohemian rhapsody
little thing called love/ in my defence /who wants to live förever
living on my own
the show must go on
I want to break free.

Märk väl att jag inte gillar mainstreamlåtarna som We will rock you, we are the champions o another one bite the dust. Så jag är en kvalificerade kännare..

Queen med mercury får väl ändå anses som bästa bandet? De har gjort massor av hitar och är ändå lagom mainstream. Jag anser inte att något band som ni gillar som jag inte gillar är bra.

sen måset jag säga att denna kombin tillsammans med lite one-liners gör sig bera.
http://www.youtube.com/watch?v=mdXlA6m2qrM
Citera
2012-06-22, 18:37
Medlem
danielbs avatar
Finns ingen bättre än Bohemian Rhapsody live i Montreal. Eller alla låtar från Montreal är magiska. Helt otrolig röst, men det visste ju alla redan.
Citera
2012-06-22, 19:34
Medlem
1. We Are The Chamions
2. Bohemian Rhapsody
3. I Want It All
4. The Show Must Go On
5. Killer Queen
Citera
2012-06-22, 21:34
Medlem
Vicious_s avatar
1. Bohemian Rhapsody
2. Seven seas of rhye. (Etta om det inte vore för Bohemians storhet, älskar denna låten)
3. Killer Queen
4. Show must go on
5. We are the champions
Citera
2012-06-25, 00:14
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
1. Innuendo
2. The March Of The Black Queen
3. These are the days of our Lives
4. The Show Must Go On
5. Bohemian Rhapsody
Citera
2012-06-25, 16:41
Medlem
Toomss avatar
1. It's a Hard Life

Kanske är ett udda förstaplatsval men älskar verkligen den här låten, gåshud rakt igenom! Dessutom så är videon riktigt snygg (och väldigt Freddie ).

2. March of the Black Queen

Vad finns det att säga? Otroligt mäktig låt, speciellt den sista delen ("I reign with my left hand, I rule with my right" osv...)

3. Death on Two Legs

Mäktig låt där man verbalt slaktar bandets ex-manager med stil.

4. Teo Torriatte (Let Us Cling Together)

Vacker, underskattad låt som jag helt enkelt tycker väldigt mycket om.

5. Breakthru

Stod mellan den här, Hammer to Fall och Good Old-Fashioned Lover Boy, men fick bli Breakthru som platsade på listan. Grym låt med en refräng som verkligen fastnar.

[edit] Faaaan, glömde My Fairy King. Får räknas som en bubblare då.
Senast redigerad av Tooms 2012-06-25 kl. 16:44.
Citera
2012-07-18, 15:28
Medlem
Lewuzs avatar
1. March Of The Black Queen
Genialisk låt och har helt underbara delar. Undrar verkligen vad Freddie tänkte när han skrev denna låt..

2. The Millionaire Waltz
Pianospelet.

3. The Prophet's Song
Älskar det proggresiva. Och självklart acapellan i mitten av låten.

4. Brighton Rock
Gitarrspelet och röstskiftet.

5. Death On Two Legs (Dedicated To...)
Briljant låt. Man hör verkligen hur mycket Freddie avskyr den här killen.

Det här var för jäkla svårt..
Citera
2013-11-23, 18:11
Bannlyst
1. I Want To Break Free
En av rocken och tidernas bästa låtar! Freddie Mercury som bäst.

2. Bohemian Rhapsody
En av världens mest revulotionerande låtar och texten är perfekt! Att inte ha med den på en top 5 lista känns korkat.

3. Another One Bites The Dust
Dansglad låt och perfekt rhytm!

4. We Are The Champions
Queens Anthem och låten är riktigt medragande och bra.

5. Killer Queen
Behövs inte mycket motivering här den femte bästa Queenlåten.
Citera
2013-11-29, 23:12
Medlem
ChristerOstbages avatar
Då Queen är mitt absoluta favoritband som har hållit mig i handen genom vått och torrt i över tio års tid så kände jag det som en plikt att knåpa ihop en relativt komplett topp 5-lista - material finns ju men placeringarna är desto svårare. Vinnarna är:

1. Bohemian Rhapsody (A night at the opera)

Vad mer kan jag skriva som inte redan har skrivits om den här låten? Min absoluta favoritlåt som jag har hört tusentals gånger men ändå lik förbannat så känns den lika ny varje gång jag hör den. Som vissa människor behöver kaffe på morgonen kan jag inte börja andas innan jag har de magiska raderna: ”Is this the real life? Is this just fantasy…”

2. Tie your mother down (A day at the races)

Brian May är stundom ett musikaliskt geni när det kommer till intron/solon. Det här är utan tvekan en av de absolut bästa inledningarna man kan ha i en låt och framför allt en av de absolut bästa låtarna att vrida på full volym på när man väntar på att rödljuset ska slå om. Lyssna med fördel på Live at Wembley-versionen.

3. Somebody to love (A day at the races)

Freddies favoritlåt och är det verkligen så konstigt? Den desperata texten, den fantastiska melodin och energin som kommer fram vid live (kolla versionen på Rock Montreal) efter någon att älska. Under den skolhatande perioden i högstadiet så klottrade jag ner på fler än en bänk meningarna: ”I just gotta get out of this prison cell, someday I’m gonna be free”.

4. Crazy little thing called love (The game)

Den stora anledningen till varför jag väljer den här låten är solot. Jag skulle faktiskt kunna sträcka mig till att kalla det Brian Mays bästa solo tillsammans med The Millionaire Waltz. Sen det faktum att det bara är fyra ackord genom hela låten och tillsammans att ta arvet efter Elvis och behandla det med den största respekt gör att jag har med den på listan. Lyssna med fördel på Live at Wembley-versionen.

5. Lily of the valley (Sheer heart attack)

Om inte jag missminner mig så är det herr Mays favoritlåt av Freddie. Ett kort, fin men väldigt elegant litet örhänge får avrunda den här listan.

Jag skulle självklart kunna ha med WWRY, WATC, Radio Gaga, Another one bites the dust, Killer Queen, I want to break free och alla de ”självklara” låtarna men jag har försökt tänka på de lite bortglömda eller tipsa om speciella versioner som verkligen visar en potential som kan inte alltid lyser igenom på studioskivorna.
Citera
2014-05-21, 00:39
Medlem
Alecia79s avatar
1. White Man
Denna låt är ju bara så cool! Tyvärr så körde dom inte den live så länge.

2. Liar
Låt från deras andra album, jag gillar hur Freddie sjunger i denna låt.

3. Ogre Battle.
Jag vet inte vad jag ska säga om låtarna, dom är bra helt enkelt. :P

4. Misfire
Short and sweet!

5. Bohemian Rhapsody.
Ja, jag måste ju ta denna låt också till slut, men det är faktiskt ingen favorit.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in