Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-21, 15:38
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Åsyftar inget.
Men, krafterna som ännu idag styr denna händelse har ett påtagligt inflytande på Sverige.
En rolig sak. Symbolik har alltid varit viktig i sällskap som du nämde.
De vill gärna skylta med sin inblandning, men enbart insatta ska förstå.
Hur benämde media den första personen som polisen plockade in efter mordet?

Det vet jag inte, kanske du har ett svar på den frågan själv?

Det skulle såklart skaka om Sverige i sina grundvalar om det visar sig vara en organisation med sina tentakler spridda överallt i vårat samhälle som ligger bakom mordet. Mycket skulle rämna om det skulle visa sig vara så, direkt samhällsfarligt och värt att mörka överallt, alltid.
Citera
2016-02-21, 16:08
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparkalle
Hade Engström anknytning till Nybro?

Japp, finns en del om de småländska rötterna i tråden i samband med hans mors 60årsdag.
Citera
2016-02-21, 16:15
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
OT Kan man ladda ned den här podcasten? (Jo, det är säkert en korkad fråga, men jag är tacksam för hjälp!)

Ligger under Aftonbladet Nyhetspodden på podcastplattformar som iTunes, Acast och Beyondpod. Om du syftar på nedladdning till dator övergår det tyvärr mina kunskaper.
Citera
2016-02-21, 16:28
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Den inte helt obekante David Fredin la ut texten den 25 januari:

http://hagenbo.blogspot.se/2016/01/om-mordet-pa-olof-plame.html

David Fredin hörde själv till en av dom som utreddes av PU, hade en del minst sagt obskyra kontakter på högerkanten. Den Alexander Balmages han nämner var en rysk äktenskapsförmedlare som ofta rörde sig på Leningradsfärjorna och även pekades ut för sina kontakter med KGB. Intressant nog besköts han okända män både 17december 1985 och 18 mars 1986 , senaste gången vid Vårby gård.

https://news.google.com/newspapers?nid=2209&dat=19860820&id=858rAAAAIBAJ&s jid=WPwFAAAAIBAJ&pg=6789,6094543&hl=sv

En god gissning är att DF fick en del av sin info från detta nyhetsbrev. Ofta välinformerat om detaljer men ganska sökarljuset ensidigt riktat österut. Samtidigt har vi tunnelseende västerut allt som oftast.

http://www.larouchepub.com/eiw/public/1987/eirv14n03-19870116/eirv14n03-19870116_038-did_swedish_regime_stop_arrest_o.pdf
Citera
2016-02-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Du som är insatt i fallet, vad tror du om orsakerna till att Kegö och Barrling vill bli befriade från sekretessen? Vilket intresse skulle dom ha av det? Jag begriper ju att i synnerhet Kegö kan ha intressant information, men varför han skulle vilja delge den publikt förstår jag inte.

Kegö och Barrling talar om en torped som utpekats vid ett tidigare mord och närvarat vid ett annat och dessutom säger de att han är utpekad vid just Palmemordet. Har denna tråd ett namn på denne torped?
Citera
2016-02-21, 16:46
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
David Fredin hörde själv till en av dom som utreddes av PU, hade en del minst sagt obskyra kontakter på högerkanten. Den Alexander Balmages han nämner var en rysk äktenskapsförmedlare som ofta rörde sig på Leningradsfärjorna och även pekades ut för sina kontakter med KGB. Intressant nog besköts han okända män både 17december 1985 och 18 mars 1986 , senaste gången vid Vårby gård.

https://news.google.com/newspapers?nid=2209&dat=19860820&id=858rAAAAIBAJ&s jid=WPwFAAAAIBAJ&pg=6789,6094543&hl=sv

En god gissning är att DF fick en del av sin info från detta nyhetsbrev. Ofta välinformerat om detaljer men ganska sökarljuset ensidigt riktat österut. Samtidigt har vi tunnelseende västerut allt som oftast.

http://www.larouchepub.com/eiw/public/1987/eirv14n03-19870116/eirv14n03-19870116_038-did_swedish_regime_stop_arrest_o.pdf

Var det inte denna AB vars fru visade upp en bild på AB där han var blåslagen (Av KGB?) och försvunnen/fast , i expressen ? ( kan varit annan tidning ) Detta var många år sedan och står inte med på nätet vad jag kan se med googlesök.
Senast redigerad av Harfager 2016-02-21 kl. 17:06.
Citera
2016-02-21, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det vet jag inte, kanske du har ett svar på den frågan själv?

