Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
15-02-17, 23:37
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Intressant.
Vad gjorde i SE i WACL-sammanhang? Och, vad konkret höll WACL på med?

Kort sammanfattning

http://sv.wikipedia.org/wiki/World_Anti-Communist_League

Sedan kan du googla på John Singlaub.
Citera
15-02-17, 23:55
Medlem
p.norths avatar
leopoldreport står det lite om John Singlaub, intressanta kopplingar här.
http://www.leopoldreport.com/LRsajt86.html
Citera
15-02-18, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Om man utgår från de tiderna så blir följden:
  • om YN såg en man som sprang bort från platsen för mordet på en statsminister, så såg hon en man som gjorde detta flera minuter efter mordet;
  • om LJ sprang efter uppför trappan, så gjorde han det långt senare än han uppgivit;
  • om Annika B och Egon E hörde smällarna och gick tillbaka för att se efter vad som hänt så gjorde de det efter flera minuters tvekan, vilket de inte har uppgivit (eftersom de såg första polisbilen anlända efter någon minuts promenad från Kungsgatan till Tunnelgatan);
Den enda vittnesuppgiften som något lite motsäger ovanstående vittnens uppgifter är SEs uppgift att han sprang efter poliserna, eftersom han borde ha mött YN (om de inte gick på olika sidor om bygg-futtarna).

Jag tror att man ska ta alla klockslag för vad de är och istället se till skeendena och bedöma vad som hände utifrån det. Min rekonstruktion i signaturen fungerar alldeles utmärkt - bortsett från diverse tidsrekonstruktioner.

Olika vittnen ger olika uppgifter. Mitt schema ovan visar på vad som sker om man accepterar en larmtid runt 2325. Du kan naturligtvis välja att anse att det fungerar som ett argument mot hypotesen att larmet kom så sent, men i sådana fall så tvingas du bortse från andra vittnesmål som hävdar det - chevamannen med passagerare. I det här fallet tycker jag nog att chevamannen med passagerare är relativt trovärdiga vittnen.
Citera
15-02-18, 02:02
Medlem
deBKatzenbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
leopoldreport står det lite om John Singlaub, intressanta kopplingar här.
http://www.leopoldreport.com/LRsajt86.html

Ja, John Singlaub är definitivt intressant. På många sätt. Men ihopparningen med LaRouche håller inte. LeopoldReport gör just en sån där schabloniserad kategorisering och då hamnar EAP och WACL i samma låda.

Och att Nixon skulle ha använt EAP för att jävlas med Palme??? OK, Palme använde Siricca för att jävlas med Nixon.
Citera
15-02-18, 03:28
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Av döma av Gösta Söderströms agerande efter MOP tycker jag det. Den envishet han visar i att försvara sina ståndpunkter, verkar mera rättshaveristiska än att han skulle deltagit i en oerhört invecklad psyop.

Det jag upplever vara GSs käpphäst är att han märkte att polisledningens tidsuppgifter inte stämde. När han märkte att ingen trodde på honom blev han förolämpad. Dessutom misstänksam mot hela utredningen. En ärlig person med resning.

Dessutom var det han som vid ett telefonsamtal med Dahlgren fick veta att denne hämtade HH i Falun.
Senast redigerad av andersaanderssona 15-02-18 kl. 03:37.
Citera
15-02-18, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Dag Andersson fetad ovan, är det supersnuten i början av sin karriär?

Det är rimligtvis denna Dag: http://svenanerpalmemordet.blogspot.de/2013/03/at-lunch-med-avsan-pa-nk-ni-kommer.html#.VOQNAuasXi9
Citera
15-02-18, 05:47
Medlem
tinytinys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Intressant.
Vad gjorde i SE i WACL-sammanhang? Och, vad konkret höll WACL på med?
SE gjorde inget i WACL sammanhang. Hade endast kontakt med personer från den kretsen.
WACL organiserade "turistresor" till tunnlarna under den demilitariserade zonen mellan Nord och Syd Korea. 😉
Senast redigerad av tinytiny 15-02-18 kl. 05:53.
Citera
15-02-18, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinytiny
SE gjorde inget i WACL sammanhang. Hade endast kontakt med personer från den kretsen.
WACL organiserade "turistresor" till tunnlarna under den demilitariserade zonen mellan Nord och Syd Korea. 😉

SE satt i ett rum på Skandia och tryckte. Eftersom han var typograf. Lite rund om magen eftersom hade vapenfett på rummet.

Alla resonemang om att han var en hemlig James Engström faller på sin egen orimlighet.

Det var en uppmärksamhetstörstande individ. Som fick sina 15 minuter i massmedia och rättegångar.

Att tro att han skulle vara engagerad i en organisation vars medlemmar i övrigt höll tyst. Som samtidigt läste hans utsagor i pressen med förtjusning. Vem kan tro på det.

Som gjorde turistresor i tunnlar under Skandia och passerade öppna dörrar och var mördarens dubbelgångare eller gengångare.

Du har en Point där om man säger så.

Jag personligen förstår inte vissa skribenters vurm för denna udda existens.

Han som var så jagad av pressen så att han själv fick ringa. Även till sin arbetsgivare för att få reda på när han utgick på sitt uppdrag.

Det han vittnar om är att läsa in fakta i ett skeende på fel sätt. Men här kan jag själv vara en hemlig deltagare i en konspiration. Desinformatören med stort D.

Engström uppträder på ett sätt som ingen kan misstänka. Eftersom allt han säger kan verifieras av alla andra vittnen.

