2012-09-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Hej, iesho, är verkligen intresserad att höra dina teorier också, utan att att några självutnämnda sanningsväktare lägger sig i och kommenterar minsta ord man säger!!!

Och vem vet sanningen om Palmemordet i denna tråd? Självklart måste man få spekulera, anta, tro och tycka. Men postar man får man räkna med mothugg...fast utan att idiotförklara varann vore ju trevligt. Tycker absolut du ska fortsätta posta härinne, liksom alla andra som håller sig till trådens ämne.
Citera
2012-09-04, 11:25
Medlem
Jag undrar om någon kunde hjälpa mig med att finna ett förhör med de finska flickorna Anki och Anneli. Var det inte så att Olle Alsén (eller var det Lars Krantz?) satt med under det första förhöret med flickorna/någon av flickorna. Han hade då möjlighet att föra protokoll över förhöret, och detta torde då vara det enda förhör med flickorna som nått allmänheten.

Vet någon hur jag lägger vantarna på förhörsprotokollet?

Tacksam,

Daniel
Citera
2012-09-04, 12:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om händelserna vid Järva krog stämmer och inte bara är påhitt tror jag det kan ha bäring mot händelserna på Sveavägen ett antal minuter tidigare. Även det "tunnaste" resonemang kan visa sig vara helt rätt.

Instämmer. Igen. Bilbytet vid Järva krog kan ju naturligtvis (också) vara ett felspår/villospår men om det falskt är det intressant. Som sagt, en person som snabbt byter bil ca 10 minuter efter palmemordet vid gamla Esso Motorhotell måste anses suspekt eftersom någon i tråden hade räknat ut att man behöver 9-10 minuter på sig med bil att ta sig dit från Sveavägen. Och som sagt igen: hur ofta ser man en människa hoppa ut ur en bil och hoppa in i en annan på en motorvägspåfart? Jag har då aldrig sett det men det har förmodligen alla belackare av det tipset härinne gjort tusentals gånger...

De polska tavelförsäljarna som gjorde hembesök hos svenskar och de polskregistrerade TIR-bilarna vid svenska militärövningar var väl så kända och så vanliga under 70- och 80-talet (Polen hade ju huvudansvaret för att bedriva spionage i Sverige för Warsawapaktens räkning) att militären nog knappt reagerade på det polska spionaget mer än vad de nu kan ha gjort gissar jag. Fast å andra sidan låg väl ansvaret att reagera och agera mot inhemskt spionage på SÄPO och inte på militären?
Citera
2012-09-04, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Hej, är verkligen intresserad att höra dina teorier utan att att några självutnämnda sanningsväktare lägger sig i och kommenterar minsta ord man säger!!!

Hej! Jag är för det första övertygad om att det officiella händelseförloppet av mordet inte är korrekt, det vill säga man har ändrat på det och hemligstämplat tekniska bevis för att det ska passa in på Pettersson som mördare. För det andra har jag blivit allt mer övertygad om att det var ett möte som ägde rum innan skotten, allt tyder på det när man läser vad vittnena säger( Innan pettersson kom på tal och dom säger något helt annat).

Frågan är vem Olof och Lisbeth träffade och samtalade med innan skotten, det har jag inget svar på. Jag har tidigare trott på A.A som mördare men kommer inte på någon bra anledning till varför han skulle prata med dom. Det enda skulle vara Lennart Remstams teori om att han trodde Sigge kom gående och han förväxlade Sigge och Olof, men det tycker även jag är väldigt långsökt.
Citera
2012-09-04, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danne01
Jag undrar om någon kunde hjälpa mig med att finna ett förhör med de finska flickorna Anki och Anneli. Var det inte så att Olle Alsén (eller var det Lars Krantz?) satt med under det första förhöret med flickorna/någon av flickorna. Han hade då möjlighet att föra protokoll över förhöret, och detta torde då vara det enda förhör med flickorna som nått allmänheten.

Vet någon hur jag lägger vantarna på förhörsprotokollet?

Tacksam,

Daniel

Förhören med finska flickorna är väll hemligstämplade? Varför kan man ju undra...
Citera
2012-09-04, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Hej! Jag är för det första övertygad om att det officiella händelseförloppet av mordet inte är korrekt, det vill säga man har ändrat på det och hemligstämplat tekniska bevis för att det ska passa in på Pettersson som mördare. För det andra har jag blivit allt mer övertygad om att det var ett möte som ägde rum innan skotten, allt tyder på det när man läser vad vittnena säger( Innan pettersson kom på tal och dom säger något helt annat).

Frågan är vem Olof och Lisbeth träffade och samtalade med innan skotten, det har jag inget svar på. Jag har tidigare trott på A.A som mördare men kommer inte på någon bra anledning till varför han skulle prata med dom. Det enda skulle vara Lennart Remstams teori om att han trodde Sigge kom gående och han förväxlade Sigge och Olof, men det tycker även jag är väldigt långsökt.

Ni trasslar ju in er själva. Först säger ni att Lisbet omöjligt kan ha sett mördarens ansikte för att hon var i fel vinkel och han vände sig om direkt. Sedan lägger du fram mötesscenariot. Klart som fan LP såg CP rakt in i ögonen.

För övrigt stämmer inte Morelius berättelse om att det skulle vara något möte. Enligt han passerar paret Palme en man utanför Dekorima som sedermera går upp bakom dom och bränner av två skott
Citera
2012-09-04, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krita88
Ni trasslar ju in er själva. Först säger ni att Lisbet omöjligt kan ha sett mördarens ansikte för att hon var i fel vinkel och han vände sig om direkt. Sedan lägger du fram mötesscenariot. Klart som fan LP såg CP rakt in i ögonen.

