2018-02-17, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Vad är det för dokumentär?

https://www.youtube.com/watch?v=IbgQI28uZb8
Citera
2018-02-17, 12:34
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Nu börjar media vakna och inse att Tk-kontrollen är förfalskad.

https://www.svt.se/svttext/web/pages/108.html

Ja.

De som fortfarande idag, snart 32 år efter mordet, tror att CP var mördaren är antingen okunniga eller har en agenda.

En agenda som framförs av IC, DF och Ulf Dahlsten än i denna dag.

Donald Forsberg är enligt egen utsago expert på desinformation. Samtidigt som han själv är misstänkt via sitt agerande. Via sina många olika uttalanden.

UD var Palmes säkerhetsansvarige. Efter mordet blev han änkans förtrogne. Trots att han fatalt misslyckats i sin roll. Efter mordet blev han inte avskedad. Den varianten användes redan på romartiden....

IC var den högste ansvarige för att HH kunde skapa sina sanningar. Från att polislarmet gick 23,23,00. Till att LP inte skulle få delta i en rekonstruktion.

Är då denna trio enbart oinformerade. Eller tjänar man på att vara CP-skadade. Eller är det så enkelt att man går andras ärenden. I Donalds fall är det uppenbart.
Senast redigerad av andersaanderssona 2018-02-17 kl. 12:38.
Citera
2018-02-17, 14:06
Medlem
ieshos avatar
Jag kontaktade AH om uniformen och baskern och hon svarade såhär:
Hej Lars! Tack för att du läser min berättelse. Jag har valt att inte gå in på tekniska detaljer då berättelsens fokus är på hur dessa händelser har påverkat mig. Hoppas att du förstår.
Hon vill inte blanda sig i privat-spanandet verkar det som. Vilket är förståeligt. När jag kontaktade henne hängde sig min dator.
Citera
2018-02-17, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag kontaktade AH om uniformen och baskern och hon svarade såhär:
Hej Lars! Tack för att du läser min berättelse. Jag har valt att inte gå in på tekniska detaljer då berättelsens fokus är på hur dessa händelser har påverkat mig. Hoppas att du förstår.
Hon vill inte blanda sig i privat-spanandet verkar det som. Vilket är förståeligt. När jag kontaktade henne hängde sig min dator.

OK!
Svaret förtydligar också bokens utformning.
Det kan inte ha varit lätt för sjutton år gammal tjej, att hamna i rampljuset på det här sättet.
Citera
2018-02-17, 14:45
Medlem
ieshos avatar
Här är Berts värld om MOP.

https://www.facebook.com/bertsvarld/videos/146155399398636/

Han har material om Bordellaffären vilket han tänker återkomma med.
Citera
2018-02-17, 14:56
Medlem
Castaliuss avatar
I veckan gick SVT ut med följande beskrivning av den serie som Uppdrag granskning gjort av Christer Pettersson:

Citat:
I över ett decennium låg Christer Petterssons tillhörigheter orörda i hans gamla källarförråd. 35 sopsäckar vars innehåller inte ens polisen känt till. Säckarna leder Uppdrag granskning rakt in i Palmegruppens hjärta och till ett avslöjande som helt förändrar bilden av fallet Christer Pettersson.

I biblar, kalendrar och på kassettband har Christer Pettersson sparat sina tankar. Fram träder bilden av en kluven person. Å ena sidan en hetlevrad missbrukare, å andra sidan en tänkare.

När Uppdrag gransknings Bo-Göran Bodin och Axel Gordh Humlesjö går igenom de kvarlämnade tillhörigheterna tillsammans med två filmare, Emilio Di Stefano och Fabian Sigurd, händer något oväntat, som leder dem rakt in i Palmegruppen och avslöjar uppgifter som tidigare varit helt okända för allmänheten.

