2013-03-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Men då tillgång till kända fakta kanske aldrig blir verklighet kan man ju dra vilka fantastiska teorier som helst utan risk att bli motbevisad, menar du ? Omisskännliga drag av iesho enligt min mening ..
Medborgare!
Notera Svea Rikes hittills svåraste fall av "kasta sten i glashus"
Citera
2013-03-15, 18:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellström
Medborgare!
Notera Svea Rikes hittills svåraste fall av "kasta sten i glashus"

Den iakttagelsen gick mig förbi, ja du är i sanning uppmärksam.

Jag undrar lite om det ekonomiska spåret. Kan det vara folk från högerfalangen i SAP men även andra etablerade politiska grupperingar som tillsammans initierade mordet? Med tanke på dagens löpsedlar så fanns det fler som hade allt att tjäna på att OP försvann för gott, och tjänar fortfarande
Citera
2013-03-15, 19:09
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte, men utgår ifrån att inte mycket finns på papper i den här affären, inget orimligt antagande tycker jag. Tror inte att det finns så mycket att läcka, det mesta och avgörande finns i folks huvuden.

Menar att jag kanske borde läcka...
Citera
2013-03-15, 19:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123

Aha, ja då så, tycker att du ska göra det här istället, dags har det varit i 27 år
Citera
2013-03-15, 19:29
Medlem
Citat:

Var så god!
Citera
2013-03-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, varför skulle Lisbet Palme vara inblandad ? Vänd på frågan och fråga dig själv varför hon vägrat vittna under ed, förbjudit bandupptagning under förhör, vägrat deltaga i rekonstruktion av händelserna på mordplatsen, successivt förändrat sitt vittnesmål om gärningsmannens utseende över tid - från att inledningsvis inte kunna beskriva detta över huvud taget till en tämligen detaljrik minnesbild av den som sköt maken. Jag menar att detta borde utgöra grund att misstänka LP för inblandning i MOP i något avseende. Teori om att hennes utmäktenskapliga barn med en högt uppsatt person i Grekland, vilket jag informerats om, är inte min teori om motiv eller annat, den uppfattningen har jag inte bibringat någon som läst vad jag skrivit.

Vad Lisbet Palme personligen får ut av att få sin man mördad har jag naturligtvis ingen aning om, och troligast är att hon inte får ut någonting alls i positiv mening. Det är således inte egennyttan jag tror ligger bakom hennes eventuella inblandning utan påtryckning och eventuellt hot utifrån, alternativt lojalitet mot "partiet" som jag tror är delaktigt i MOP.

Beträffande "förtjänst" och "polisiära misslyckanden" är LP och utredande polis lika goda kålsupare. Utredningen är saboterad och demolerad, det är uppenbart att ingendera vill ha mordet på Olof Palme uppklarat.

Tja, vältalig vet jag inte, men jag försöker vara tydlig för att undvika missförstånd, eller kort uttryckt: Kommittésvenska rensat från ord som ehuru och emedan. Dock framhärdar jag i min ståndpunkt att det bakomliggande motivet till MOP är ek/politiskt.

Vem som är desinformatör är inte lätt att avgöra för en nytillkommen postare, men med tiden får man misstankar vilka dessa kan vara. Personligen har jag inget intresse av att desinformera eller vilseleda, jag är fullkomligt ointresserad av politik längs en vänster/höger-skala, och ointresset omfattar även vem som mördade Palme. Det må vara Christer Pettersson eller någon annan, det är egalt för mig.

Nej, varför skulle du eller någon annan tro på det jag skriver ? Samma gäller här som beträffande ovanstående, dvs det är egalt. Huvudsaken är att jag själv tror på det jag skriver, det räcker för mig.

Bra svarat! Tack.

Har hon verkligen; Vägrat och förbjudit?
Kan du hänvisa till några andra källor?
Senare vittnesmål om utseende ser jag mer som misslyckande (eller förtjänst av konspiration) av polis,
då det är så otroligt osannolikt att helt plötsligt börja minnas.....o.s.v.

Som "ny" är jag fortfarande öppen, men ditt första stycken känns fyllt av egna värderingar.

Men, jag har nog bara snöat in hos en detalj i din teori..

Tack för ditt bemötande... Men jag kanske återkommer..
Citera
2013-03-15, 20:26
Avslutad
Kanske var bildt som upptäckte att palme började dubbelspela med ryssen
Citera
2013-03-15, 20:28
Medlem
Citat:

Med en trevlig ton här på FB så kommer det säkerligen att komma lite läckor. Om inte någon skrämmer iväg dom.

Tänker närmast på Fanjunkare Slacke`s ständiga påhopp på skribenter med "avvikande" uppfattning.
Citera
2013-03-15, 20:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bonavera
Med en trevlig ton här på FB så kommer det säkerligen att komma lite läckor. Om inte någon skrämmer iväg dom.

Tänker närmast på Fanjunkare Slacke`s ständiga påhopp på skribenter med "avvikande" uppfattning.

Många på insidan här. De borde väl tröttna med åldern. Måste vara ganska stressande att hela tiden bevaka denna tråd.
Citera
2013-03-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Många på insidan här. De borde väl tröttna med åldern. Måste vara ganska stressande att hela tiden bevaka denna tråd.

Som jag ser det så finns det stora möjligheter att komma framåt med en sådan här sida där folk kan skriva "fritt".

Tyvärr så har ju folk som inte vill att lösningen på Palmemordet ska uppdagas,insett det samma med sidorna.

Därför har vi dessa desinformatörer.
Citera
2013-03-15, 21:38
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Kanske var bildt som upptäckte att palme började dubbelspela med ryssen
Tänk om det var tvärom.......
Skämt åsido, men har Säpo nånsin tagit en politisk spion på högerkanten? At de fanns på vänsterkanten ter sig naturligt. Nån måste det ju ha funnuts som hittils undgått upptäckt.

Vi har här Stasiarkiven, vad är det med dem som är så speciellt att man drar Birgitta Almgren inför domstol då man hävdar att hon brutit sekretessavtalet!
Citera
2013-03-15, 21:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlitos
Bra svarat! Tack.

Har hon verkligen; Vägrat och förbjudit?
Kan du hänvisa till några andra källor?
Senare vittnesmål om utseende ser jag mer som misslyckande (eller förtjänst av konspiration) av polis,
då det är så otroligt osannolikt att helt plötsligt börja minnas.....o.s.v.

Som "ny" är jag fortfarande öppen, men ditt första stycken känns fyllt av egna värderingar.

Men, jag har nog bara snöat in hos en detalj i din teori..

Tack för ditt bemötande... Men jag kanske återkommer..

Att framgångsrikt mörka sanningen om mordet på Olof Palme har tillmätts enorm betydelse och Lisbet Palmes medverkan vid rättegångarna mot Christer Pettersson skedde i stort sett ograverat på hennes villkor med bland annat vägran att vittna under ed och förhöras under bandupptagning vilket väckte förvåning och spekulationer i media. Orsaken misstänker jag är att Lisbet vill vara garderad mot risken att senare hamna i en menedssituation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in