Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-11, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Lozere Risaliti flydde 1974 från Italien och ville inte inställa sig till domstolen i Padua, samtidigt som andra högerextremister (Avanguardia Nazionale, Ordine Nuovo) flydde efter att ha blivit avslöjade med terrorverksamhet som skulle skyllas på vänstern. I ett obegripligt domslut från italienska konstitutionsdomstolen 1976

https://www.cortecostituzionale.it/actionSchedaPronuncia.do?param_ecli=ECLI:IT:COST:1 976:183

tas saken upp men vid den tiden är Risaliti bulvanägare till två skoaffärer i Stockholm. Företagen annonserade i DN 8-9 ggr per år och annonseringarna kulminerade i januari och februari 1986.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/45671251_2258711294413907_9216797644515442688_n.jp g?_nc_cat=105&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=ac52b73790cc2fe9bcad29d5b9502da3&oe=5C7810 D6

Företagen försattes i konkurs i början av 90-talet och Risaliti flyttade till Köpenhamn och öppnade en större restaurang Vesuvio. Visserligen serverar de också pizzor men jag tror inte att han bakar dem, det är bara boboslackes retorik.

Vad skulle syftet ha kunnat vara?
Penningtvätt av knarkpengar?
Annonser som kungjorde möten för en grupp hemliga personer som inte ville outas?

Om du tycker att det är off topic så kan du anmäla inläggen.
Du skickar mig länkar skrivna på italienska och diagram utan hänvisningar!?
Vad ska detta betyda Iesho?
Citera
2018-11-11, 18:59
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Du skickar mig länkar skrivna på italienska och diagram utan hänvisningar!?
Vad ska detta betyda Iesho?
Jag har inte skickat något utan postat ett inlägg.
Konkreta, explicita frågor får konkreta, explicita svar.
Citera
2018-11-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag har inte skickat något utan postat ett inlägg.
Konkreta, explicita frågor får konkreta, explicita svar.
Varför så kryptisk?
Ber om ursäkt för att jag skrev ”skickat” istället för det mer korrekta ”postat”
Det var en tabbe som jag insåg för sent.
Har haft stor respekt för dig, och dina inlägg, men jag känner inte igen dig nu.
Jag fattar fortfarande ingenting.
Vad visar det fallande diagrammet, och den italienska texten ska man väl inte behövs Google translate för?
Handlar allt om italienska skofabrikörer och skoförsäljare.
Visar diagrammet den fallande årsredovisningen?
Senast redigerad av MacMackay 2018-11-11 kl. 19:34.
Citera
2018-11-11, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Var det ren tur eller var mordplatsen förutbestämd?
Jag tror inte mordplatsen var förutbestämd, ”Sveavägen 31 holken” var bemannad av annan orsak.
Dom som befann sig i ”Sveavägen 31 holken” har tystnadsplikt, det gäller alla spanare.
Tack vare tystnadsplikten blir det svårt att få fram något om inte fler än en spanare går ut med vad dom sett.
Helt klart vet dom vem som sköt OP.
Hade det varit CP hade dom brutit tystnadsplikten, troligtvis hade dom omgående kontaktat den ordinarie polisen efter skotten med signalement, GM hade haft svårt att komma undan om hans namn varit: C.P. eller S.E. eller N.F. eller någon annan "ensam galning" , nu fick den ordinarie polisen ingen info från ”Sveavägen 31 holken”, varför kan man fråga sig.
Senast redigerad av sovvandring 2018-11-11 kl. 19:58.
Citera
2018-11-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Då blir nästa fråga var det bara en spanare som satt i holken, var detta personen som avvek?
Jag drar bara den slutsatsen att ”Sveavägen 31 holken” var bemannad kl 23.21.20, och det är väl inte helt osannolikt då det pratas om 22 st W-T observationer runt BP.
Citera
2018-11-11, 20:09
Medlem
Det enda vi kan vara 100% säkra på när det gäller Palmemordet är att det aldrig kommer bli löst.
Varför: det beror på det svenska "kastsamhället", ingen större skillnad på det indiska kastsamhället, när det verkligen gäller.
Krister Petersson sitter i samma båt som Hans Holmér och övriga PU-utredare, Krister Petersson kommer att hålla på med en icke-utredning tills han går i pension om 9 år, med största säkerhet längre tack vare att pensionsåldern kommer att stiga till 70-73 år innan han går i pension.