Eller täckte han upp en annan passage. För en annan person. Där mordet i övrigt verkar var utfört av proffs. Där han är enda amatören. Dörröppnaren till gåtan. Dörren som numera är låst av Kohut.

Ironi är ett bra sätt att sätta fingret på felaktiga resonemang. Vem kan se honom trycka i Gamla Stan om paret Palme tagit Taxi. Skulle han sprungit dit eller själv tagit Taxi. Follow that car......

En person som ingen konspiration med självaktning kan klara sig utan.
Senast redigerad av andersaanderssona 15-02-18 kl. 08:32.
Citera
15-02-18, 07:55
Medlem
Citat:
Kanske värt att notera att SE inte var medlem eller tillhörde kärnan i EAP. Däremot stöttade han enbart i pereferin med grafiskt arbete.
Mer intressant kan vara hans kontakter i WACL vilket gjorde mig förvånad sista gången jag träffade honom innan MOP där det visade sig att vi hade gemensamma vänner. Kanske ett uppslag för vidare spekulation

Kan du se något mönster i hans kontakter där. På vilka sätt kan han ha varit aktiv utan att du noterat honom och vilka kan han ha stått närmare i de sammanhangen? VG, AL? Fler som kan ha figurerat i samband med spekulationer kring mordet. Poliser andra vittnen etc? Kan han ha varit med bland Åkes Gubbar? Kan Andras K ha känt honom eller andra intressanta personer och eller varit aktiv?

Relationerna mellan WACL och EAP i övrigt på personnivå.

Hur var Stockholmssektionens (WACL) relationer till veteraner som BW mfl och hur sköttes kontakterna med moderorganisationen? Tidigare har du varit inne på att VG skötte en del kontakter där men också att C Morgan t ex kom på besök ibland.

Vad kan du berätta där kring CM? Kontaktpersoner... tidpunkter... identitet....
Citera
15-02-18, 08:36
Medlem
Citat:

Ger du inte en lite naiv bild av WACL nu? Singlaub var inte vem som helst och WACL var djupt involverade i aktiva operativa aktioner jorden runt. Frågan är var gränsen gick mellan hangarounds (som du själv) och kärnverksamhet och hur individrelationerna såg ut mellan olika organisationer både centralt och lokalt.

Även om t ex SE och VG inte vart operativt aktiva i organisationerna skulle de kunna ha haft funktioner som t ex sk hjälpare (se mossads svärdets strategi och modus operandi) för en spanings eller attentatsgrupp där t ex SE skulle kunnat agera hjälpgumma genom att erbjuda sambandscentral/värmestuga på sin arbetsplats för t ex åkes gubbar eller liknande.
Citera
15-02-18, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Kan du se något mönster i hans kontakter där. På vilka sätt kan han ha varit aktiv utan att du noterat honom och vilka kan han ha stått närmare i de sammanhangen? VG, AL? Fler som kan ha figurerat i samband med spekulationer kring mordet. Poliser andra vittnen etc? Kan han ha varit med bland Åkes Gubbar? Kan Andras K ha känt honom eller andra intressanta personer och eller varit aktiv?

Relationerna mellan WACL och EAP i övrigt på personnivå.

Hur var Stockholmssektionens (WACL) relationer till veteraner som BW mfl och hur sköttes kontakterna med moderorganisationen? Tidigare har du varit inne på att VG skötte en del kontakter där men också att C Morgan t ex kom på besök ibland.

Vad kan du berätta där kring CM? Kontaktpersoner... tidpunkter... identitet....

Du är rolig du boboslacke.

I viss mån trådens ordningsman och mentor.

Med kunskap i ryggen.

Som avfärdar Sydafrikaspår som skitsnack eftersom du hört det länge utan substans. Tolkar du detta som intressant måste du veta mer än jag. Vad är substansen i ditt och inläggarens resonemang. Du och vi har aldrig läst detta tidigare eller.......

I ett tidigare inlägg från dig var kontentan. Det är inte så mycket mer kvar. Det gäller att kartlägga HHs kontaktnät och lite till så är det klart.

Var det Engström som fattades tro. Det som måste utredas. Som får alla resonemang att falla på plats. Med Jepsson som outsider med sin grej.

Enda gången du kritiserat mig i tråden var när jag påstod att SÄPO var en stat i staten. Och jag blev inte imponerad. Säpo på den tiden hatade den tidens officiella stat. Som personifierades av Palme. Tror du att den slutna verksamheten gick i Palmes ledband. Som den tidens statare.

Man sket i den officiella staten. Eftersom den staten hade fel. Nu statar vi ett exempel.
Senast redigerad av andersaanderssona 15-02-18 kl. 09:22.
Citera
15-02-18, 09:52
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Det är rimligtvis denna Dag: http://svenanerpalmemordet.blogspot.de/2013/03/at-lunch-med-avsan-pa-nk-ni-kommer.html#.VOQNAuasXi9
Jo, men detta är ett öppet brev från Anér till "supersnuten". Min fråga gällde om denne var densamma som i
POLISPERSONAL UNDER MORDNATTEN

från bröderna P. Tål att repeteras

Fordon Besättning

1120 Per Englund,Torsten Lantz (kollar inbrottet i Najics svägerskas bil 2310)
1150 Tommy Carlsson, Gunnel Jönsson
1170 Anders Pettersson, Mats Eriksson
1180 Finns ej, däremot finns två 1160: Dag Andersson / Kenneth Johansson eller Christer Roland Strömberg
Åkte "supersnuten" runt i 1160 eller 1180 denna kväll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in