Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
........
Det jag menar är att en liten grupp passade på. Som inte har något med den större gruppen av ogenerade legitima WT-män att göra. Där den större gruppens 30-åriga tystnad vittnar om denna tes. Denna lilla gruppen kan inte identifieras, eftersom de döljs av den stora gruppen som av andra orsaker än mordet inte får identifieras. Om de träder fram blir de automatiskt misstänkta deltagare i mordet, samtidigt som de röjer hemlig verksamhet.
Den springande punkten är Dallas berättelse. Att Holmer ledde sina styrkor som i sin tur banade väg för mordet.
Holmer ville inte på sin tid utreda sig själv, lika lite som att dagens PU vill utreda sina egna kollegor eller dess förgreningar.......
Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
....... mördaren kunde ingå i hemliga strukturer som inte ens kan avslöjas än idag. ....Själva förutsättningen för att vara hemlig och att inte avslöjas är väl just att man inte öppet är etablerad i samhället.
Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
......Mitt krav. Att en gång för alla fastslå var Holmer befann sig mordnatten. Om det kan fastslås att Dallas berättelse stämmer, så har vi förklaringen till hela mörkläggningen och orsaken till att Holmer måste utreda.
Jag kan tänka mig att 4 olika WT-team med var sin uppgift utan kännedom om övergripande mål fick tro att de övade samband med det nya system av växel och basstationer man på den tiden höll på att utvärdera för praktiskt bruk. Totalförsvaret kunde säkert ordna både finansiering och tillstånd så att både GRU och CIA kunde bjudas in i spelet mot Säpo FRA och polisen. CIA kunde ju också passa på att få in en fot åt ITT på kommande mobiltelefonmarknad. Oliver North uppträdde i vilket fall skickligt bakom den täckmanteln då han var här för att värva VG och IvB som försöksobjekt inför övningen.
Holmer var självklart lika väl förberedd som Näss på vad som skulle komma. Tillsammans måste de ha varit helt inriktade på att i låtsad konkurrens kunna avslöja eventuellt inre eller yttre fiender mot Palme under övningen. Båda måste då spela dubbelt mot alla om sina förehavanden.
Ingen kunde väl någonsin föreställa sig att det bedrägligaste förberedelser, genomförande och mörkande skulle utgå från Totalförsvarets egen sambandcentral. Lingärde var detta på spåret men fick aldrig chans att förklara saken offentligt innan också han dog.