Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-22, 19:36
Medlem
PeoFallmos avatar
Som det verkar blev den övning som utfördes mot ÖB `85 avbruten då en av "gärningsmännen" blev igenkänd i närheten av ÖB.

Om de inte hade blivit avbrutna, hur skulle övningen ha slutat?

Skulle de ta sig så nära de ansåg sig behöva och sen avlägsna sig utan att avslöja sig?

Eller skulle de ta sig alldeles inpå objektet och gett sig tillkänna med deras avsikt?
Citera
2015-04-22, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Som det verkar blev den övning som utfördes mot ÖB `85 avbruten då en av "gärningsmännen" blev igenkänd i närheten av ÖB.
Källa?
Citera
2015-04-22, 19:43
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eva.smoking.skinn
sidan 374 i SOU 1999:88.

Citat:
De aktuella polismännen var
polisman A, Per K, Kjell K, Jerry E och Jan S.50 Dessutom deltog en
vapenexpert (torde åsyfta ”löjtnant X”

Ok. Tack.

Det är alltså Ö och P-OK.

Vilka är de andra?

Kan löjtnanten vara PA?

Vem var det som lämnade dessa namn?

Kan det ha varit fler personer där som inte var poliser? Tipsaren kanske bara kände till de poliser som deltog eller är det hela deltagarlistan?
Citera
2015-04-22, 19:44
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Källa?
Lars Borgnäs, "En iskall vind....."
Citera
2015-04-22, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ok. Tack.

Det är alltså Ö och P-OK.

Vilka är de andra?

Kan löjtnanten vara PA?

Vem var det som lämnade dessa namn?

Kan det ha varit fler personer där som inte var poliser? Tipsaren kanske bara kände till de poliser som deltog eller är det hela deltagarlistan?
http://www.regeringen.se/content/1/c4/12/44/295e5712.pdf sidan 374.
Citera
2015-04-22, 19:49
Medlem
Citat:
Vem då?

Nyligen när jag gjorde en googling hittade jag något inlägg där någon tidigare anställd på Televerket radion nämnde det att chefen skulle ha beordrat focus på 27 mhz bandet. Tyvärr hittar jag inte bokmärket. Skall försöka rekonstruera sökningen. Det var någion slags forum tror jag.

Ofta är det någon i tråden som vet eller hittar hoppas vi.
Citera
2015-04-22, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Nyligen när jag gjorde en googling hittade jag något inlägg där någon tidigare anställd på Televerket radion nämnde det att chefen skulle ha beordrat focus på 27 mhz bandet. Tyvärr hittar jag inte bokmärket. Skall försöka rekonstruera sökningen. Det var någion slags forum tror jag.

(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986 ingen källa anges, ett obekräftat rykte. Mer behövs.
Citera
2015-04-22, 20:05
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

http://www.ham.se/65907-post30.html

Är det denna du menar?
Citera
2015-04-22, 20:44
Medlem
Citat:
http://www.ham.se/65907-post30.html

Är det denna du menar?

Nä detta var en liknade tråd fast en person som sade sig ha jobbat på Televerket Radio i Stockholm under den aktuella tiden då man jagat med alla resurser på 27MHZ bandet men ingen kunde förstå varför. I samma tråd talades om att Grundborg kommit in med draget vapen och skojjat att det var kupp och att han betett sig märkligt men att man annars inte såg mycket av honom. Jag borde vara mer systematisk men jag hittade det nog när jag sökte efter något annat så det slank igenom.
Citera
2015-04-22, 21:49
Medlem
Citat:
Nä detta var en liknade tråd fast en person som sade sig ha jobbat på Televerket Radio i Stockholm under den aktuella tiden då man jagat med alla resurser på 27MHZ bandet men ingen kunde förstå varför. I samma tråd talades om att Grundborg kommit in med draget vapen och skojjat att det var kupp och att han betett sig märkligt men att man annars inte såg mycket av honom. Jag borde vara mer systematisk men jag hittade det nog när jag sökte efter något annat så det slank igenom.

Det med "kuppen" är (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986 .
Citera
2015-04-22, 21:56
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Om Hököga:

Gunnar Wall kan i "Mörkläggning" berätta att Hököga har kodnamnet "AH" vilket betyder att hans efternamn ska börja på H, A är inte förnamnet utan att han var den förste med efternamn på H som hördes i Jan Danielssons buggnings-utredning.
Citera
2015-04-22, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Gunnar Wall kan i "Mörkläggning" berätta att Hököga har kodnamnet "AH" vilket betyder att hans efternamn ska börja på H, A är inte förnamnet utan att han var den förste med efternamn på H som hördes i Jan Danielssons buggnings-utredning.
Någon som har lagt vantarna på FUP:en från buggningsutredningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in