• 6 533 online
  • 1 117 038 medlemmar
  • 58 007 718 inlägg
  • 1
  • 2
2010-10-22, 17:57
Medlem
Nu hakar sydsvenskan på trenden och introducerar "Vi älskar Malmö"

http://www.sydsvenskan.se/obs/articl...kar-Malmo.html

Ett i raden av alla dessa misslyckade projekt med att försöka överskölja problemen som faktiskt existerar både på ytan och under ytan.

Vad tycker ni? Är det här samma grej som "Vi gillar olika"?

Kommer det bli bättre nu?

Diskutera.

EDIT: (observera den stora IRONIN i vissa delar)
Senast redigerad av Urgrund 2010-10-22 kl. 18:03.
Citera
2010-10-22, 18:00
Avstängd
johangustavs avatar
Det kommer ju aldrig bli lika stort som "vi gillar olika" den saken är ju säker
Citera
2010-10-22, 18:02
Medlem
Krokofils avatar
Kommer inte påverka några skeenden, men helt klart ett bättre projekt än "Vi gillar olika". Dessutom är det vettigare som massmedialt projekt att lyfta fram de positiva sidorna av Malmö än att spä på hysterin och rädslan i stan som Aftonbladet gör för tillfället.
Citera
2010-10-22, 18:03
Medlem
Bengrots avatar
Det är väl ungefär ett år sedan jag första gången skrev att Malmö är Sveriges rövhål nummer ett. Det har verkligen inte blivit bättre sedan dess.

Det sossarnas fel, med Reepalu i spetsen, att denna situation har uppstått. Nu får de se till att lösa problemet. Det är de som har makten. Å det räcker inte med några infantila kampanjer om hur gulligt allt borde vara. Det är dags för lite hårdare tag.
Citera
2010-10-22, 18:14
Medlem
Någon som vill hoppa in och göra sin åsikt hörd?

Här är gruppen:

http://www.facebook.com/vialskarmalmo
Citera
2010-10-22, 18:29
Medlem
Lommis avatar
Självklart kommer ingenting förbättras av ännu en meningslös kampanj med medföljande facebookgrupp.
Citera
2010-10-22, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Kommer inte påverka några skeenden, men helt klart ett bättre projekt än "Vi gillar olika". Dessutom är det vettigare som massmedialt projekt att lyfta fram de positiva sidorna av Malmö än att spä på hysterin och rädslan i stan som Aftonbladet gör för tillfället.

Det känns inte direkt som att det här kommer att leda någon vart, precis som med Aftonbladets egen kampanj: "Vi gillar olika". Man försöker hela tiden att förskjuta de reella problemen som existerar och blir värre dag för dag. Det enda positiva i det här som jag kan se är att pengarna som de får in går till brottsofferjouren.

Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Det är väl ungefär ett år sedan jag första gången skrev att Malmö är Sveriges rövhål nummer ett. Det har verkligen inte blivit bättre sedan dess.

Det sossarnas fel, med Reepalu i spetsen, att denna situation har uppstått. Nu får de se till att lösa problemet. Det är de som har makten. Å det räcker inte med några infantila kampanjer om hur gulligt allt borde vara. Det är dags för lite hårdare tag.

Lika aktuellt som det var för ett tiotal år sedan då jag var knatte och då det sas vara katastrof i vissa områden. Det kommer inte hjälpa att olika områden har rustats upp, eftersom att problematiken är kontinuerlig och de vi får in mest är skit så kommer det inte direkt att bli bättre på kort sikt.

Hur mycket skattepengar slösar egentligen Malmö stad på infantila kampanjer? Tror du att det kommer att komma hårdare tag någon gång snart?

Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Självklart kommer ingenting förbättras av ännu en meningslös kampanj med medföljande facebookgrupp.

Nej, jag håller med dig totalt på den punkten. Observera bara att det var en ganska ironisk trådstart men jag vill diskutera den egentliga underliggande problematiken och det blir inte direkt bättre av deras kampanj.
Citera
2010-10-22, 18:39
Medlem
Calaverras avatar
Jag blir förbannad att det återigen försöker mörklägga hur det faktiskt ser ut.
Citera
2010-10-22, 18:55
Medlem
Drumsticks avatar
Fyfan vad patetiskt! Vad har sverige blivit för jävla PK-censurland? Det här är enligt mig skandal. Förhelvete, innan man går med i "kampen" så borde man besöka lite malmö innan man öppnar käften. Fyfan vad löjligt och upprörande att man försöker mörklägga en sådan här sak.
Citera
2010-10-22, 18:57
Medlem
Brookuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calaverra
Jag blir förbannad att det återigen försöker mörklägga hur det faktiskt ser ut.
Nu säger du fel. Politiker försöker snarare ljuslägga problemen. (Aldrig Svarte Petters fel)
Citera
2010-10-22, 19:05
Medlem
Malmö är en ganska förlorad stad. T.o.m Amerikanska media gör reportage om staden:

http://www.youtube.com/watch?v=wRnP-XzB_U0

Malmö, Södertälje och Landskrona är Sveriges kanske mest "berikade" städer, om man med det menar muslimsk invandring. De ligger helt enkelt 10-15 år före övriga städer. Den situation som idag råder i Malmö kommer att vara vardag i de flesta andra större städer i Sverige (Norrköping, Linköping, Uppsala, Stockholm) år 2020-2025 om nuvarande situation fortsätter.

Just därför är media så besatta av att framställa Malmö som helt OK. Annars skulle ju den stora lögnen avslöjas.
Citera
2010-10-22, 19:28
Medlem
Calaverras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Nu säger du fel. Politiker försöker snarare ljuslägga problemen. (Aldrig Svarte Petters fel)

ja hade jag varit malmö-bo hade jag tagit åt mig som fan. Det råder inga tvivel hur hemskt det är där (alla fakta och undersökningar tyder på det) och att allt fler flyttar därifrån.

Istället försöker man låtsas som att problemen inte finns och att Malmö aldrig har varit bättre.
Mår fan illa att de är så pass villiga att gå över lik för att bevara en falsk illusion, inte bara om Malmö.
Citera
  • 1
  • 2