2010-10-27, 03:50
Medlem
hasenfrasens avatar
Firefox laddar långsamt. Det är allmänt känt.
Citera
2010-10-27, 11:07
Bannlyst
Kör på min bärbara nu.. dualcore 1.8 ghz bara, startar firefox på 0.5 sekunder..
Om du kör med många toolbars och addons osv, testa avaktivera dom, hade samma problem, o då hade jag massa addons.
Testa avinstallera det.

Testa detta också.. googlade snabbt, http://kb.mozillazine.org/Increasing_startup_speed
Citera
2010-10-27, 14:07
Medlem
wtbsnuss avatar
ta bort ditt antivirus program och byt hårddisk, problem solved.
Citera
2010-10-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av user_21
Måste ändå säga att något verkar fortfarande skumt. Firefox laddar så himla segt. Alla andra program öppnas blixtsnabbt. vlc, winamp, explorer osv. Men Firefox latar sig. 4-5 sekunder ska man inte behöva vänta på Fireforx i detta tidkrävande sammhälle! Jag vet att det låter bortskämt av mig att klaga på en sådan grej men samtidigt ser jag inget fel med att vilja det maximala ur min dator. =)

Jag vet inte med dig men mitt Firefox startar på mindre än 1 sek kanske. Har iofs en massa tweaks diverse så kan vara det. Ett tips förutom att ta bort en massa onödiga tillägg, är att dra hem UPX "Komprimeringsverktyg" samt att du följer denna korta guide; http://www.techsupportalert.com/how_...fox_faster.htm

Berätta gärna om resultatet när det är färdigt
Citera
2010-10-27, 17:58
Medlem
user_21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWE-Greven
Jag vet inte med dig men mitt Firefox startar på mindre än 1 sek kanske. Har iofs en massa tweaks diverse så kan vara det. Ett tips förutom att ta bort en massa onödiga tillägg, är att dra hem UPX "Komprimeringsverktyg" samt att du följer denna korta guide; http://www.techsupportalert.com/how_...fox_faster.htm

Berätta gärna om resultatet när det är färdigt

Kul med fler förslag då allt annat som föreslogs inte hjälpte.

Jag skev cmd i run och sedan C:\Program Files\Mozilla Firefox och sedan:

for %v in (*.exe *.dll components\*.dll plugins\*.dll) do upx "C:\Program Files\Mozilla Firefox\%v"

Jag får detta svar: upx is not recognized as internal och external comand.

Jag var tvungen att packa upp upx307w i desktop och sedan flytta till firefox dir efterson den ville inte packa upp direkt. Kan det ha nått att göra med problemet?
Senast redigerad av user_21 2010-10-27 kl. 18:22.
Citera
2010-10-27, 18:24
Medlem
Citat:
Kul med fler förslag då allt annat som föreslogs inte hjälpte.

Men behöver lite hjälp med att förstå en sak. Vad betyder "shell to a command prompt in the Firefox installation directory." ? och sen punkt 4? Eller snarare hur går jag tillväga med punkt 3 och 4.

Det betyder helt enkelt att du via "kör" skriver in "cmd" på så vis startas command prompt upp. Punkt 4 ska du skriva exakt det som står i hela frasen jag skriver här nedan.

for %v in (*.exe *.dll components\*.dll plugins\*.dll) do upx "C:\Program Files\Mozilla Firefox\%v"

PS ett tips till dig kan vara att du istället via Notepad (Alltså anteckningar) kopierar in hela frasen sedan sparar anteckningarna med filnamnet typ "Firefox_Compress.bat". Behöver inte heta just Firefox_Compress men huvudsaken är att du sparar anteckningarna vid namnet .bat i slutet då detta formar själva scriptfilen. På så vis slipper du skriva allt manuellt i cmd där ctrl+c samt ctrl+v inte fungerar.
Citera
2010-10-27, 18:29
Medlem
user_21s avatar
Citat:
Det betyder helt enkelt att du via "kör" skriver in "cmd" på så vis startas command prompt upp. Punkt 4 ska du skriva exakt det som står i hela frasen jag skriver här nedan.

PS ett tips till dig kan vara att du istället via Notepad (Alltså anteckningar) kopierar in hela frasen sedan sparar anteckningarna med filnamnet typ "Firefox_Compress.bat". Behöver inte heta just Firefox_Compress men huvudsaken är att du sparar anteckningarna vid namnet .bat i slutet då detta formar själva scriptfilen. På så vis slipper du skriva allt manuellt i cmd där ctrl+c samt ctrl+v inte fungerar.

Jag editerade mitt inlägg nyss så...sorry
Jag får göra så med .bat dock så är min dir c:\program files (x86)\mozilla firefox så jag undrar om jag bör tillägga det där x86?
Citera
2010-10-27, 18:42
Medlem
user_21s avatar
Och vad ska jag göra med .bat filen?
Citera
2010-10-27, 18:45
Medlem
Citat:
Jag editerade mitt inlägg nyss så...sorry
Jag får göra så med .bat dock så är min dir c:\program files (x86)\mozilla firefox så jag undrar om jag bör tillägga det där x86?

Hoppsan jag gjorde visst ett litet misstag där! Är nog jag som ska be lite om ursäkt som gav dig fel kod. Kopiera in följande kod istället så ska allt vara packat & klart!

pushd "%ProgramFiles(x86)%\Mozilla Firefox"
for %%v in (*.exe *.dll components\*.dll plugins\*.dll) do upx "%ProgramFiles(x86)%\Mozilla Firefox\%%v"
popd

Skrev även in din destinationsmapp så kör .bat filen (Efter att du stängt ner Firefox) sedan starta upp igen för resultat
Citera
2010-10-27, 19:19
Medlem
user_21s avatar
OK, jag får samma medelande faktiskt: upx is not recongnized as an internal och external command...operable program or batch file. Jag vet inte vad jag skriver här.

Måste jag spara .bat filen någonstans specifikt?
Senast redigerad av user_21 2010-10-27 kl. 19:27.
Citera
2010-10-27, 19:30
Medlem
Citat:
OK, jag får samma medelande faktiskt: upx is not recongnized as an internal och external command...operable program or batch file. Jag vet inte vad jag skriver här.

Måste jag spara .bat filen någonstans specifikt?

Har du packat upp samt placerat UPX filen i mozilla mappen?
Vars du kör .bat filen någonstans spelar mindre roll då den går direkt till destinationen den är ombedd att göra.
Citera
2010-10-27, 19:38
Medlem
user_21s avatar
Citat:
Har du packat upp samt placerat UPX filen i mozilla mappen?
Jag har packat upp mappen och placerat den i C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox. Den är en mapp med ca 10 filer och inte en fil för att vara noga.
Ska jag kankse tömma innehållet från mappen direkt i C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox?

Citat:
Vars du kör .bat filen någonstans spelar mindre roll då den går direkt till destinationen den är ombedd att göra.

ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in