Se granskningen i SVT Play från och med onsdag 21 februari klockan 06.00 - en specialgjord serie i sex delar. Granskningen sänds också på ordinarie sändningstid kl 20.00 onsdagen den 21 och 28 februari.
Citera
2018-02-17, 15:00
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:

Vilket jäkla svammel! Helt otroligt hur många fel man kan ha på ett några minuters anförande. Håll din kaknäbb stängd Bert vad gäller saker du inte har en aning om.
Citera
2018-02-17, 15:09
Medlem
Jaha, vad ska man säga.
Fel blev det, till och med dubbelfel

"Inga-Britt Ahlenius, en gång stridbar generaldirektör för Riksrevisionsverket, talar om »institutionernas sammanbrott«, om hur det svenska statsstyret inte fungerade längre, det vill säga denna balans mellan en regering och självständiga myndigheter i skydd av grundlagen. Hon talar om sin tid i kommissionen som »en ögonöppnare«.

– Jag insåg att världen är mycket ondare än vad jag föreställt mig.

Granskningskommissionen pekade ut regeringens agerande som av »avgörande betydelse« för mordutredningens sammanbrott, regeringen även ansvarig för den fortsättning som kallats Ebbe Carlsson-affären. Det var då nye justitieministern Anna-Greta Leijon tog vännen Ebbe Carlssons teorier om att mordet planerats i Damaskus, med Iran som uppdragsgivare, på fullt allvar, utan att fråga om där fanns någon koppling till Sveavägen, det vill säga mordplatsen. Hon hjälpte till att avlägsna den ende starke motståndaren mot PKK-spåret, Per Gunnar Näss på Säpo, och försåg Ebbe med detta rekommendationsbrev att ha utomlands, ett brev som aldrig registrerades: »tänker inte på att det först borde ha registrerats« som det heter i hennes memoarer. Granskningskommissionen: »Såtillvida kan det sägas att regeringens inblandning i mordutredningen inte upphörde genom det beslut som fattades den 5 februari 1987«, alltså Hans Holmérs avgång. Ett problem för kommissionen var att så lite fanns dokumenterat i regeringskansliet; inga handlingar, inga protokoll, inga mötesanteckningar. Ändå, en slutsats: »Här var det inte bara fråga om att polismakten överskred sina befogenheter och bröt mot lagen, utan om att sätta hela det rättsliga kontrollsystemet ur spel.«"

https://www.fokus.se/2016/02/vannerna-pa-singelbacken/
Citera
2018-02-17, 15:23
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Han har ju gjort dokumentären.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/bevis-mot-pettersson-forfalskades-av-polisen/

hans tidigare film "jag såg palmemordet" är väldigt skruvad och har plockats upp av grupper som verkar syssla med desinfo.
Han behöver inte vara helkass för det...
Citera
2018-02-17, 15:31
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:

Märklig timing också att han postar detta nu när den sista spillran av "bevis" mot CP visat sig vara förfalskad. Nästan så man undrar om någon känner sig stressad...
Citera
2018-02-17, 16:35
Medlem
Citat:
Nu börjar media vakna och inse att Tk-kontrollen är förfalskad.

https://www.svt.se/svttext/web/pages/108.html

Och Hylin.... vem hade trott det.

Vem är det mellan raderna som förfalskar dvs fabricerar och lämnar till Nässen om det nu inte var han som beställt. Originalet till den påstådda telefonavlyssningen skall ju vara en buggning av porttelefonen 3 dagar tidigare. Måste vara lätt att identifiera denne person och nysta i kopplingar där. Skall vi gissa att Donald eller någon av hans kompisar var inblandade som experter på att plantera buggar?

Redan förut var det ju märkligt att spaningen mot Sigge avbröts så abrupt just en tid då det borde vara hett att bedriva spaningen? Var det så att narkotikaspaningen var i vägen för något annat av högre dignitet och beordrades ur vägen hastigt?
Citera
2018-02-17, 16:41
Avstängd
Citat:
Här missförstår du mig. Jag menar att christer Pettersson mördat med kniv eller annat stickvapen om han hade varit den som genomfört MOP.

Min analys av CP ligger mycket nära Gunnar Walls
Ah, ok, du avsåg valet av vapen. Ja, Walls resonemang och de uppgifter de bygger på är mycket övertygande, bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in