2010-10-25, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yodas
Har dom markers där också? Annars finns det några andra ställen i närheten?
de har inga där, men man kan ju alltid racka pilot på panduro och gleerups. annars får du nog dra till malmö. drewex har montana markers fyllda alkoholbaserat ink, de säljer även tomma pennor. hört att det ska finnas på jailbird i hbg också, men har själv aldrig varit där.
Citera
2010-10-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-on
de har inga där, men man kan ju alltid racka pilot på panduro och gleerups. annars får du nog dra till malmö. drewex har montana markers fyllda alkoholbaserat ink, de säljer även tomma pennor. hört att det ska finnas på jailbird i hbg också, men har själv aldrig varit där.

Jailbird har montana markers, både fyllda och tomma. Samt skokrämspennor och squeezers. De säljer även bläck.
Citera
2010-10-26, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbles
Jailbird har montana markers, både fyllda och tomma. Samt skokrämspennor och squeezers. De säljer även bläck.
Vad har de för bläck på ett ungefär? Stort utbud?
Citera
2010-10-26, 08:56
Medlem
Han har haft Grog men tror inte han har fått in nytt, sen har han väl en 6-7 färger av montana fluid.
Citera
2010-10-27, 11:50
Medlem
Yodass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wobbles

Jag är i hbg just nu faktiskt, någon som vet vart det ligger?
Citera
2010-10-27, 13:02
Medlem
Bruksgatan 32 i Helsingborg.
Du går rakt upp från knutpunkten så kommer du dit.
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?va...32+helsingborg
Citera
2010-10-27, 18:00
Medlem
Yodass avatar
Citat:
Vad har de för bläck på ett ungefär? Stort utbud?

Var där idag och skaffa mig lite verktyg, aldrig varit där förut men såg hyfsat bra ut med utbudet.
De vanligaste färgerna fanns, samt några sköna markers.
Citera
2010-10-27, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APJ
Menar inte att alla målar fult utan att folk hellre kör över typ Hose eller Boles snygga karaktärer än en MRD med t.ex. tre färger som kanske inte tog lika lång tid. Vet inte exakt vad du tycker om det, du är väl med boof eller nåt, men ifall jag fick välja kör jag hellre över ett stort crew som målat en piece med kanske 3-4 färger snabbt än en piece som verkar tagit lång tid att göra fast av en snubbe som inte syns överallt på stan.

Folk lirar ju knappast över boles snygga grejer framför en trefärgad MRD? Folk kanske tänker att de målar över det som suttit ett tag? Tag som i en tidsperiod, inte klotter.
Citera
2010-10-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pahg
Folk lirar ju knappast över boles snygga grejer framför en trefärgad MRD? Folk kanske tänker att de målar över det som suttit ett tag? Tag som i en tidsperiod, inte klotter.
Det är rätt enkelt egentligen: man målar över det fulaste och det som krävt minst skicklighet och/eller färg.
Citera
2010-10-29, 15:56
Medlem
Citat:
Det är rätt enkelt egentligen: man målar över det fulaste och det som krävt minst skicklighet och/eller färg.

jag har inte sagt något
Citera
2010-10-29, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pahg
jag har inte sagt något
inte menat som en pik :P
Citera
2010-10-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APJ
Menar inte att alla målar fult utan att folk hellre kör över typ Hose eller Boles snygga karaktärer än en MRD med t.ex. tre färger som kanske inte tog lika lång tid. Vet inte exakt vad du tycker om det, du är väl med boof eller nåt, men ifall jag fick välja kör jag hellre över ett stort crew som målat en piece med kanske 3-4 färger snabbt än en piece som verkar tagit lång tid att göra fast av en snubbe som inte syns överallt på stan.

det finns toys som står och målar jättelänge, sen finns det bra målare som lägger något snabbare.... det har inte med hastighet och göra eller? smålands är en levande vägg, därför läggs saker och ting över... folk kanske inte har samma smak som du, man kanske tycker något annat är snyggt. lätt att sitta bakom en dator och trashtalka crews, säg det till dom när du träffar dom på smålands istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in