2014-08-18, 22:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Om Leif GW Persson på allvar påstått sig känna till mördarens identitet hade detta fått ett enormt uppslag i medierna. Du fabulerar som vanligt.

Jag återger bara vad jag hörde Leif GW Persson muttra i tv-programmet.

Nej, jag fabulerar aldrig - fabulerande är din och dina gelikars avdelning, dvs tokstollar som tror att Olof Palme mördades på misstanke om landsförräderi, alternativt av nazianstuckna poliser eller av sydafrikaner.
Senast redigerad av MBoudine 2014-08-18 kl. 22:14.
Citera
2014-08-18, 22:21
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Nej, jag fabulerar aldrig - fabulerande är din och dina gelikars avdelning, dvs tokstollar som tror att Olof Palme mördades på misstanke om landsförräderi, alternativt av nazianstuckna poliser eller av sydafrikaner.

Han har innan muttrat om Christer P som mördare.
GW hade en period för några år sedan med dålig hälsa och sämre omdöme enligt mig.
Citera
2014-08-18, 22:45
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Han har innan muttrat om Christer P som mördare.
GW hade en period för några år sedan med dålig hälsa och sämre omdöme enligt mig.

Ett långvarit tillstånd tydligen, GW tog för trettio år sedan fram en gm-profil som pekade ut en polsk slaktare boende i Solna (nästgårds med GW) som CdC:s baneman .. Men du menar att GW skulle ha repat sig och blivit bättre på senare tid ? Jag undrar det, jag ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-08-18 kl. 23:08.
Citera
2014-08-18, 22:47
Medlem
Castaliuss avatar
Citat:

Det du återger är en vanföreställning. Håll dig till fakta.

Jag tror fortfarande inget av detta. Ett felaktigt påstående blir inte sant bara för att man upprepar det.
Citera
2014-08-18, 22:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Det du återger är en vanföreställning. Håll dig till fakta.

Jag tror fortfarande inget av detta. Ett felaktigt påstående blir inte sant bara för att man upprepar det.

Jag intresserar mig faktiskt inte ett dyft för vad du tror, Castalius. Dessutom - vad det gäller fakta har du och dina åsiktsgemensamma inte tillstymmelse till relevanta fakta att meddela omvärlden beträffande Palmemordet. Detta torde fler än jag ha konstaterat vid det här laget.
Senast redigerad av MBoudine 2014-08-18 kl. 23:22.
Citera
2014-08-18, 23:23
Medlem
OilersFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TBoudine
Jag intresserar mig faktiskt inte ett dyft för vad du tror, Castalius. Dessutom - vad det gäller fakta har du och dina åsiktsbröder inte tillstymmelse av relevant fakta att meddela omvärlden beträffande Palmemordet. Detta torde fler än jag ha konstaterat vid det här laget.

Inte du heller, och det konstaterade alla seriöst sinnade individer med ett kritiskt och reflekterande förhållningssätt redan när du påbörjade din ändlösa monolog

Beträffande LGWP så har han aldrig någonsin sagt det du påstår, utan du ljuger som vanligt och tar uppgifter helt från luften, allt i syfte att försöka vilseleda. Lögnhals.
Citera
2014-08-18, 23:35
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OilersFan
Inte du heller, och det konstaterade alla seriöst sinnade individer med ett kritiskt och reflekterande förhållningssätt redan när du påbörjade din ändlösa monolog

Beträffande LGWP så har han aldrig någonsin sagt det du påstår, utan du ljuger som vanligt och tar uppgifter helt från luften, allt i syfte att försöka vilseleda. Lögnhals.

LGWP pekade med en gm-profil ut en polsk slaktare boende i Solna vid tiden för mordet som CdC:s mördare. Vidare - LGWP berättade i ett avsnitt av "Veckans brott" att han kände till identiteten på den polisman som sköt Olof Palme samt att han var säker på att denne polisman tittade på det avsnittet och att han (LGWP) även var säker på att ifrågavarande polisman hade mordvapnet förvarat i sin bostad av semtimentala skäl.

Vilka meningar i ovanstående är det du inte förstår ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-08-18 kl. 23:58.
Citera
2014-08-18, 23:58
Medlem
p.norths avatar
Citat:
LGWP pekade med en gm-profil ut en polsk slaktare boende i Solna vid tiden för mordet som CdC:s mördare. Vidare - LGWP berättade i ett avsnitt av "Veckans brott" att han kände till identiteten på den polisman som sköt Olof Palme samt att han var säker på att denne polisman tittade på det avsnittet och att han (LGWP) även var säker på att ifrågavarande polisman hade mordvapnet förvarat i sin bostad av semtimentala skäl.

Vilka ord i ovanstående är det du inte förstår ?

Jag såg själv det avsnittet, kan nog hålla med om delvis vad du säger men du spä på lite extra, men han hade sina aningar och var lite halvkrystat om denne polisman, det är sant. Och han var jämnårig med GW
hade för mig också att han sa att denne polis hade "flyttat" på sig, inte samma distrikt eller nå sånt, sa han.
Citera
2014-08-19, 00:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Jag såg själv det avsnittet, kan nog hålla med om delvis vad du säger men du spä på lite extra, men han hade sina aningar och var lite halvkrystat om denne polisman, det är sant. Och han var jämnårig med GW
hade för mig också att han sa att denne polis hade "flyttat" på sig, inte samma distrikt eller nå sånt, sa han.

M. Ja, lite halvkrystat var det ju, det minns jag .. Men andemeningen, om än i något krystad version, i vad LGWP förmälde gick inte att ta misste på - han förmedlade rätt klart att han nog kände till identiteten hos vederbörande polisman och var han bodde - eller hade bott.

Edit: Ett annat inslag (länk på Flashback) som nästan ingen tycks ha sett eller har förträngt var Kjell-Olof Feldts kommentar till en journalist beträffande MOP: "man befarade ju att nånting kunde hända honom (Palme) men inte att det skulle ske så snabbt". Liknande uttryck med tillägget: "att de skulle skjuta honom" - men utan: "men inte att det skulle ske så snabbt" - kom senare i en intervju med Pierre Schori.
Senast redigerad av MBoudine 2014-08-19 kl. 00:58.
Citera
2014-08-19, 00:08
Medlem
p.norths avatar
att han kände till identiteten på den polisman som sköt Olof Palme är jag inte så säker på att han sa, som jag uppfattade GW så var det mer en känsla han gick på eller kanske en aning vem det var, snarare.
Jag uppfattade GW lite väl gåtfull..
Citera
2014-08-19, 00:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
att han kände till identiteten på den polisman som sköt Olof Palme är jag inte så säker på att han sa, som jag uppfattade GW så var det mer en känsla han gick på eller kanske en aning vem det var, snarare.
Jag uppfattade GW lite väl gåtfull..

Läs mitt ovanstående igen (Edit)
Citera
2014-08-19, 01:42
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Vidare - LGWP berättade i ett avsnitt av "Veckans brott" att han kände till identiteten på den polisman som sköt Olof Palme samt att han var säker på att denne polisman tittade på det avsnittet och att han (LGWP) även var säker på att ifrågavarande polisman hade mordvapnet förvarat i sin bostad av semtimentala skäl.

Vilka meningar i ovanstående är det du inte förstår ?

Jag vill minnas att han i avsnittet du hänvisar till bara spaltade upp en trolig gärningsmannaprofil, där det bl a ingick att GW trodde att vederbörande var vid liv och kollade på programmet. Dvs: inte att han sa att han kände till den faktiska identiteten på GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in