Det skulle såklart skaka om Sverige i sina grundvalar om det visar sig vara en organisation med sina tentakler spridda överallt i vårat samhälle som ligger bakom mordet. Mycket skulle rämna om det skulle visa sig vara så, direkt samhällsfarligt och värt att mörka överallt, alltid.

Konspiratoriskt önskvärt men omöjligt att mörka. Lägg ner. En liten tajt organisation som fått nog av Palme däremot det köper jag är möjligt och som befinner sig långt ut på högerkanten och där några har Polisuniform.

Om Palme hade varit KGB agent hade hans mördare sett till att detta spridits ut eftermordet. Det där är bara löjligt försök till karaktärsmord
Citera
2016-02-21, 16:56
Medlem
Hälsa Kegö och Barrling!

Det vore önskvärt om även gamla Säpo agenter som Kegö och Barrling kunde lära sig hantera flashbacks fördelar. Det är ju bara att komma hit under hemligt alias och namedroppa det de känner till så får världen börja leta och värdera. Varför skall allt hemlighållas bakom stängda dörrar för? Hade flashback funnits på 80 talet hade mordet varit löst enligt mig

Det är ju precis detta de frågar efter. Att för tillåtelse att öppna käften. Varsågod snacka på bara flashback är här för er.
Citera
2016-02-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa

Mest spännade av allt är väl hur teorierna löper ihop mellan Frendin, Kegö/Barrling, EAP, Donald, Ebbe och Holmer, Wedin mfl.

Det är inte utan att det känns tryggt att Palmemordet skall lösas av seriösa personer som tar lika allvarligt på "bröllopssamtal" som på rykten att OP var en landsförrädare med en förhöjd logik som sluter sig till att Sovjet likviderade OP för att väst avslöjat honom som Sovjetisk inflytelseperson.

Man bävar inför fortsättningen i avslöjandena.... kan det vara så att Sovjet låg bakom mordet på Allende i Chile?
Citera
2016-02-21, 17:22
Medlem
Realisten73s avatar
De flesta är nog eniga om vem och vilka det var som mördade Olof Palme. Jag kommer lämna en längre redogörelse senare när jag har mer tid.
Citera
2016-02-21, 17:27
Medlem
Kn Kroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Mest spännade av allt är väl hur teorierna löper ihop mellan Frendin, Kegö/Barrling, EAP, Donald, Ebbe och Holmer, Wedin mfl.

Det är inte utan att det känns tryggt att Palmemordet skall lösas av seriösa personer som tar lika allvarligt på "bröllopssamtal" som på rykten att OP var en landsförrädare med en förhöjd logik som sluter sig till att Sovjet likviderade OP för att väst avslöjat honom som Sovjetisk inflytelseperson.

Man bävar inför fortsättningen i avslöjandena.... kan det vara så att Sovjet låg bakom mordet på Allende i Chile?

Nu är ju inte Hagenbo vilken lallare som helst.
Citera
2016-02-21, 17:36
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ets03748
Hälsa Kegö och Barrling!

Det vore önskvärt om även gamla Säpo agenter som Kegö och Barrling kunde lära sig hantera flashbacks fördelar. Det är ju bara att komma hit under hemligt alias och namedroppa det de känner till så får världen börja leta och värdera. Varfödr skall allt hemlighållas bakom stängda dörrar för? Hade flashback funnits på 80 talet hade mordet varit löst enligt mig

Det är ju precis detta de frågar efter. Att för tillåtelse att öppna käften. Varsågod snacka på bara flashback är här för er.
Där prickade du in en grej.
OM Kegö skulle känt ett behov av att få fram en sanning. Hade han nog gjort det. Han har trots allt haft 30 år på sig att hitta sätt att läcka dessa uppgifter.
Kegö och Barrling har andra motiv för detta snack i media.
Om det är en distraktion eller en livförsäkring vet bara Kegö och Barrling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in