Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-11, 04:59
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
DET återstår att reda ut. Och det bör väl vara lösbart för PU och KP...

Det förefaller mer och mer vara så att det är spaningsoperationen mot SC som är anledningen till dimridån kring mordplatsen.

Är sluttiden 22.30 för MEs grupp en efterhandskonstruktion för att få bort gruppen från området när de i själva verket var kvar där?

Uppenbarligen var ME i stånd att efterhandskonstruera andra saker.
Citera
2018-04-11, 07:59
Medlem
Intressant från dokumentären på viaplay är ju analysen av konspirationsteorier och varför det pekar på en icke professionell mördare.
Citera
2018-04-11, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo

Uppenbarligen var ME i stånd att efterhandskonstruera andra saker.

Har någon fler uppgifter om denna ME; Margareta Eklund?!
Citera
2018-04-11, 08:37
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alldelesutmattad
Intressant från dokumentären på viaplay är ju analysen av konspirationsteorier och varför det pekar på en icke professionell mördare.

Är ju smått häpnadsväckande att man kan påstå att det inte finns ett enda tecken på att OP var övervakad med tanke på alla WT observationer som gjorts.

Eller så vet de helt säkert vilka de var?
Citera
2018-04-11, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Är ju smått häpnadsväckande att man kan påstå att det inte finns ett enda tecken på att OP var övervakad med tanke på alla WT observationer som gjorts.

Eller så vet de helt säkert vilka de var?
Citera
2018-04-11, 09:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Spoilern: hur kan man påstå att GM inte vet vad han gör?
Dödandet är effektivt och BO är död innan han slår i marken då han faller.

Han skjuter heller inte "random", han skjuter från nära håll i det område som är den träffbild som eftersträvas på exempelvis skjutövningar.
Ordet "random" har sällan varit så malplacerat som exemplet i spoilern.
Vad gäller LP så är det väl mer sannolikt att kulan som strök henne var ett misstag och att hon var oviktig för GM.
Vittnesuppgifter finns att GM dröjer sig kvar en liten stund och förmodligen konstaterar att BO synes död. Och därmed inte behöver peppra med fler skott. Vilket skulle kunna indikera att GM inte har något mer personligt baserat agg mot BO.

För övrigt verkar det, i jämförelse, otympligt att hänga utanför någons fönster med ett vapen och vänta till BO behagar ställa sig så nära fönstret att man får träffbild.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-04-11 kl. 09:11.
Citera
2018-04-11, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Han skjuter heller inte "random", han skjuter från nära håll i det område som är den träffbild som eftersträvas på exempelvis skjutövningar.
Ordet "random" har sällan varit så malplacerat som exemplet i spoilern.
Vad gäller LP så är det väl mer sannolikt att kulan som strök henne var ett misstag och att hon var oviktig för GM.
Vittnesuppgifter finns att GM dröjer sig kvar en liten stund och förmodligen konstaterar att BO synes död. Och därmed inte behöver peppra med fler skott. Vilket skulle kunna indikera att GM inte har något mer personligt baserat agg mot BO.

Han skjuter från nära håll men enligt dokumentären skulle en kula av typen som användes vara så kraftfull att den med ganska stor sannolikhet skulle kunna gå rakt igenom kroppen utan att göra någon som helst skada. Däremot så skulle den kunna penetrera en skyddsväst. När jag ser magnum revolvern så tänker jag vilda västern eller den amerikanske Clintantypen vilket inte heller ger mig några professionella associationer. En professionell mördare slutför jobbet med ett andra skott i huvudet och låter inte BO dö ut. Och som dessutom står kvar enligt vittne och kan då än tydligare uppmärksammas.

Jag får John Lennon vibbar av detta, det är precis samma skottvinkel, genom ryggen, genom aortan och en icke professionell mördare som är mer professionell än OP mördaren med fem skott avlossade för att verkligen mörda.
Citera
2018-04-11, 09:33
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Han skjuter från nära håll men enligt dokumentären skulle en kula av typen som användes vara så kraftfull att den med ganska stor sannolikhet skulle kunna gå rakt igenom kroppen utan att göra någon som helst skada . Däremot så skulle den kunna penetrera en skyddsväst. När jag ser magnum revolvern så tänker jag vilda västern eller den amerikanske Clintantypen vilket inte heller ger mig några professionella associationer. En professionell mördare slutför jobbet med ett andra skott i huvudet och låter inte BO dö ut. Och som dessutom står kvar enligt vittne och kan då än tydligare uppmärksammas.

