Var inne i tråden som handlar om Barbro- och Leongrupperna (mycket intressant tycker jag) och hittade nedanstående inlägg av Zorze. Men min fråga är: vad har då ev. dessa hemliga och i vissa fall smått obskyra grupper med MOP att göra? Jag menar, det är ju hur lätt som helst (för folk som är skapligt initerade i IB/SSI och SÄPO-världen) att klämma ur sig enskilda individers namn och skumma, hemliga organisationer i en enda röra? Men det betyder ju inte att de här grupperna hade med MOP att göra? Hur har t.ex Zorze då tänkt knyta nedan nämnda Barbro, idag 90 år gammal, till mordplatsen på Sveavägen 1986? För man kan ju inte bara hålla på att haspla ur sig en massa människors namn hursomhelst härinne och göra en massa insinuationer runt om dem. Det måste väl nästan ligga på gränsen till förtalsbrott väl?
"013-06-27, 06:06 #65
zorze
Medlem
zorzes avatar
Reg: Jan 2009
För er som vill forska i ,ursprungsBarbro.Namnet är B**** ****i*g, Hässelby.Gift med underrättelseofficer *** S****g. (OBS: Jag ersatte fler bokstäver i parets namn med stjärnor än Zorze )
Kolla FRO och Lotta kåren ,Bromma krets.
Senare "Barbro grupper" som mer tillhörde SÄPO sfären, blev rekrytbas in till Leon grupper, eftersom SÄPO ville få bättre insyn i Leon grupperingar.
Senast redigerad av zorze 2013-06-27 kl. 06:09.