Ja, varför skulle Lisbet Palme vara inblandad ? Vänd på frågan och fråga dig själv varför hon vägrat vittna under ed, förbjudit bandupptagning under förhör, vägrat deltaga i rekonstruktion av händelserna på mordplatsen, successivt förändrat sitt vittnesmål om gärningsmannens utseende över tid - från att inledningsvis inte kunna beskriva detta över huvud taget till en tämligen detaljrik minnesbild av den som sköt maken. Jag menar att detta borde utgöra grund att misstänka LP för inblandning i MOP i något avseende. Teori om att hennes utmäktenskapliga barn med en högt uppsatt person i Grekland, vilket jag informerats om, är inte min teori om motiv eller annat, den uppfattningen har jag inte bibringat någon som läst vad jag skrivit.
Vad Lisbet Palme personligen får ut av att få sin man mördad har jag naturligtvis ingen aning om, och troligast är att hon inte får ut någonting alls i positiv mening. Det är således inte egennyttan jag tror ligger bakom hennes eventuella inblandning utan påtryckning och eventuellt hot utifrån, alternativt lojalitet mot "partiet" som jag tror är delaktigt i MOP.
Beträffande "förtjänst" och "polisiära misslyckanden" är LP och utredande polis lika goda kålsupare. Utredningen är saboterad och demolerad, det är uppenbart att ingendera vill ha mordet på Olof Palme uppklarat.
Tja, vältalig vet jag inte, men jag försöker vara tydlig för att undvika missförstånd, eller kort uttryckt: Kommittésvenska rensat från ord som ehuru och emedan.

Dock framhärdar jag i min ståndpunkt att det bakomliggande motivet till MOP är ek/politiskt.
Vem som är desinformatör är inte lätt att avgöra för en nytillkommen postare, men med tiden får man misstankar vilka dessa kan vara. Personligen har jag inget intresse av att desinformera eller vilseleda, jag är fullkomligt ointresserad av politik längs en vänster/höger-skala, och ointresset omfattar även vem som mördade Palme. Det må vara Christer Pettersson eller någon annan, det är egalt för mig.
Nej, varför skulle du eller någon annan tro på det jag skriver ? Samma gäller här som beträffande ovanstående, dvs det är egalt. Huvudsaken är att jag själv tror på det jag skriver, det räcker för mig.