Citat:
Ursprungligen postat av Sllone
Sluta va så naiv.
Visst kan du hitta videosamtal med telefoner på andra märken men de e jävla svårt och jag har aldrig ens använt de på min SonyEricsson, vet inte vilka andra telefoner som är kompatibla, folk har för lite av dom telefonerna och de e jäkla skumt i hur länge man kan snacka, och de e förmodligen inte över wi-fi.
Att du nu bara kan trycka på en knapp och ha ett videosamtal med någon vart som helst i världen är rätt revolutionerande. Kvaliten är väldigt bra. Och de är i mer människors händer nu.
Du måste se helheten kompis...
FaceTime e gratis, de finns ingen "profit" profit är att dom säljer iphones,ipods och mac som har facetime.
Inte själva appen i sig.
Jag håller med du jag, det är bara ett jäkla gnäll på folk bara för det är Apple det handlar om, som vanligt alltså....
Så här är det.
Videosamtal har funnits rätt länge, men det har inte blivit någon hit därför att...
Det har gått över vanliga telenätet, 3G typ eller ännu sämre. Vilket gett halvdan kvalitét på det hela och känsligt för variationer beroende på var man är m.m. Dessutom kostade det skjortan och lite till, typ 6-12 kr per minut att videosnacka.
Nu har Apple ruskat om detta lite och fräschat till det med lite andra grepp och idéer, så det nu är mycket smidigt att använda, och skifta mellan vanligt eller FC om man vill. Det är gratis för det går över WiFi, vilket ger mycket bättre kvalitét. Man kan dessutom idag köra mellan iP4/iPod T/Mac och då både via 3G och WiFi om det går mellan en iP4 på WiFi och en Mac på 3G.
Kommer det sen även på 3G om man kommer överens med operatörerna så blir det ju nåt helt annat, och mycket bättre, totalt sett än de gamla videosamtalen.
Har testat detta lite själv nu mellan både Mac<>iP4 eller iP4<>iP4 och är överraskad över hur bra och smidigt det faktiskt funkar i praktiken och hur pass bra kvalitét på bild och ljud det faktiskt är.
Så, jag finner ingen anledning att sitta och tramsa gnälla på och håna Apple för att de faktiskt försöker fixa saker till användarna som är bra, vare sig det är nya grejor eller avdammade gamla.
Sen detta tjo om att Jobs minsann sa si och så och det är minsann fel eller larvigt. Ta det för vad det är, reklam. Och försök att hitta någon annan firma som presenterar sina produkter utan att det tänjs lite på ord och sanningar.
Att Jobs sen sa som han sa kan ju även ha att göra med att han inte i första hand talade till och om oss svenskar eller japs, som haft möjlighet videosamtal sen tidigare, utan till USA i första hand och där har man inte haft videosamtal tidigare.
Dr Tinnitus