Citat:
Ursprungligen postat av
Igni-ferroque
En annan sak jag tyckte var tveeggad är att det lyfts fram att han ringt till Skandia för att få veta exakt tidpunkt för när han klockat ut. Men om han verkligen skjutit Palme så borde han ju vara säker på att tidpunkten inte gav alibi.
Visst han kan ha velat ha tiden för att ha en historia klar, men det mest tvingande skälet att ringa ett sådant samtal är väl ändå för att kolla om det fanns ett alibi?
Nu är det ju så med stämpelklockor under den här tidseran att dessa kunde gå fel med ett par minuter åt något håll, vilket den aktuella faktiskt gjorde med en minut, varpå det kan vara läge att skaffa sig kunskap om vilken tid man stämplat ut enligt klockan.
I övrigt skall påpekas att jag inte nödvändigtvis tror att Engström är gärningsmannen, men han är en av personerna man bör titta närmare på. Finns flera hypoteser som är intressanta, förutom allt som innefattar Christer Pettersson, PKK, CIA, KGB och större konspirationer nationellt eller internationellt. Det är alldeles för mycket kioskdeckare över det, dessutom tror jag inte att så många personer skulle kunna hålla käft på sig under alla år. Med tanke på wikileaks med mera hade sådant framkommit. Nej, är det flera inblandade så är det max 3-5 personer. Eller så är det helt enkelt så att det var en ensam virrpanna. Pettersson i all ära, men det är fel virrpanna i sammanhanget. Engström är i alla fall betydligt bättre. Han har i alla fall under värnplikten hållit i ett vapen, till skillnad från Pettersson som aldrig setts med skjutvapen före det påstådda statsministermordet.