Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Inte så mycket att gå på där. Man ser ju knappt om det är män eller kvinnor, även om personen till höger på tredje bilden står med benen tätt ihop och armarna på ett sätt som jag förbinder med kvinnor (även en möjlig rundning över höfterna). Hon(?) tycks bära ett par ljusare stövlar eller kängor. Personen till vänster - vars kroppsrörelser förefaller mer "manliga" - verkar vara iklädd en mörk beige eller brun jacka med mörkare byxor och rör sig i en rätt stadig takt vänsterut i bild. Båda har något på huvudet (föga förvånande med tanke på kylan). I princip omöjligt att utröna några anletsdrag. Att personen till höger böjer sig ned skulle ju alternativt kunna förklaras med att hon(?) hukar sig ned för att knyta ett skosnöre som lossnat (vilket skulle förutsätta kängor). Nån som kan bekräfta att det rör sig om samma plats som för kulfyndet?
På första bilden är det väl rimligen armen på en polis som skymtar längst till höger.
Vem filmade detta? Polisen? SVT? Svårt att avgöra om kameran befinner sig innanför avspärrningen eller utanför (och zoomar in).
Den simplaste förklaringen är förstås att det rör sig om nattspatserare som hade vägarna förbi gatan.
Här syns ju för övrigt hur mycket is det är på marken i området.
På första bilden är det väl rimligen armen på en polis som skymtar längst till höger.
Vem filmade detta? Polisen? SVT? Svårt att avgöra om kameran befinner sig innanför avspärrningen eller utanför (och zoomar in).
Den simplaste förklaringen är förstås att det rör sig om nattspatserare som hade vägarna förbi gatan.
Här syns ju för övrigt hur mycket is det är på marken i området.
Personen till höger kan vara en kvinna som lägger en blombukett på mordplatsen, men var skulle hon i så fall fått tag på en blombukett mitt i natten?
Den enkla förklaringen är sannolikt den rätta, men jag tyckte det var lite intressant i alla fall med några bilder som i varje fall inte jag har sett tidigare.
Frågan är när exakt de är tagna.
...men men, det återgår snart till det normala så vi kan försöka lösa mordet i lugn och ro.