2009-03-25, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Han talade även finska?

För att vara petig var det väl så att estniska och finska påminner om varandra och att han därför skulle kunna förstå vad dom sa...
Citera
2009-03-25, 12:37
Medlem
En fundering

Precis som jag med lätthet känner igen en norrman som försöker tala svenska så känner nog de två finska flickorna igen en estländare som försöker tala finska.
Citera
2009-03-25, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zorze
Hej L.R,vad jag läst så har du specifikt pekat ut AA,de finska flickorna hörde i WT att de pratade finska.

Men hur förklarar du varför de pratar finska då AA är av Estnisk påbrå?

Sedan kommer här intressanta länkar om Gene "chip" Tatums trovärdighet.

http://www.leopoldreport.com/Casey.html

http://www.leopoldreport.com/Ruppert.html

Det låter ju helt otroligt att en Est kan lära sig prata finska, Nobelpriset kanske. Men lek med tanken zoze för ett litet tag, det här är samma situation fast andra länder, andra språk.
1. Jag, Utredaren, Uddis, Russinkungen och scarfoot kommer från Sverige och har flyttat till Indien.
2. Du kommer från Norge och flyttar oxå till Indien och träffar oss där:
Frågor.
1. Tror du att du kommer umgås mer med oss än Indierna då du säkert förstår oss bättre?
2. Tror du att du mer och mer kommer att falla över på det svenska språket eller kommer du att envetet hänga kvar till det norska språket när du pratar med oss?

Nu har jag inte Anti Avsans bakrund, men här är en liten generell bakrund som kanske kan stämma in på honom.
Innan den stora Arab invasionen bröt ut i Sverige så var det nästan bara båtflyktingar från Finland som kom till Sverige för att bosätta sig och det var säkert en och annan est som slank med, jag umgicks själv med en est på 80-talet.
På den tiden i Sverige var det nog lättare för en est att umgås med finnar än att umgås med svenskar. Så det som händer med esten är att han börjar tala finska oxå!!

Det intresanta med språket i det här fallet är att det istället kan föra oss närmare mördaren eller helt avskriva mördaren.
1. Vittne Anders Björkman säger att LP säger något på ett utländskt språk.
2. Det måste vara en finne på andra sidan Walkie-talkien.

Fråga till Utredaren; Vad tycker du om Runar Sögaards svenska?
Men det finns väl säkert något men där.
Citera
2009-03-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.R.

Fråga till Utredaren; Vad tycker du om Runar Sögaards svenska?
Men det finns väl säkert något men där.

Inte för att det har något som helst att göra med mordet på Olof Palme, men jag har alltid uppfattat honom som norrman.
Citera
2009-03-25, 21:54
Medlem
Fjulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek
För att vara petig var det väl så att estniska och finska påminner om varandra och att han därför skulle kunna förstå vad dom sa...

Hrrm....En finne förstår INTE Estniska!

"Det är inte Lett att vara Est, men det är Ballt"
Citera
2009-03-25, 22:12
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Det här är sanningen om Palmemordet
http://www.itdemokrati.nu/page15.html

jag tror att många håller med när jag säger :
-det bästa som hänt landet de sista hundra åren är mordet på olof palme !
han hjälpte till att öppna sveas dörr för packet från mellanöstern,afrika och alla andra asylsnyltare.
tillsammans med Bengt Westerberg,om jag inte minns fel.
-det bästa som skulle kunna hända i dagens läge är nog att få läsa en löpsedel i stil med : " Mona sahlin brutalt avrättad av nynazister ! "

-eller varför inte " Nu kommer invandrarna kastas ut !
-slut på snylteriet av det svenska folket! -deklarerar kungen ! "
Citera
2009-03-25, 22:38
Medlem
portnoys avatar
@blue_no1: lite fel thread? tragge. kul att GW sa att utredningen var lika levande som monty pythons papegoja i dagens efterlyst... han kanske sa det, men egentligen e det snart uppklarat!!!
Citera
2009-03-26, 01:05
Medlem
CapsLockss avatar
Yrsel

Ju mer man läser om/ och lyssnar på Engström, desto mer yr i pannan blir man..

Är det fortfarande så att ABAB-vaktens (A.K´s) förhör är hemligstämplat ?
Någon som vet?
Citera
2009-03-26, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Inte för att det har något som helst att göra med mordet på Olof Palme, men jag har alltid uppfattat honom som norrman.
Titta på det här du oxå zorze, börjar ca 1.30 in på filmen.
http://www.youtube.com/watch?v=ltTB2RYTy3c
1. Byt ut svenska till estniska och norska till finska så har du exakt samma förhållande.
Fast i Palmemordet är det Anti Avsan som pratar med Dekorimamannen, frågan är då vem Dekorimamannen skulle kunna vara??
Själv tycker jag Runar pratar bra svenska

Uteslutninsmetoden kan med ca 90% säkerhet ta bort svenskar och estner för:
Om det är en svensk hade dom säkert pratat svenska i walkie-talken och om det varit en est hade dom pratat estniska i walkie-talkien och det hade säkert dom 2 finska flickorna uppfattat.

Jag tycker att det synd att det luktar rasister om er som ifrågasätter om inte en Est, Anti Avsan kan lära sig finska. Han har nog avanserat längre om dom flesta i där tråden http://www.antiavsan.blogspot.com/.
NÄÄ, någon rasism vill jag inte ha i den här tråden!!!
Senast redigerad av L.R. 2009-03-26 kl. 02:45.
Citera
2009-03-26, 02:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
@uddi(s):

Kan du ta det där med att det var andra skottet som träffade OP igen. Vad är det som du har som stödjer detta? Att vittnena såg OP falla vid andra skottet?
Bra, bra, förklara det här för portnoy, jag har försökt förklara för portnoy men det går inte in, finns inga luckor där. Men det förklara ju å andra sidan att han inte tror att en est kan lära sig prata finska. Men å andra sidan tror han säkert på tomten.
Senast redigerad av L.R. 2009-03-26 kl. 02:57.
Citera
2009-03-26, 03:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
jag tror att många håller med när jag säger :
-det bästa som hänt landet de sista hundra åren är mordet på olof palme !
han hjälpte till att öppna sveas dörr för packet från mellanöstern,afrika och alla andra asylsnyltare.
tillsammans med Bengt Westerberg,om jag inte minns fel.
-det bästa som skulle kunna hända i dagens läge är nog att få läsa en löpsedel i stil med : " Mona sahlin brutalt avrättad av nynazister ! "

-eller varför inte " Nu kommer invandrarna kastas ut !
-slut på snylteriet av det svenska folket! -deklarerar kungen ! "

Ett tips, det är bättre att slå ihjäl dom som har röstat på henne annars kommer det bara dyka upp likadana som Mona Salin, du vet, samma tankar fast ett annat ansikte. Eller är du så pass föståndshandikappad att du tror personer som röstat på Mona Salin helt plötsligt skulle börja rösta på SD bara för att hon försvann??
Citera
2009-03-26, 05:55
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjulle
Hrrm....En finne förstår INTE Estniska!

"Det är inte Lett att vara Est, men det är Ballt"

Precis,det är inte Lett att vara Est.....men Ballt...eller hur det nu kan vara..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in