Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Inte helt säkert att KJ vet att det var Stefan, men det var de nog.
Y stämmer på BP när det gäller utstyrseln, men även han var cendré i håret. Dessutom var han ingen yngling och att han skulle ha joxat med huvudet finns inga uppgifter om.
Det är riktigt förvirrat här, och det går egentligen inte att säga vem som var där först.
Folk rörde sig mot platsen från olika håll, och killen i ljus midjejacka som Bengt berättar om kom något före, skulle också kunna vara SG.
Stefan G sprang inte över Sveavägen
"Palm satt kvar i sin bil i några sekunder, uppskattningsvis tio - femton sekunder, eftersom han blivit relativt säker på att mannen som låg på gatan var skjuten, och han inte ville riskera att själv bli utsatt för skottlossning. Han satt i bilen tills dess han såg en annan man som kom springande över Sveavägen någonstans söder om den plats där Palm stod, fram till personen som låg på trottoaren. Palm klev då själv ur och sprang över till platsen . Mannen som sprungit över Sveavägen före Palm var i 25-års åldern och Palm vill minnas att han hade burit en vit jacka" (FUP 408)
J: Ja men det kom jag mer på efteråt, det är väl som jag se det nu, som att dom står så här då men sen så kommer, tittar jag bort därifrån och
ser någon springa över vägen, jag vet
inte om det är han taxichauffören men det är någon som korsar i alla fall, om han kom från bilen eller något det vet jag inte men
springer över vägen fram dit,,,
F: Han springer på Sveavägen alltså?
J: Över vid gatan där .
F: Där ni står alltså?
J: Ja framför oss kommer han och springer,
F:
Han springer framför eran bil då, mot den här platsen?
J:
Ja, Sen så.,,
källa: FUP 278