2015-02-04, 09:28
Medlem
När jag kopplar in min iphone 6 till datorn så säger virusprogrammet att datorn har virus. Den tar bort viruset och då försvinner chrome.
Den påstår att viruset sitter i filer i chrome men detta händer bara när jag kopplar in telefonen alltså. Har min iphone virus?
Citera
2015-02-08, 22:27
Medlem
Chrome har lagt sig till med den dåliga ovanan att öppna upp allt jag klickar på som nya flikar, jag finner ingenting i inställningar där man kan stänga av den funktionen.
Citera
2015-02-11, 18:42
Medlem
Kalliss avatar
Chrome är bra på alla sätt och vis = stabil som en gammal trotjänare till bil som startar i alla väder, alltid fulltankad med de senaste uppdateringarna, utan att jag behöver bry mig. Blir inget stopp för att man måste uppdatera Java, Flash osv.

Men varför i finns det ingen rullist?

Saknar verkligen rullisten, med de mest besökta webbsidorna, och den separata sökrutan Som exempelvis Firefox har

Med Chrome känns det lite som om att webbläsare är inställd på att fortlöpande rensa all tidigare webbhistorik. Typ börja om från början hela tiden

Någon som sitter inne med ett trix, en lösning, app, tillägg till Chrome
Citera
2015-02-15, 19:32
Medlem
saltpastills avatar
Har kört chrome i över ett år, men har aldrig fått till detta: (Bor i Norge & surfar med Telenor) Varje gång jag öppnar en ny flik startar den google.no istället för google.se, vilket den gör när jag startar Chrome. Blir snart galen på detta!!! HJÄLP
Citera
2015-02-16, 11:21
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saltpastill
Har kört chrome i över ett år, men har aldrig fått till detta: (Bor i Norge & surfar med Telenor) Varje gång jag öppnar en ny flik startar den google.no istället för google.se, vilket den gör när jag startar Chrome. Blir snart galen på detta!!! HJÄLP
Beror troligtvis på att din ipadress är norsk, hade du varit i england hade du kommit till .co.uk, tyskland .de osv.
Citera
2015-02-16, 12:21
Medlem
Flytta bokmärken och lösenord i Chrome från Win 7 till ny dator med Windows 8?

Som rubruken säger. Min nuvarande hemdator, en HP laptop med Windows 7 börjar ta slut. Jag tänket köpa en likadan men de kommer med Windows 8. Jag vill flytta mina bokmärken och lösenord på olika sidor till den nya från Cj´hroem på den gamla till Chrome på den nya. Min fråga är:

vilka filer ska jag flytta?
om det inte går, måste man då göra jobber manuellt?
finns det nåt enkelt sätt?

Är det enklare att flytta om man använder IE? I så fall samma frågor som ovan.

Mvh från en som inte är så hemma på sånt här.
Citera
2015-02-16, 21:37
Medlem
turkbygges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Som rubruken säger. Min nuvarande hemdator, en HP laptop med Windows 7 börjar ta slut. Jag tänket köpa en likadan men de kommer med Windows 8. Jag vill flytta mina bokmärken och lösenord på olika sidor till den nya från Cj´hroem på den gamla till Chrome på den nya. Min fråga är:

vilka filer ska jag flytta?
om det inte går, måste man då göra jobber manuellt?
finns det nåt enkelt sätt?

Är det enklare att flytta om man använder IE? I så fall samma frågor som ovan.

Mvh från en som inte är så hemma på sånt här.
Du loggar in med samma googlekonto så synkas bokmärken och lösenord automatiskt till den nya datorn.
Citera
2015-02-24, 11:21
Medlem
Hur får jag gif-filer att ladda snabbare i Chrome? Som det är nu så laggar de och tar evigheter innan de flyter på normalt. Jag har bra internetuppkoppling och dator. Har inga problem med giffar i Firefox, bara i Chrome.
Citera
2015-02-24, 14:29
Bannlyst
Kan inte gå in på Afronbladet.se med Google Chrome?

Jag använder Google Chrome mest,men kan inte gå in på Aftonbladet.se? när jag går in där så kommer det en helvitt sida? när jag testar med andra webbläsare så kan jag surfa in på www.aftonbladet.se men inte med Google Chrome? någon som vet vad problemet är och hur man fixar det?
Citera
2015-02-24, 14:45
Kan vara någonting temporärt med Chrome. Pröva att rensa cachen i läsaren, och försök igen.
Citera
2015-02-24, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Donv
Kan vara någonting temporärt med Chrome. Pröva att rensa cachen i läsaren, och försök igen.

Har varit så i runt 1 månad...och hur rensar man cachen?

Edit: har rensat cachen...funkar fortfarande inte?
Senast redigerad av JoeStoe 2015-02-24 kl. 14:56.
Citera
2015-02-24, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalrepus
Håller med. Håll dig undan från skiten!

On Topic: Pröva att radera programmet samt avinstallera. Ladda sedan hem det och installera igen och se om det fungerar alternativt rensa cachen.

Radera Google Chrome och installera om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in