2010-10-24, 01:27
Medlem
Cosmouses avatar
Hejsan. Jag vet inte om det det är min ''lokal disk'' som startas om hela tiden, eller om det är en av mina musik/film diskar.

Hur som så fryser sig datorn i 3-5 sekunder, sen är det normalt igen. Kan gå 10-15 minuter sen händer det igen.

Vad håller på att hända? Kan säga att jag formaterade datorn i förgår. Detta har aldrig hänt förut.

Vad tror ni har hänt? Håller disken på att läggas av?

Jag antar att de är en av mina musik/film diskar, då när disken väl stängs av, och om jag ska gå in i en av diskarna så ''startas'' den upp igen. Så om jag hela tiden spelar musik från den disken så stängs den inte av. Kanske den är inställd på ''spara ström'' eller någonting?
Senast redigerad av Cosmouse 2010-10-24 kl. 01:30.
Citera
2010-10-24, 11:07
Medlem
apskafts avatar
Nu vet ju jag inte oom du kör med W7 men det verkar som att dina hårddiskar går in i typ viloläge.
Testa om detta funkar.
Kontrollpanelen\System och säkerhet\Energialternativ\Redigera schemainställningar, där väljer du avancerade inställningar och där inne väljer du hårddisk.
Kan lösa ditt problem.
Citera
2010-10-24, 20:23
Medlem
Cosmouses avatar
Tack för tipset, dock löste Windows problemet själv. Den upptäckte vid uppstart att något var fel med hårddisken och lagade felet själv.

Så tråd kan slängas och låsas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in