2010-10-23, 13:52
Medlem
Sist jag skulle börja styrketräna och blev guidad runt maskinerna så hade jag svårt att imiterar rörelserna vid maskinerna. Så mycket man ska hålla reda på(har dålig simultantförmåga), håll ryggen så, benen så, röven så osv... är det så för alla från början eller?
Citera
2010-10-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negaduck
Sist jag skulle börja styrketräna och blev guidad runt maskinerna så hade jag svårt att imiterar rörelserna vid maskinerna. Så mycket man ska hålla reda på(har dålig simultantförmåga), håll ryggen så, benen så, röven så osv... är det så för alla från början eller?

Hehe, ja! Det kommer : )
Citera
2010-10-23, 16:20
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Fokusera på utförandet och lägg mindre energi på mycket vikter. Det kommer med lugn och ro min son
Citera
2010-10-23, 19:01
Medlem
Slackoffs avatar
Det här är väl mer psykologi.
Du har väl svårt för det helt enkelt.
Citera
2010-10-23, 19:52
Medlem
ekwohos avatar
Träna på, du kommer lära dig så du får ut det du ska få ut av maskinerna.. Så du verkligen känner att det tar där det ska ta. Men ta det lungt det kommer..
Citera
2010-10-23, 23:58
Medlem
Gojiberrys avatar
Om det är en helt ny miljö kan det bli väldigt många intryck för hjärnan att bearbeta. Även om du tror att du fokuserar när du får undervisning är det säkerligen många andra intryck som du också tar in, omedvetet som oönskat . Ett tips om du har tillgång till "gratis" undervisning är att gå igenom passet igen eller att du frågar om enskilda övningar när/om du stöter på problem. Efter ett tag kommer det hela att sitta.
Citera
2010-10-24, 01:05
Medlem
Appels avatar
Det kommer, både musklerna o hjärnan måsta vänja sig vid rörelserna och träna upp kordinationen.
Det bästa är om du har nån o fråga vid varje enskild övning när du väl ska köra dom, och om du inte har det så kan du ju smygkolla på dem som ser ut o veta vad de gör=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in