Citat:
Ursprungligen postat av Castalius
Några slutsatser som kan dras utifrån tillgänglig information kring mordet på statsminister Olof Palme:
1. Det finns ingenting som styrker att gärningsmannen var av utländsk härkomst.
2. Det finns ingenting som styrker eller tyder på att Olof Palme träffades av mer än en kula.
3. Det finns ingenting som styrker eller tyder på att Olof Palme blev skjuten genom bröstet.
4. Det finns ingenting som vederlägger att Lisbet Palme blev påskjuten vid mordtillfället.
5. Det finns ingenting som styrker att ett ekonomiskt/politiskt motiv låg bakom mordet på Olof Palme.
6. Det finns ingenting som vederlägger att motivet till mordet på Olof Palme var att han betraktades som en landsförrädare.
Det här är mina påståenden, mina slutsatser, mina åsikter. Till skillnad från somliga andra har jag inte för avsikt att upprepa dem tusentals gånger i tråden. De kan vara felaktiga. Jag är öppen för motargumentation.
Den som känner sig manad får gärna försöka sig på att motbevisa riktigheten i ovanstående påståenden, men låt det då ske genom sakliga, logiska argument. Den som inte vet vad det innebär kan med fördel återkomma efter att vederbörande lärt sig grunderna i argumentationsteknik.
1# Det finns heller ingenting som styrker att gärningsmannen är svensk.
2# Det finns ingenting som styrker att så inte var fallet då obduktionsprotokollet till en del är sekretessbelagt - eller i vissa delar kan misstänkas vara oriktigt i mörkläggande syfte.
3# Det finns ingenting, konkret, som klart motsäger detta.
4# Ingen läkare tilläts undersöka den påstådda skottskadan. "Skadan" såsom varande en skottskada är således inte bekräftad.
5# Det finns ingenting, konkret, som motsäger att det bakomliggande motivet var ek/politiskt.
6# Det finns absolut ingenting som styrker att Olof Palme mördades på misstanke om förestående landsförräderi, det är ett villospår enbart med avsikt att dölja det verkliga mordmotivet som, om det blev känt, skulle skaka Sverige i grunden.