Vi får hoppas att Ryssland tar över Sverige för då kommer pensionsåldern sjunka till ca 62-63 år.
Senast redigerad av sovvandring 2018-11-11 kl. 20:12.
Citera
2018-11-11, 20:10
Medlem
Citat:
Varför så kryptisk?
Ber om ursäkt för att jag skrev ”skickat” istället för det mer korrekta ”postat”
Det var en tabbe som jag insåg för sent.
Har haft stor respekt för dig, och dina inlägg, men jag känner inte igen dig nu.
Jag fattar fortfarande ingenting.
Vad visar det fallande diagrammet, och den italienska texten ska man väl inte behövs Google translate för?
Handlar allt om italienska skofabrikörer och skoförsäljare.
Visar diagrammet den fallande årsredovisningen?

Jag vet ingenting men jag vet att iesho startade den här tråden
(FB) Teori om dolda budskap kring Jordec Ekonomikonsult
Citera
2018-11-11, 20:13
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Jag vet ingenting men jag vet att iesho startade den här tråden
(FB) Teori om dolda budskap kring Jordec Ekonomikonsult
Nej det gjorde jag inte. Det var en moderator som startade den i mitt namn.
Citera
2018-11-12, 08:15
Medlem
Citat:
Jan-Åke Svensson stod i svängfilen mot Tunnelgatan västerut när skotten föll.
Därefter passerade han korsningen och stannade en bit norr därom. Han gick ut ur bilen och nalkades mordplatsen norrifrån.
Om han är mannen i beige, är en hypotes, därför har Basfakta satt frågetecknet.
Personligen tycker jag att LP verkar ha gjort observationen bara några sekunder efter skotten. Hon säger också att mannen hade ljus beige mockajacka, men JÅS hade en beige trenchcoat.
Det är alltså långt från givet att det var han.

Har uppfattat som om mannen i beige befunnit sig kring reklamskylten och efter skotten begett sig söderut förbi mordplatsen.
Detta enligt Chevamannens passagerare samt LP första vittnesmålen.
Citera
2018-11-12, 09:20
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Thure Nässéns trovärdighet är låg med tanke på att han läckte till höger och vänster. När tolv spanare kickades ur PU i oktober-86 gjordes detta med hänvisning till läckorna till pressen. Av dessa "tolv fördömda män" var det endast en som läckt, TN. De övriga hade protesterat mot den ensidiga fokuseringen på PKK-spåret.

Det har säkert redan nämnts i denna tråd, men vad tror du om Romanders uttalande nyligen om att det var regeringen som beordrade att 300 poliser skulle jobba med PKK-spåret?
Citera
2018-11-12, 09:26
Medlem
knussligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Det enda vi kan vara 100% säkra på när det gäller Palmemordet är att det aldrig kommer bli löst.
Varför: det beror på det svenska "kastsamhället", ingen större skillnad på det indiska kastsamhället, när det verkligen gäller.
Krister Petersson sitter i samma båt som Hans Holmér och övriga PU-utredare, Krister Petersson kommer att hålla på med en icke-utredning tills han går i pension om 9 år, med största säkerhet längre tack vare att pensionsåldern kommer att stiga till 70-73 år innan han går i pension.

Vi får hoppas att Ryssland tar över Sverige för då kommer pensionsåldern sjunka till ca 62-63 år.

Jag är nästan helt övertygad om att PU och KP har 2026 som en slags deadline. Då börjar de första handlingarna från PU släppas fria, som idag har förundersökningssekretess, eftersom förundersökningssekretessen kan gälla högst 40 år.

Men innan dess så hinner man väl få till en lagändring och förlänga sekretesstiden, precis som när man lyckades ta bort preskribtionstiden strax innan palmemordet skulle bli preskriberat. Vi som medborgare får då bli aktiva i att kämpa emot en sådan lagändring.
Citera
2018-11-12, 11:31
Medlem
ben-varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Jag är nästan helt övertygad om att PU och KP har 2026 som en slags deadline. Då börjar de första handlingarna från PU släppas fria, som idag har förundersökningssekretess, eftersom förundersökningssekretessen kan gälla högst 40 år.

Men innan dess så hinner man väl få till en lagändring och förlänga sekretesstiden, precis som när man lyckades ta bort preskribtionstiden strax innan palmemordet skulle bli preskriberat. Vi som medborgare får då bli aktiva i att kämpa emot en sådan lagändring.

Efter nyår börjar arkiven från 49 att öppnas. Då kan dom verkligt långsiktiga
och systematiska få något att studera. Agrell har skrivit en hel del om
den här perioden men det finns kanske mer om den sovjetiska
atombomben och DC-3:an. Palme var aktiv som internationell
studentpolitiker under högstalinismen. Gjorde det så starkt
intryck att Theutenbergs tes om entouraget stämmer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in