Citat:
Ursprungligen postat av
p.north
Jag såg själv det avsnittet, kan nog hålla med om delvis vad du säger men du spä på lite extra, men han hade sina aningar och var lite halvkrystat om denne polisman, det är sant. Och han var jämnårig med GW
hade för mig också att han sa att denne polis hade "flyttat" på sig, inte samma distrikt eller nå sånt, sa han.
M. Ja, lite halvkrystat var det ju, det minns jag .. Men andemeningen, om än i något krystad version, i vad LGWP förmälde gick inte att ta misste på - han förmedlade rätt klart att han nog kände till identiteten hos vederbörande polisman och var han bodde - eller hade bott.
Edit: Ett annat inslag (länk på Flashback) som nästan ingen tycks ha sett eller har förträngt var Kjell-Olof Feldts kommentar till en journalist beträffande MOP: "man befarade ju att nånting kunde hända honom (Palme) men inte att det skulle ske så snabbt". Liknande uttryck med tillägget: "att de skulle skjuta honom" - men utan: "men inte att det skulle ske så snabbt" - kom senare i en intervju med Pierre Schori.