Rätt som det var poppade det upp en ruta där det stod att hela min dator var fullproppad med virus, och jag tänkte "Det här är inte mitt virusprogram". Det visade sig att det var inte heller mitt virusprogram. Efter några korta och enkla sökningar så är det tydligen ett "rogue" program? Som på något vis installerar sig själv och lurar en att man har datorn full med virus för att man ska köpa deras program för att sedan ta bort virusen som inte ens finns.
Läste lite på nätet att Malwarebytes Anti-Malware ska vara det rätta programmet för att ta bort detta fakevirus program med. Nu har jag installerat detta, och kört med den 2ggr, själv programmet Antimalware doctor som det nu hette har försvunnit men återstår gör någon Trojan Horse som vägrar försvinna när jag kör med malwarebytes Anti-malware.
Jag har också AVG 2011 free version installerad, och med den poppar det flera gånger i minuten upp om denna trojanska häst som har fördärvat min vardag sen igår kväll.
"Trojan horse Agent.5.AJ - står det att den heter, AVG hittar på den, men kan inte ta bort den.
Någon som har lite tips eller vet hur fan man ska få bort skiten?
Låter som en fråga för 927
Men med tanke på att 927 gör reklam för programmet du pratar om i sin signatur så vågar jag påstå att det förmodligen är bland det bästa som finns där ute
Fick samma problem på min stationära som min kära mor fått. Jag stängde av alla processer som gick att stängas, tog bort dem från autostart och fixade antimalwarebytes. Tog ett litet tag för det kom tillbaka några ggr när jag tog bort den (kom tillbaka vid restart av datorn) men till slut gick det, detta med hjälp av antimalwarebytes.
Så ladda ner det programmet och testa. Den gick att köra i felsäkertläge (det var nog då det fungerade för mig).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!