Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
13-01-30, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Det låter troligt; jag ponerar fritt; det är mörkt, kallt och blåsigt ute så GM vill försäkra sig om att det är rätt person. OP hade hatt och halsduk på sig och det blåste så OP gick med huvudet vinklat neråt lite, då kanske det inte var så lätt för GM att vara 100% säker på att det var OP som kom. Hur tänker ni, finns det något annat som man kan få ut av händelseförloppet, fri tolkning, varför går GM upp bredvid OP?

Låter som en trolig förklaring, dvs att GM inte var helt säker på att det var OP som kom gående. Jag funderar också som någon sa att GM kanske var mer bekant och stod OP närme än vad vi tror. Lisbeth ska ju ha skrikit något i stil med"hjälp vad gör du". Låter som hon i sin vildaste fantasi inte trodde att mannen skulle skjuta, av den enkla anledningen att dom stod varandra nära på något sätt?
Citera
13-01-30, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg
-Superpolisen

-Deckarserier

-Allmänt börjar CP-spåret plana ut i allmänhetens ögon

-Filmen Palme

-Folk börjar träda fram

-Plus att Palmemordet är nyhetsstoff igen

Kanske denna onda organisation (om den finns) med mördaren i spetsen är påväg att luckras upp och snart falla isär.

Vad tror ni? känns det som att mordet kommer klaras upp snart?

Eller vad kommer hända?
Mordet förblir ouppklarat, konspirationsteorierna kommer sakta avta och händelsen är bortglömd inom 20-30 år. GM lever inte.
Citera
13-01-30, 17:55
Medlem
Durgedurgs avatar
Jag kanske ligger lite efter men... Ang Dekorimamannen? Vilket år och datum uppmärksammades det? och när begick Bror Perä självmord? har för mig samma år? Kan det ha något samband och därmed göra BP till den finsktalande mannen med 2 finska korta namn?

Jag vet dock inte om "bror" kan kallas finskt namn. Men ni fattar vars jag vill komma?

Säg dock till om jag är ute och cyklar för jag har inte all kunskap än om dom detaljerna
Citera
13-01-30, 19:01
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurwaldsson
Mordet förblir ouppklarat, konspirationsteorierna kommer sakta avta och händelsen är bortglömd inom 20-30 år. GM lever inte.
Du har ingen aning vem GM är, men du vet att han inte lever.. ; )
Citera
13-01-30, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurwaldsson

Ja det är din och dina likars önskan det. Varför då engagera sig i tråden?

Jallais figur trefinger och andra från bakgården kan bara håll tummarna och hoppas men detta liksom ubåtshemlighterna flyter stilla upp till ytan och när ni är borta kan ni inte få det att framstå som gjort i folkets intresse!
Citera
13-01-30, 19:05
Bannlyst
tror inte de kommer lösa detta
Senast redigerad av J-Ce 13-01-30 kl. 19:13.
Citera
13-01-30, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik

B har i pm sagt att han hör till SÖÖ och upprepat samma 1.06 som Utredaren vilket visar vilken begränsad underrättelsetillgång han har...

Så oroliga är alltså delar av föredettingarna från underrättelsevärlden.
Citera
13-01-30, 19:17
Medlem
Krokofils avatar
Boboslacke: jag försökte skicka ett PM till dig men din inbox är full. Kan du kanske ta bort något meddelande så jag kan skicka mitt till dig?
Citera
13-01-30, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Boboslacke: jag försökte skicka ett PM till dig men din inbox är full. Kan du kanske ta bort något meddelande så jag kan skicka mitt till dig?

Min inbox är ofta full. Fixat nu.
Citera
13-01-30, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av natteknik
Sannolikheten att GM lever är låg, sannolikheten att GM lever nu januari 2013 är minimal. Mitt tips: Ö,D, en läcka på RPS/SÄK och en GM, sannolikt militär. En osexig konspiration men den mest troliga.

OT:
Förövrigt vill jag påtala: jag tillhör inte SÖÖ däremot har jag insyn i SÖÖ vilket är en helt annat sak.

Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Ja det är din och dina likars önskan det. Varför då engagera sig i tråden?
Jag talande om det mest troliga.

Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Jallais figur trefinger och andra från bakgården kan bara håll tummarna och hoppas men detta liksom ubåtshemlighterna flyter stilla upp till ytan och när ni är borta kan ni inte få det att framstå som gjort i folkets intresse!
Vem påstår att de finns 100% konsenus gällande olika frågor i säkerhets/underrättelsesverige?
Citera
13-01-30, 20:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durgedurg
-Superpolisen

-Deckarserier

-Allmänt börjar CP-spåret plana ut i allmänhetens ögon

-Filmen Palme

-Folk börjar träda fram

-Plus att Palmemordet är nyhetsstoff igen

Kanske denna onda organisation (om den finns) med mördaren i spetsen är påväg att luckras upp och snart falla isär.

Vad tror ni? känns det som att mordet kommer klaras upp snart?

Eller vad kommer hända?

Det går inte att komma åt kärnan i Palmemordet genom spekulationer om tider, LAC-band, Södermötet, Norrköpingsmötet, vilka officerare som undertecknat missnöjesuppropet i pressen, hänvisningar till diverse penningsugna romanförfattare eller vem som sett vilka springa i trappan mot Malmskillnadsgatan. Det är ren och oförställd amatörism, demonstrerad av tomtarna i tråden. Vem ska pekas ut som gärningsman och hur skulle bevisningen mot denne se ut ? Delgivning av brottsmisstanke skulle antagligen väcka munterhet snarare än skuldkänsla.

Det gäller att hitta och bearbeta kedjans svagaste länk, och nyckeln som bidrar till att låsa upp Palmemordet finns på Sveavägen i form av Lisbet Palme. Där finns den trådände som måste börja nystas upp. Det är nog den tågordningen Dag Andersson bör inrikta sig på.
Citera
13-01-30, 20:10
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Du påstår ju alltså att GS är på plats "inom ett par minuter" efter mordet alltså 23.23.10 som är HHs uppgift. Kan du förklara hur det skulle ha gått till?

Som Poutiainens forskning visar är MT troligen 23.21.30.
GS åker inte på larm utan blir uppmärksammad av en privatperson.
GS & IW är då vid Kungstornen och har 350 m ca till MP.
Uppgiftslämnaren vet att det varit skottlossning vid Sveavägen/Tunnelgatan. Det framgår att vissa tror att det varit avgasknallar eller dylikt, men inte denne man. Alltså bör han själv varit nära MP.
GS säger att mannen kommer till fots.
Hur fan har han hunnit dit på den tiden?

Och kom inte dragandes med HHS "droskförare" som bevisligen inte fanns!
Du glömmer att jag inte känner mig tvingad att tro på GS påståenden. För mig är det inte otroligt att GS fick klartecken att åka till Sveavägen via walkie-talkie.

Och ja, jag påstår att GS kom till Sveavägen ett par minuter efter mordet. Jag ska posta en lista på alla vittnesmål som talar för detta när den färdigställd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in