Jag får John Lennon vibbar av detta, det är precis samma skottvinkel, genom ryggen, genom aortan och en icke professionell mördare som är mer professionell än OP mördaren med fem skott avlossade för att verkligen mörda.

Say what!?!?! Nåväl, Hylin kanske inte ens har elementära kunskaper i anatomi som en femteklassare ens men en kula som går genom kroppen i det området gör stor skada. Det är därför man eftersträvar träffbild i det området i exempelvis skjutövningar i bl. a. försvaret.
Jobbet var "slutfört" efter det skottet.
Chapman sköt väl Lennon av personliga skäl. Ett fyllo som har ihjäl en dryckesbroder i affekt med övervåld i meningen att mer våld än nödvändigt för att döda används är väl heller inte, som jämförelse, "mer professionell"?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-04-11 kl. 09:36.
Citera
2018-04-11, 09:44
Medlem
Citat:

Ja det är fullkomligt amatörmässiga felslut att peka mot annat än att det är synnerligen kompetent utfört men fullt begripligt i desperation om man själv som polisspanare var i omedlebar anlutning till mordplatsen fanns med skarpladdade sådana vapen i armhålan.

Vi får se det som ett partsinlägg från folk med en hel kappsäck hemligheter att dölja.
Citera
2018-04-11, 09:52
Medlem
Citat:

Nej det är fullständigt vettlösa resonemang. Man kan inte diskutera hypotetiska möjligheter som alternativ utan en analys kan bara handla om vad som faktiskt utspelade sig och där finns det bara saker som pekar på att den som slog till mot OP var ytterst kompetent och visste exakt hur denne skulle gå till väga.

Att fantisera kring andra möjligheter är bara dumt. Vi har ingen grund att veta vilken kapacitet en ev mördare hade. Verkligheten är inte heller en hollywoodfilm.

Det troliga med en hatisk galen amatör är att slå till mitt bland folk vid bion och att denne spritt kulor kring sig som t ex Lennons baneman.
Citera
2018-04-11, 10:07
Medlem
Citat:
Han skjuter från nära håll men enligt dokumentären skulle en kula av typen som användes vara så kraftfull att den med ganska stor sannolikhet skulle kunna gå rakt igenom kroppen utan att göra någon som helst skada.

Två rena lögner innehåller det här resonemanget.

Den första lögnen är att ett kraftigt vapens kula skulle passera genom kroppen utan att göra någon som helst skada. Tror du verkligen att någon tror att det är möjligt att skjuta någon med ett kraftigt handeldvapen på nära håll rakt mot alla vitala organ utan att det blir någon som helst skada? OK, jag utmanar då Mikael Ruttakay Hylin att få avlossa ett skott som OP skottet mot dennes rygg med metal piercing 357. Det är ju ingen fara det går ju bara rätt igenom utan att göra någon skada! Samma erbjudande gäller dig

Lögn nummer två är att det liknar mordet på Lennon. Inte det minsta likhet. Lennons mördare missar helt ett skott riktat mot huvudet och träffar Lennon med två skott i skuldran och två skott i ryggen. Ett av skotten i ryggen träffar aorta. 1 av fem skott var dödande. Palmeskottet var direkt dödande på tre olika sätt. Lennon vacklade fem steg fram till portvakten innan han kollapsade. Chapman avväpnas snabbt och sätter sig och inväntar polisen.

Vart vill du komma med att presentera en inlägg som enbart innehåller direkta lögner?

Idag står det väl klart att Hylin är en av palmemordets sämsta desinformatörer och att han jobbar med dem som borde ha utretts som misstänkta men som istället beretts möjlighet att under 30 år utreda allt utom sig själva! Det är en skandal som bör få många huvuden att rulla!

Jag å min sida har ett enda budskap till samtliga som var i området. Gå omedelbart till PU med ett fullständigt statement om vad som försiggick den där kvällen. Det är enda optionen som återstår.
Senast redigerad av boboslacke 2018-04-11 kl. 10:35.
Citera
2018-04-11, 10:37
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Om jag var pu skulle jag vilja förhöra de 22 knarkspanarna, samt ta del av det arbete de gjort. Dvs allt som berör gruppen fom ett år innan mordet till ett år efter. Finns en eller flera tvivelaktiga i gruppen borde man gå vidare med kartlägga deras omgivning.
Denna grupp behöver granskas, ev avföras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in