Citat:
Ursprungligen postat av
Gothus
Den ljusskygga verksamheten på Sveavägen behövde en bra lokal.
Thulehuset har varit på förslag mer än en gång, en del andra adresser har också nämnts.
Fastigheten som inhyser Hi-Fi klubben, tycker jag är intressant. Vem som var/är ägare då mordet skedde?
Och vilket datum och årtal Hi-Fi klubben-Stockholm-Sveavägen öppnade dörrarna för första gången?
Att det har varit uppe i tråden tidigare tror jag inte.
Grundaren av Hi-Fi klubben heter Peter Lyngdorf.
Det här är ett långskott!
Frågan är, om han är nära besläktad med Jan Lyngdorf? En officer som hade NATO som uppdragsgivare. Dessutom arbetade som spion i Öststaterna.
Hvem er Jan Lyngdorf
Kære ukendte ven !
Det er nu glædeligt og fantastisk, hvad der kan ske, hvis man en dag møder et andet menneske på et gadehjørne et eller andet sted i Danmark, og kommer i samtale med vedkommende.
Det er rart at der stadig er nogle, der ikke er bange for at starte en samtale og se et menneske i øjnene når man taler sammen. Og det kunne være Dem.
Ja, jeg vil så takker for en hyggelig samtale og som De måske vil udbede Dem, vil jeg efter bedste evner prøve at indvi Dem i mit levnede, som den eventyrer jeg nu engang er.
Jeg er jyde med et stort J, født i af de skønneste områder derovre, nemlig Skanderborg.
Er uddannet snedker og tømrer, samt murer.
Kom i 1971 i militæret og er uddannet marineinfanterist ved Bornholms Værn, hvor jeg også senere opnåede at være ved militærpolitiet på Bornholm en del år.
Fra 1969 til 1975 har jeg ind imellem været udsendt til det Nordlige Afrika af Arne Dyrbjerg, den daværende direktør for Zoologisk Have i København, for at fange fugle og krybdyr, samt mindre pattedyr til Haven.
*
Har været ved Sirius Patruljen i det Nordøstligste af Grønland fra 1975-77. Hvor jeg bl.a. ville prøve at komme i Guinness Rekordbog med et Polarræveslædespand.
I perioden 1979-82 gjorde jeg tjeneste ved Forsvarets Efterretning Tjeneste (spion)
bag Østlandenes grænser.
Sluttede faktisk først officielt min militære karrierer den 2. maj 1997.
*
Var i 1996-97 med til at starte ”Æventyren Phileas Fogg’s venners klub”, her i Holbæk,
med hovedformålet, at styrke fortællekunsten i Danmark.
Hvor jeg selv til dato har holdt op imod 200 af slagsen, inden for; - oplevelser, naturen,
dyrelivet og blomster. Samt opdagelser, skrøner og løgne (da det faktisk er lettere at fortælle tilhørerne en god historie, end det er at fortælle dem en sand oplevelse)
Har oplært færdigheden i, at larfe bjælkehytter, altså, - hvordan man på gammeldags maner bygger bjælkehuse oppe midt i det kolde midt og nord Norge.
*
Været på en god lang ekspedition i 1997 på Borneo, for at se hvordan vores akvariefisk lever i virkeligheden ude i naturen og oplevede de dejlige jungle indfødte dernede.
Senere har jeg nået at være i Vietnam, Panama, Madeira, Tyrkiet og Kina.
*
I år 2000 blev jeg som den første dansker, 3 dobbelt Danmarks Mester inden for akvariesporten. Men er mere populær i Sverige og Norge for dette.
*
Opnået den store ære at blive optaget i Guinness: - Book of World Records 2002, med hele tre forskellige discipliner inden for at skabe smukke udstillings akvarier, igen inden for akvariesporten, men dog for mig stadig en stor ære.
*
Med ærbødig hilsen og med ønsket om, at eventyrerne og fortællingens kunst altid vil leve,
vil jeg ønske Dem alt godt fra
************************************************** ********************************************** Jan* Lyngdorf.