2015-03-10, 12:19
Medlem
Algas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Hur får man beta?

Sidan: http://eu.battle.net/heroes/en/

Och tryck på ''Beta sign up'', sen så får du vänta tills dom börjar o invita folks igen helt enkelt,
Citera
2015-03-10, 15:18
Medlem
xantranxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alga

Och tryck på ''Beta sign up'', sen så får du vänta tills dom börjar o invita folks igen helt enkelt,
eller så kan man köpa Heroes Of The Storm Founder's Pack
Citera
2015-03-11, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Hur får man beta?

Citat:
Ursprungligen postat av Alga

Citat:
Ursprungligen postat av xantranx
eller så kan man köpa Heroes Of The Storm Founder's Pack

Dels det ovan, dem kommer dessutom börja skicka ut beta invites till spelare som redan har betan, 4st per person som jag fattade det som. Så om du har en polare och han får extra beta invites så är det bara att fråga honom
Citera
2015-03-11, 16:36
Medlem
simpanboycools avatar
Är det någon här som har bra rank i hero league? Typ under 10?

Har märkt att matchmakingen verkar vara ganska kass, är rank 25 just nu och de 5 senaste matcherna har jag aldrig fått spela med någon som har bättre rank än mig, ofta är de runt rank 40.

Någon frågade tidigare om en bra nybörjarguide, jag rekommenderar denna:

http://www.heroesfire.com/hots/guide/how-to-improve-gameplay-in-heroes-175

Och via denna länken kommer ni till samma sida fast guides för olika heroes, definitivt värt att kolla in ifall ni är nya
Citera
2015-03-11, 18:30
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simpanboycool

Har märkt att matchmakingen verkar vara ganska kass, är rank 25 just nu och de 5 senaste matcherna har jag aldrig fått spela med någon som har bättre rank än mig, ofta är de runt rank 40.

Matchmakingen utgår inte från din rank, utan från din hemliga MMR (matchmaking rating). Någon med rank 40 kan ha högre eller samma MMR som någon med rank 25 eller rank 10.

Systemet försöker placera 2% av spelarbasen på varje rank. Det betyder till exempel att om 28% av spelarbasen är bättre än vad du är, så försöker systemet placera dig på rank 15. Detta görs genom att du får mer än 100 poäng för varje vinst och förlorar mindre än 100 för varje förlust, så länge du har sämre rank. När dina vinst/förlust-siffror börjar närma sig 100 kan man anta att du närmar dig din "riktiga rank".
Citera
2015-03-12, 15:42
Medlem
simpanboycools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Matchmakingen utgår inte från din rank, utan från din hemliga MMR (matchmaking rating). Någon med rank 40 kan ha högre eller samma MMR som någon med rank 25 eller rank 10.

Systemet försöker placera 2% av spelarbasen på varje rank. Det betyder till exempel att om 28% av spelarbasen är bättre än vad du är, så försöker systemet placera dig på rank 15. Detta görs genom att du får mer än 100 poäng för varje vinst och förlorar mindre än 100 för varje förlust, så länge du har sämre rank. När dina vinst/förlust-siffror börjar närma sig 100 kan man anta att du närmar dig din "riktiga rank".

Aha okej då är jag med på noterna! Tusen tack för ett väldigt informativt och välformulerat svar!
Citera
2015-03-12, 16:53
Medlem
leathur_ls avatar
Är det mycket bottar i detta spelet? Och hur högt upp i rankingen når dom? Jag spelade just en match med vad jag utgår från var 3 bottar i mitt lag.
Citera
2015-03-12, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simpanboycool

Har märkt att matchmakingen verkar vara ganska kass, är rank 25 just nu och de 5 senaste matcherna.
Det är väldigt skumt ja. Jag blev 30 idag. Efter mina 6 raka vinster så mötte jag folk som var rank ~5 sa dom..själv var jag rank ~45.

För er som vill ha betakey så kan jag tipsa om sweclockers. Kolla lite bakåt bland nyheterna så har de en giveaway med ca 100keys kvar. Allt ni behöver göra är att hitta på en ny karaktär och skriva ett par rader om den.
Citera
2015-03-12, 21:22
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rastadallas
Det är väldigt skumt ja. Jag blev 30 idag. Efter mina 6 raka vinster så mötte jag folk som var rank ~5 sa dom..själv var jag rank ~45.

För er som vill ha betakey så kan jag tipsa om sweclockers. Kolla lite bakåt bland nyheterna så har de en giveaway med ca 100keys kvar. Allt ni behöver göra är att hitta på en ny karaktär och skriva ett par rader om den.

Har inte själv kommit upp till 30, men från vad jag hört så är det precis så brutet. Alla matchas mot alla, typ, antar dock att de jämnar ut lagen, men det blir väl ganska löjligt ändå.

Edit: Eller ja, vet inte om det är helt bekräftat om det verkligen är så brutet, kan vara den dolda mmr:en också, men har hört att det inte ska vara det.
Citera
2015-03-12, 22:10
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraH
Lite ny info om nästa patch:
http://us.battle.net/heroes/en/blog/18184937/pax-east-panel-recap-3-6-2015

Någon annan som är lite sugen på Sylvanas eller kanske den nya kartan?
Dom ska även ta bort talent-gating när man nått lvl 30, ganska behagligt.
Mer guld när man lvlar upp nu också!

Ifall jag inte räknar helt åt helvete så kommer de som har nått level 30 inkassera 10000 i guld när patchen kommer!
Blir till att införskaffa sig Nazzebo då!
Citera
2015-03-12, 23:13
Medlem
JesusIsAStoners avatar
Helt plötsligt slutade min battlenetklient att fungera...
Tog bort det men nu när jag försöker installera den igen så står det bara "starting battle,net..."
Följde den här guiden:http://us.battle.net/en/forum/topic/10388189280
Men utan lycka...
Någon som vet hur jag ska lösa det här?
Citera
2015-03-12, 23:17
Medlem
VonFanderblads avatar
Vad tror ni om framtiden för HotS, är det en Hearthstone-version av "riktiga" moban eller kommer det kunna konkurrera i bland giganterna på esport-scenen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in