2010-10-24, 02:03
Medlem
Krafses avatar
Mjaa det är nog inget konstigt. Eller ja, jag har inte sett månen inatt, men igår natt såg jag den. Då lös den starkt, lätt så att det blev en tydlig skugga efter en. Men det är så ibland vid fullmåne. Ovanligt ren luft eller nåt antar jag. Eller så håller solen på att explodera.
Citera
2010-10-24, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ullrik
Tjenare, gick ut nyss och såg att månen lyser väldigt starkt. Starkare än jag någonsin sett den lysa och jag har sett månen lysa i mina dar. Finns det nån förklarning till detta så enlighten me!

Håller med. Let there be light...
Citera
2010-10-24, 02:48
Bannlyst
Såg ingen måne alls.
Citera
2010-10-24, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.O.T.N
Solen lyser väl starkare av någon anledning. Kanske håller på att explodera eller något?

imploderar isåfall
Citera
2010-10-24, 03:01
Medlem
allt.o.ingets avatar
Intressant jag noterade också att något var ovanligt med månen ikväll. Jag tyckte den såg större ut än vanligt. Jag tror jag aldrig sett månen så stor någon gång.
Citera
2010-10-24, 07:13
Medlem
Ubanmeiunbans avatar
2012 som börjar visa sig?
Citera
2010-10-24, 11:42
Medlem
PuffTheDragons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eztelco
imploderar isåfall
Skulle solen explodera så skulle alla fotoner släppas ut direkt och då skulle månens sken vara otroligt ljust. Dock så kommer solen varken explodera eller implodera nu. Tror inte att fotonerna släpps lös om solen skulle få för sig att implodera...
Citera
2010-10-24, 12:43
Medlem
Det är inte fullmåne varje dag, och när det är så är det inte varje gång den är högt på himlen, och när den väl är så är det inte varje gång det är så ovanligt klart väder. Och lägg då till att det precis blivit riktigt mörka nätter, från att inte ha varit det på över ett halvår.

Alltså, det är bara en ljusstark fullmåne som känns starkare än vanligt då man inte är helt van vid hur starkt månsken lyser mörka nätter efter en period med ljusa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in