Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-25, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HarryTurtleDove
Menar du att detta skulle vara gärningsmannen?
Frågor:
1. Motiv?
2. Har personen det som krävs att avrätta någon och sedan håla sig undan?
3. Fått tag i vapen, var?
4. Vapenträning?
5. Hur fått information om OP:s biobesök?
6. Hur klarat att hålla tyst under alla dessa år?
7. Varför skulle någon vänsterextremist döda OP?
Tycker detta verkar vara en uthängning utan bevis.

1. OP anklagades ibland för att vara kapitalets lakej av vänsterfolk.
2.Vet ej. Droger kanske hjälper? Och att bli en godare medborgare?
3. Från polis eller från Cedergren?
4.Vet ej. Är det en nödvändighet? Missade ju Lisbet.
5. Kanske såg OP av en slump?
6. En hårding kanske?
7.Se svar på fråga 1. Kan väl också ha sett OP som en symbol för staten? Personliga skäl? Tjänst åt SÄPO?
Baseballigan?

Inte jag som hängde ut namnet härinne.
Senast redigerad av Hovfaxen 2013-11-25 kl. 16:54.
Citera
2013-11-25, 17:04
Medlem
Angående de finska flickorna Anki och Annelis utpekande av "Dekorimamannen".

Anki känner igen AA från Upplands Väsby. Dvsa hon tolkar den hon ser som den personen hon känner igen från gymmet i Väsby.
Den person hon pekar ut på gymmet är AA - inget snack om den saken!

Att han har hängt i Upplands Väsby, tränat och krängt testo och deka är knappast någon hemlighet. De vet de flesta som tränade vid den tiden.

Om han mördat Palme eller ej är en helt annan sak. De finska flickorna har (styrkt av flera andra vittnen) varit på den aktuella platsen 28 feb 1986 och de har sett en man som Anki associerar till AA.

Att den hon associerar till råkar vara vara en våldsbenägen basbollpolis som är medlem i Stockholms försvarsskytteförening är inte hennes "påhitt". Det är fakta.
Citera
2013-11-25, 17:16
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82

Anki känner igen AA från Upplands Väsby. Dvsa hon tolkar den hon ser som den personen hon känner igen från gymmet i Väsby.

Att han har hängt i Upplands Väsby, tränat och krängt testo och deka är knappast någon hemlighet. De vet de flesta som tränade vid den tiden.

Om han mördat Palme eller ej är en helt annan sak. De finska flickorna har (styrkt av flera andra vittnen) varit på den aktuella platsen 28 feb 1986 och de har sett en man som Anki associerar till AA.

Att den hon associerar till råkar vara vara en våldsbenägen basbollpolis som är medlem i Stockholms försvarsskytteförening är inte hennes "påhitt". Det är fakta.
Hur förklarar man då att Anti Avsan inte är finne?
Citera
2013-11-25, 17:26
Medlem
MrBigguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Att AA kan göra sig förstådd och förstår finska är ju det viktiga, inte om han är finne eller inte.
Citera
2013-11-25, 17:29
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBiggus
Att AA kan göra sig förstådd och förstår finska är ju det viktiga, inte om han är finne eller inte.
Men om jag inte har missförstått historien så ansåg finskan Anki att mannen var en finne. Hon borde väl vetat eftersom hon var så säker så att hon gick fram och tilltalade honom på finska?
Citera
2013-11-25, 17:31
Medlem
Citat:

Etsländare förstår och pratar ofta finska bättre än vad de flesta svenskar förstår Norska exempelvis. Just i AA-s falls så pratar han utmärkt finska.
Senast redigerad av Karl.s82 2013-11-25 kl. 17:34.
Citera
2013-11-25, 17:32
Medlem
GarryCopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBiggus
Det första stycket du skriver är löjligt, AA blev igenkänd, det språk de samtalar på förstärker bara bilden av att det var han. Då spelar antal finnar i Sverige ingen roll alls.
Att de på gymmet kunde bekräfta att AA tränade på finskans gym förstärker vittnesmålet.

Det finns en uppsjö av vittnen som kommit fram sent, detta oftast pga att ingen lyssnat på dem, eller så har det tom varit så att vittnen känt sig hotade.

Alla dessa indicier som omger polisspåret är ingen slump.

Varför skulle det vara löjligt. Det finns väl finnar på varenda gym.
Känt sig hotade? Ändå så berättar hon denna historia för en tillfälligt bekant på en Finlandsfärja bara så där rätt upp och ner.
Citera
2013-11-25, 17:33
Medlem
Citat:
Men om jag inte har missförstått historien så ansåg finskan Anki att mannen var en finne. Hon borde väl vetat eftersom hon var så säker så att hon gick fram och tilltalade honom på finska?

Han pratade ju finska med sina finska vänner på gymmet.
Citera
2013-11-25, 17:34
Medlem
MrBigguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GarryCoper
Varför skulle det vara löjligt. Det finns väl finnar på varenda gym.
Känt sig hotade? Ändå så berättar hon denna historia för en tillfälligt bekant på en Finlandsfärja bara så där rätt upp och ner.
Hon pekar ju ut en specifik person som pratar finska. Inte en random finnpajsare. När du börjar prata om 400 000 finnar gör du dig löjlig.
Eftersom du gillar att resonera kring saker: Kanske hon ville ventilera? Lätta på trycket?
Citera
2013-11-25, 17:35
Medlem
MrBigguss avatar
Citat:
De pratade på finska eftersom hon visste vem han var, det pratades dessutom finska i walkien.
Citera
2013-11-25, 17:37
Medlem
Citat:

Angående det i mina ögon rätt knasiga utpekandet av AA finns det en sak som jag anser mig kunna svara på:
Ifall AA inte själv hade närmare anknytning till Finland än den som framkommit kunde han inte tala finska!
Jag har själv bott i Estland under flera år och förstår estniska men knappt någon finska. Språken är faktiskt ganska olika, man kan se att orden har samma ursprung men få är de samma på båda språken. Inte som ex svenska och danska! Idag arbetar tusentals ester i Finland och många talar finska men det är något de måste lära sig. På andra hållet har jag flera finska vänner som studerar estniska på universitetet för att kunna göra affärer i landet.
Angående utpekandet av Avsan tycker jag att Gunnar Wall svarar bra på kommentarer om detta på sin blogg: http://gunnarwall.wordpress.com/2013/10/31/expolisen-nekar-i-expressen/
Andra poliser med kontakter är hetare konspiratörer!
Citera
2013-11-25, 17:38
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Han pratade ju finska med sina finska vänner på gymmet.
OK, men på vilket sätt är det känt att en svensk moderat riksdagsman och rådman sysslat med langning av hormonpreparat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in