Citat:
Ursprungligen postat av
Harfager
Kan ju varit så att hon omedvetet såg CP tex vid Grand ( bara en i mängden) och därför kände igen honom och det med god hjälp om vem hon ska titta efter vid konfrontationen " en alkoholist" .
Att någon har adrenalinrusning då denne skjuter någon är inte konstig och inte heller att de får en speciell blick som kanske CP hade alltid på grund av livsföring, huvudvärk (? )etc och förstås då bättre om hur hon kunde peka ut han med "säkerhet". Om det nu inte var maskerad med CP som tema hos mördaren med anhang
Ha ha, en Christer P-maskerad. Det hade varit nåt det. Ja, LP:s utpekande förstörde ca 10 år av utredningen som kunde ha ägnats åt att lösa mordet.
Har du t ex sett hur Krusell säger att LP är extra trovärdig för att hon är "målsägande" och "inget vanligt vittne". Vad menar karln?
Borgnäs raderar ju ut Krusells trovärdighet när han ber honom redovisa i vilket initialt förhör det står att GM hade en "märklig haltande rullande gång".
Något sådant påstår nämligen inget mordplatsvittne direkt efter mordet.
Då svarar Krusell: Ja, nu vet ju jag hur Christer Pettersson springer så det var ju därför jag skrev så i min bok.
Ridå. Thank you very much. Good night.
Ölvebro/Krusell-eran understödd av Helin/Almblad var en mörk tid i utredningens historia.