2004-07-03, 06:48
Medlem
typhios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukvaror
kÖp Inte HÄstens Om Ni Inte Vill Jobba IhjÄl Er. De KrÄver Att Du Masserar Den Och SkÖter Den Som Ett Litet Barn. Har Jobbat Hos En SÄngÅterfÖrsÄljare Och Det Var Bara Problem Och Vid Reklamationer Var De Inte Alls TillmÖtesgÅende.

Ja att rotera bäddmadrassen när man byter lakan är otroligt jobbigt . Har en Hästens som jag bytt då ramen vek sig (brorsdotter som hoppade i sängen ). Men det var inget som helst problem med bytet.

Men visst ska man alltid prova en säng innan man köper och om 30+ papp är prisvärt kan nog diskuteras i oändlighet.

Cheers
Citera
2004-07-03, 23:08
Medlem
Jo, Har en, Var lite populärt bland kompisarna när man var liten
Citera
2004-07-04, 00:17
Medlem
iommis avatar
satt å fundera själv på frågan om någon har vattensäng nu för tiden. Innan jag postade fick jag se att det fanns en tråd..

Jag hyrde en lya i andra hand i gävle en gång. I denna lya fanns ett monster till vattensäng (även ett antal dammiga tv shop styrketräningsredskap låg instoppade under soffan). Fy fasen, vattensäng är det värsta jag har vart med om i sängväg. skvalp skvalp - osså vaknar man. Nej, fy fan. Däremot det bästa i sov-väg jag gjort var när jag en gång sov i en hö-lada i estland. Förutom den abrupta väckningen (en tupp kom in och väckte mig med kuckelikuuuu!!!) var det den bästa somn jag haft.
Citera
2004-07-04, 10:30
Medlem
Skrellans avatar
Har inte stött på en vattensäng sedan sent 80-tal och då var de så skrattretande eftersom det alltid var killar som hade dem som penisförlängare (och det funkade naturligtvis inte), dessutom kan de bli rena allergichockerna om det är slarvnissar som har dem, kommer ihåg att de flesta gjorde sig av med dem pga mögel och alger i vattnet, som orsakade allergier, men sköter man dem riktigt så är väl inte det något problem, det är möjligt att tillverkarna löst det på något bättre sett nu.
Citera
2004-07-04, 19:07
Medlem
Elvis_Depresleys avatar
Vattensängar och heltäckningsmattor är något man inte ser offta nu för tiden
Citera
2004-07-05, 09:56
Medlem
Daves avatar
HEEy vafan, tjacka värsta feta bmw med hästens i, de e knullar du vet ja har en själv vafan me värsta feta v12 motor du vet
Citera
2011-01-10, 16:09
Medlem
Överliggarens avatar
Slutet av 80-talet? Vattensängar hör väl snarare hemma på 70-talet som jag minns det och dog följdriktigt ut någon gång under första hälften av 80-talet. Redigt med "discokultur" över konceptet vattensäng - sådana där runda, porriga vattensängar med blanka lamélakan...
Citera
2011-01-11, 10:08
Medlem
The-Scarecrows avatar
Jag använder fortfarande vattensäng
Trivs bra med den och har inga planer på att ge upp mitt sovande i vattensängen.
Citera
2011-01-11, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Slutet av 80-talet? Vattensängar hör väl snarare hemma på 70-talet som jag minns det och dog följdriktigt ut någon gång under första hälften av 80-talet. Redigt med "discokultur" över konceptet vattensäng - sådana där runda, porriga vattensängar med blanka lamélakan...

En dagmamma jag hade som barn hade en vattensäng, det var nog in på 90 talet
Vi barn fick absolut inte röra den, jag är lite nyfiken på hur det är att sova i en sådan men känns som att man skulle vara rädd för att den skulle gå sönder.
Citera
2011-01-11, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdande
En dagmamma jag hade som barn hade en vattensäng, det var nog in på 90 talet
Vi barn fick absolut inte röra den, jag är lite nyfiken på hur det är att sova i en sådan men känns som att man skulle vara rädd för att den skulle gå sönder.

Eller hur, man har väl sett Edward Scissorhands...
Citera
2011-01-25, 10:48
Medlem
Men herregud vilka fördommar .
googla vattensäng så får ni se hur dom
ser ut i dag.
Och nä man tömmer inte och byter vatten möjligtvis fyller
man på vatten.
Och snacket om ohygieniskt mögel osv ja du det är en illa
skött säng mycket illa.
Kan dom gå sönder? Ja det kan dom kan en vanlig säng göra de?? Ja.
Hur mycket äckel bor det i en 5 år gammal resår madrass? USCH.
Min säng torkas av med vinyl rengöring å med en ny bäddmadrass klart
ny fräsch säng.
För den som vill börja tjafsa om kanter osv säger jag bara Googla.
Citera
2011-01-25, 11:00
Medlem
Du bestämmer själv vilken temperatur som ger den skönaste sängvärmen. Den termostatreglerande värmaren är energisnål och sovrummet behöver i allmänhet ingen annan uppvärmning. Under heta sommarnätter kan du låta vattenmadrassen bli en sval och skön tillflykt.

Rent och hygieniskt i Vattensängar.....
Ditt sovrum blir betydligt dammfriare med en vattensäng. Madrassen producerar inget damm och den är enkel att hålla ren med speciella rengöringsmedel för vattensängar.

Lätt att sköta om en vattensäng/softsider
Du fyller madrassen med vanligt vatten en gång. Sedan räcker det att två gånger om året tillsätta ett medel som håller vattnet rent. Hårdheten regleras med vattenmängden

Den kostar inte mer än andra sängar/madrasser
Vattensängen kostar mindre än en säng med resårmadrass av bra kvalitet. Ändå kan en vanlig madrass aldrig ge det fasta stöd åt kroppen som en vattenmadrass ger.

Livskvalitet är att sova i en vattensängen/softsider.
Värmen i en vattensäng hjälper till att få bort ömhet och spänningar och vattensängen gör det lättare att somna. Vattensängen möjliggör längre perioder av djup sömn, med mindre rörelser i vattensängen samt färre uppvaknanden. vattensängen bidrar till en mer avslappnadre känsla på morgonen och hjälper till att undvika mogonstelhet och vattensängen tillåter gravida kvinnor att sova bekvämare t.o.m. på magen. Att sova bättre ger oss alla livskvalité.

Varit gravid 3 gånger i en vattensäng och det har gått bra dock aldrig sovit på mage
Men haft alla ungar i sängen även som babysar och dom lever aldrig rullats över eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in