Citat:
Ursprungligen postat av Bonavera
Innan jag såg sista inlägget så tänkte jag berömma dig för ovanligt kloka ord.........
Jag gör det ändå Bobo!
Jag känner Lennart som gjort "analysen" och det är en bra kille men kriminalteknik är inte hans starka sida vilket visar sig på många punkter.
Clint Eastwoods karaktär Dirty Harry sade en gång. "A good man knows his limitations"
Därför rådfrågade jag trovärdig expertis och när det gäller skotten eller de funna kulorna finns inte många oklarheter i utredningen annat än att man fått skottordningen om bakfoten på grund av osystematisk analys och att man på ovetenskapliga grunder uteslutit vapen med kort pipa och "konverterade" 38

r.
OP sköts med ett näst intill påsittande skott i ryggen och ett mycket tydligt utgångshål från denna kaliber. Vid skottet penetrerade en benbit hans bröstkorg och skapade en mindre skada som är oregelbunden. Skott framifrån hade sett helt annorlunda ut. Slösa inte tid på sådant som är ovetenskapliga fanatsier på grund av bristande kunskaper i ämnet.
Det är bara befängt att tro att en hel poliskår skulle manipulera det eller att den hysteriska LP skulle vara en kall lögnare som försöker dölja något och därvid manipulerat så många personer. Hon blev chockad och agerade ologiskt men kan själv inte smälta det.