2012-09-21, 21:02
Medlem
Sven Aner "dominoeffekten" :
Citat:
en minnesanteckning gjord av Alsén efter ett förtroligt samtal med Sveriges Radios utomordentlige "Efter 12-redaktör" i Norrköping, Hans-Göran Björk.
Det handlar om Björks långa intervju med Lisbet Palme.
Anteckningen: "Palmes försökte få livvakter på mordkvällen, gick ej utan förhandsbegäran..."
Citera
2012-09-21, 21:13
Medlem
longbow4ys avatar
http://www.skanskan.se/article/20090719/NYHETER/865494947/-/han-har-vaktat-kant-folk
Apropå livvakter och Palme

Jämför med fantombilden.
"Hans minns kvällen den 28 februari 1986. Paret Palme ville gå på bio ensamma. Säpo gav med sig och vaktbolaget lät Erling Karlsson och hans kollega ta ledigt. De satt på en restaurang 30 meter från biografen och åt middag när skotten small av.
– Det for genom mitt huvud att nu är Olof skjuten. Vi rusade ut och såg att någon redan var igång med konstgjord andning."

Dvs Säpo var vidtalat.
Citera
2012-09-21, 21:19
Medlem
Jag har tidigare hört CP påstå att det var högerextrema kretsar som mördade Palme. Detta är första gången jag hört CP vädra tanken om LP som ansvarig för MOP (en jäkligt rolig intervju förövrigt):

http://www.youtube.com/watch?v=-PNfkysM1Ko

Var det Lisbet??? Tanken börjar locka mig.

/Daniel
Citera
2012-09-21, 21:25
Medlem
På Skavlan kunde man se med sin intuition hur Olofs söner reagerade. Framförallt två av dem såg inte helt ovetandes ut.

Den där taxi-historien var väldigt garderande, och han med skägget såg på med allvarligt minspel.

"Men ni som familj är säkra på att CP var mördaren?"

"Ja, min mamma såg ju det och jag var vittne i rättegången."

De andra två sa ingenting. Det hade jag gjort, om jag var säker på en bra förälders mördare.

Skitsnack är skitsnack.
Citera
2012-09-21, 21:28
Medlem
portnoys avatar
Skavlan nu ja med Palmesönerna. Stör mig som vanligt på deras bestämda vidhållande av vem som var GM...

Innerst inne så måste de ju förstå luckorna i logiken.
Senast redigerad av portnoy 2012-09-21 kl. 21:32.
Citera
2012-09-21, 21:29
Avstängd
ziracorns avatar
Efter ha sett Skavlan-intervjun blir jag ännu mer (om möjligt) övertygad om CP:s oskuld. Maken till illa dold "hur ska vi framställa det här på ett bra sätt" har jag aldrig sett. Samtliga 3 bröder saknar förmågan att formulera sig på ett adekvat vis. Obegripligt! Det mumlas & det fortsätter mumlas... Så mkt som jag läst i det här fallet genom åren, så framstår det som helt absurt! Varför nu, & varför presentera nyheten genom 3 mongobröder!?
Citera
2012-09-21, 21:35
Bannlyst
Jävlar vilket märklig samtal.

Det ligger en närmast bedövande stelhet i luften, samtliga sönerna är nervösa. Tittar ner i marken, flackar med blicken, sväljer hårt, mumlar, tittar på varandra.

Jag har aldrig varit något för att misstänkliggöra familjen Palme men jag tror inte jag var ensam om att höra en tvekan i Mårtens röst när han började prata om Christer Pettersson. Har svårt att skaka av mig stämningen i intervjun. Väldigt tryckt, konstig.
Senast redigerad av jakeclawson 2012-09-21 kl. 21:43.
Citera
2012-09-21, 21:37
Medlem
Tänk att dessa tre söner delar ca 50% av OP:s anlag. Ändå var övertygelsen inte mer än "ja, jag var ju vittne i en rättegång", från en av sönerna.

Med Olofs anlag borde man - åtminstone en av dem, sönerna - kunnat understryka sin övertygelse med lite mer ... övertygelse.

Istället var det bara ... skitsnack.

Mer än så var det inte.
Citera
2012-09-21, 21:40
Medlem
"Jag kunde ha sagt mer i rättegången, men vågade väl inte riktigt", ungefär, glömde jag nämna...

Hur fabricerat ska det bli?
Citera
2012-09-21, 21:42
Medlem
Säg mer då, så blir du 50 milj rikare...
Citera
2012-09-21, 21:43
Avstängd
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffemonster
Tänk att dessa tre söner delar ca 50% av OP:s anlag. Ändå var övertygelsen inte mer än "ja, jag var ju vittne i en rättegång", från en av sönerna.

Med Olofs anlag borde man - åtminstone en av dem, sönerna - kunnat understryka sin övertygelse med lite mer ... övertygelse.

Istället var det bara ... skitsnack.

Mer än så var det inte.
+1

Det hela är mkt märkligt... Uppenbarligen kan de inte utrrycka sig verbalt i televisionen, ändå har samtliga 3 höga befattningar i sina respektive områden. Mårten verkar drogad i samtliga framträdanden han gör i media. Don´t know what to think...
Citera
2012-09-21, 21:44
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne01
Var det Lisbet??? Tanken börjar locka mig.
/Daniel

Det tror jag säkert den gör! Tanken tilltalar en del andra också förvisso.

Ja, bara fortsätt ni och misstänkliggör familjen Palme om det roar er.
Inte mer än vad man kan förvänta sig av somliga begåvningar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in