• 1
  • 2
2010-10-22, 11:00
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Men App-store drar in 1% av totalen, skulle snarare säga att App-store ska driva hårdvaruförsäljningen i synergi (eget ekosystem sas). Utvecklarna borde ha fått ett uppsving iom att Apple som vanligt dikterar hur det ska se ut (Android Market osv).

Apple omsätter en hel del pengar. Och ja, appstoren är en nästan en piss i oceanen i jämförelse med resten av deras omsättning (men ändå ~430 millioner dollar för 2009). Men de skulle antagligen behållit appstore även om det gått med förlust, då det är ett instrument de använder för kontroll.
Citera
2010-10-22, 17:52
Medlem
Ksprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Kanske bara var jag som drog i förstora växlar, och det faktum att jag faktiskt inte kollade på eventet utan bara läste mac.febers nyhetsuppdateringar.

Källa: Read more: http://feber.se/mac/#ixzz1356Bubqm

Samt Appstore för OSX.

Det är väl det jag mer eller mindre grundar mitt påstående om att OSX går till iOS.

Som det såg ut i demon så kommer Launchpad vara ungefär som dashbord, du måste "starta" det.

Jag hoppas verkligen att apple inte tänker låsa in OS X. Däremot låta en välja om man vill ha det mer "låst" eller om man vill ha det öppet. Borde enligt mig vara så på iOS enheter, valfrihet. Vissa vill vara säkra på att deras enhet fungerar så enkelt som möjligt medans andra gillar att kunna göra i princip vad som helst med sin enhet.
Citera
2010-10-22, 18:17
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cc_zero
Kanske bara var jag som drog i förstora växlar, och det faktum att jag faktiskt inte kollade på eventet utan bara läste mac.febers nyhetsuppdateringar.

Källa: Read more: http://feber.se/mac/#ixzz1356Bubqm

Samt Appstore för OSX.

Det är väl det jag mer eller mindre grundar mitt påstående om att OSX går till iOS.
Framtiden ser blek ut!
Men tyvärr inget konstigt, branschen vill ha kontroll över framförallt piratkopiering. Kom ihåg att det finns inga kåtare på $$$ än företag i Apples kaliber. Dvs alla toppspelare...
Snart finns det nog inga optiska enheter i datorer och "moln-tjänster" är standard.

Så det var en bra (men sorglig) analys av dig.
Citera
2010-10-22, 18:39
Medlem
CocaineCaines avatar
"Apple special event" låter för en oinvigd som den (enda) dagen då apple säljer prylar för marknadsmässiga priser..
Citera
2010-10-22, 19:57
Medlem
Det är väl en trend som följer, tex linux har haft sin motsvarighet till appstore Synaptic ett bra tag. Tror det kan bli mycket lyckat.
Citera
2010-10-22, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
Med all rätt, apparna på appstore är totalt värdelösa i princip alla av dem.

Med ett så ultrakorkat påstående så gör du helt klart att du inget vet om saken och inte behöver tas på allvar.

Dr Tinnitus
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2010-10-22 kl. 20:40.
Citera
2010-10-22, 23:15
Medlem
Jag tror ändå att de är ett bra sätt för alla de små program utvecklarna att de kommer at de kommer app store även i OS X miljön och hoppas på att de blir som med appstore för iphone att de små företagen som lyckas
Citera
2010-10-24, 10:47
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teoljungberg
Det är väl en trend som följer, tex linux har haft sin motsvarighet till appstore Synaptic ett bra tag. Tror det kan bli mycket lyckat.

hur i hela helvete får du en manager för att hantera apt-repositories till en app-store? du måste ha den mest liberala definitionen av affär i det kända universum.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in