2010-10-22, 19:46
Medlem
Som en gammal räv sade "All pr är bra pr", när ingen mindre än Bingo Rimer uttalade sig, och han får man väl säga gjort sig känd pga shameless stuffs,

I veckan såg jag på debatt och vad fick jag se, jo flashbacks hemsida gjorde sig ännu kändare på bästa tvtid. Det var den omtalade hängningen som disskuterades och det blev en het debatt.

Många säger att all PR är bra PR vilket kanske inte stämmer in på tex politiker som avslöjas med diverse tobleroneaffärer, men hur är det med flashback? vars medlemmar inte är ute efter att "hänga folk" utan att snarare disskutera och värdera och analysera saker.

Flashbacks medlemmar gör flashback "rikt", dvs en hemsida med många besökare tjänar mer och det finns mycket pengar att hämta från internet. Så vad gör ett tv-inslag för flashback, någon som har siffror på hur medlemsantalet ökat efter "hängningen" filmen, och vilka possitiva effekter fick flashback pga av en stackars individ hänger sig via webcam och länkar genom flashback.
Citera
2010-10-22, 19:57
Medlem
brisingrs avatar
Det är nog väldigt svårt att definitivt säkerhetsställa som medlem utan tillgång till statistik. Däremot kanske någon admin kan lämna ut uppgifter om hur många besökare Flashback hade den här dagen? Registrerades extra många medlemmar?

/mvh
Citera
2010-10-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
Det är nog väldigt svårt att definitivt säkerhetsställa som medlem utan tillgång till statistik. Däremot kanske någon admin kan lämna ut uppgifter om hur många besökare Flashback hade den här dagen? Registrerades extra många medlemmar?

/mvh

ja finns det några moderatorer som ser sånt??
Citera
2010-10-22, 22:20
Medlem
unsungs avatar
Företagande och företagsekonomi -> Flashback

// moderator
Citera
2010-10-22, 22:34
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daltoncity
ja finns det några moderatorer som ser sånt??
Som före detta moderator kan jag svara på frågan. En moderator har inte mer tillgång till statistik än medlemmarna, vilket alltså betyder noll insikt...
Citera
2010-10-23, 00:03
Medlem
_abous avatar
Jag har inga konkreta siffror att komma med, men jag har för mig att "vi" slog besöksrekord efter hängningen.
När tråden toppade Heta ämnen såg jag att den ett tag hade flera tusen läsare, tvåan på listan hade runt 800, så det var ju en rejäl anstormning, hela sidan var extremt långsam på grund av alla besökare.
Citera
2010-10-23, 01:22
Medlem
Zwerchstands avatar
Ja, "Flest uppkopplade användare samtidigt var 54988, 2010-10-11 klockan 19:05." [@]
Citera
2010-10-23, 01:32
Medlem
Ondves avatar
Reklamintäkterna kanske ökade, men jag tror inte att diskussionerna som förs här har berikats genom det tillskottet som skett pga hängningen.

Tror de som är givande att ha här för att använda sig utav den yttrandefrihet som erbjuds hittar hit genom andra kanaler.

Många moralkärringar kommer dock att känna det som en plikt och god gärning att "tala oss tillrätta" och nätvandra skiten ur flashback...
Citera
2010-10-23, 10:52
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Utan att ha något annat än mitt ganska så dåliga minne att luta mig tillbaks på så skulle jag säga att vi de senaste veckorna konstant legat på 5-8 000 fler besökare om kvällarna. Tidigare var det kring 25 000 inne en vardagskväll. Nu är 33-35 000 inget ovanligt. Kollar man sen i vilka forum besökarna är och var fördelade så är det inte som så att extremt många är inne och läser i hängningstråden, utan det låg efter några dagar nere i ca 1 000 läsare. Över lag verkar detta faktiskt ha bidragit till att fler hittat hit och att de väl här har börjat kika runt lite överallt.
Citera
2010-10-23, 11:07
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondve
Reklamintäkterna kanske ökade, men jag tror inte att diskussionerna som förs här har berikats genom det tillskottet som skett pga hängningen.

Tror de som är givande att ha här för att använda sig utav den yttrandefrihet som erbjuds hittar hit genom andra kanaler.

Många moralkärringar kommer dock att känna det som en plikt och god gärning att "tala oss tillrätta" och nätvandra skiten ur flashback...

Fast även moralkärringar som du uttrycker det har väl yttrandefriheten med sig att argumentera och "tala oss tillrätta", så om de kommer hit så bidrar det till diskussionen det också, i den form att det inte bara är ryggdunkeri från de typiska FB:arna.
Citera
2010-10-23, 12:12
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Fast även moralkärringar som du uttrycker det har väl yttrandefriheten med sig att argumentera och "tala oss tillrätta", så om de kommer hit så bidrar det till diskussionen det också, i den form att det inte bara är ryggdunkeri från de typiska FB:arna.

Så sant, så sant. Jag har inget emot att det dyker upp folk som har totalt skilda åsikter från mina egna. De bidrar mer till diskussionen än om alla bara håller med en.
Citera
2010-10-23, 15:02
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Precis. Så länge inte moralkärringarna ägnar sig åt att säga åt andra att sluta skriva så är de lika välkomna som någon annan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in