För övrigt stämmer inte Morelius berättelse om att det skulle vara något möte. Enligt han passerar paret Palme en man utanför Dekorima som sedermera går upp bakom dom och bränner av två skott

Har aldrig sagt att Lisbet omöjligt inte sett mördarens ansikte. Hon har sett mördaren och vet förmodligen vem det är men tyvär det fick aldrig komma fram. Morelius nämner också något i stil med " det är något med reklampelaren, jag tror dom möttes där". Du kan ju inte hänvisa till endast 1 vittne för att avfärda ett mötesscenario..
Citera
2012-09-04, 15:58
Bannlyst
Citat:

Och efter att Lisbeth hade tittat in i (din) misstänkte gärningsman Christer Petterssons drogpåverkade ögon så skrek hon: Det var Ustasja som gjorde det! Nä, det är nog så att nått inte riktigt stämmer just här. Skulle jag tro mig se en livs levandes medlem av ustasja så skulle jag väl tro att denne är mörkhårig åtminstone. Men visst ja, jag är ju varken brottsoffer eller utbildad psykolog.

Det finns väl något vittne som uppfattar att paret Palme och mördaren står vända mot varandra en kort stund också vill jag minnas? Paret Palme med ryggarna mot Sveavägen och mördaren mot Dekorimas hörn? Det låter väl nästan som att mördaren kan ha ropat något, paret Palme stannar upp och tittar på mannen, de slår följe någon meter, mördaren lägger armen runt Palmes axlar (därför trodde vittnet AB att den rockklädde Palme var en kvinna) och trycker av med vänster hand (trots att han är högerskytt) och missar därför sen Lisbet. Springer sedan uppför trappan till en väntande bil som kör mot Uppsala. Samtidigt åker också en annan bil iväg som har stått och väntat på den skytt som var placerad på samma sida som biografen och som hade skjutit dem någonstans på den vägen (mot tunnelbanan) OM paret Palme inte hade bytt sida. Mördarna hade lika lång tid på sig att planera allt som paret Palme satt på bion dvs ca 1,5 timmar. Då hinner man nog tänka ut vart bilarna står bäst i förhållande till skyttarna.

Men å andra sidan måste man ju ta för givet att också det här tipset "Järva krog" är kollat av PU förstås. Och också avfärdat. Precis som alla poliser som har synts på platsen. Inte är de några mördare. Isåfall hade de suttit i finkan fortare än kvickt. Men PU kunde gott förklara polisernas närvaro för svenska folket eftersom det är så många som undrar. Och för att det inte kan känns så särskilt lustfyllt för t.ex den f.d polisen AA att behöva läsa att man är höggradigt misstänkt för mord av diverse pivatspanare. Den öppenheten är väl det minsta man kan begära i en demokrati 2012 30 år efter mordet? Det kan jag tycka iallafall.
Citera
2012-09-04, 16:48
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee

Var för sig säger kanske inte Nicola, Anders B, Anders D, Cecilia & Inges vittnesmål så mycket men sätter man ihop dem framträder bilden av ett möte ganska tydligt tycker jag. Jag är också mycket tveksam till att AA har med mordet att göra, känns ju föga troligt att han skulle genomföra det när han är igenkänd, troligare tror jag att han varit där i tjänsten isf.
Förväxlingsscenariot tror jag inte heller på, CP kände ju Sigges flickvän väl dessutom var hon ju betydligt yngre än Lisbet.
Citera
2012-09-04, 16:55
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Jo han säger så, men det är bara hälften av hans berättelse. Han ser dem först vid reklampelare ca 15 m från mordplatsen, sen tappar han dem ur sikte en stund för han står ivägen med sin bil och är stressad sen ser han det du hänvisar till. I en intervju med GW i dennes bok "Mordgåtan OP" så tar Inge upp just det att polisen bortser från den första delen av vittnesmålet.
Citera
2012-09-04, 17:03
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaxx08
Det finns väl något vittne som uppfattar att paret Palme och mördaren står vända mot varandra en kort stund också vill jag minnas? Paret Palme med ryggarna mot Sveavägen och mördaren mot Dekorimas hörn? Det låter väl nästan som att mördaren kan ha ropat något, paret Palme stannar upp och tittar på mannen, de slår följe någon meter, mördaren lägger armen runt Palmes axlar (därför trodde vittnet AB att den rockklädde Palme var en kvinna) och trycker av med vänster hand (trots att han är högerskytt) och missar därför sen Lisbet. Springer sedan uppför trappan till en väntande bil som kör mot Uppsala. Samtidigt åker också en annan bil iväg som har stått och väntat på den skytt som var placerad på samma sida som biografen och som hade skjutit dem någonstans på den vägen (mot tunnelbanan) OM paret Palme inte hade bytt sida. Mördarna hade lika lång tid på sig att planera allt som paret Palme satt på bion dvs ca 1,5 timmar. Då hinner man nog tänka ut vart bilarna står bäst i förhållande till skyttarna.

Cecilia A sitter i en bil alldeles intill, hon ser tre pers komma gående runt reklampelaren ihop fram till att en av dem faller, hon ser dem hela den tiden.
Citera
2012-09-04, 17:53
Medlem
OP mördades av en av armarna i "bläckfisken"

http://www.wired.com/magazine/2011/02/ff_octopus_conspiracy/all/

http://en.wikipedia.org/wiki/Danny_Casolaro

http://www.godlikeproductions.com/forum1/message222058/pg1

http://constitution.org/col/octocaso.htm

http://www.bloomberg.com/news/2012-08-28/how-ponzi-schemer-sam-israel-fell-for-conspiracy-scam-review.html

Skälet var en kombination av; Iran-Contra;Kärnvapenfrizon; PLO-stöd och ANC-stöd.
Eftersom ledningen för bläckfisken hade en häst med i spelet för samtliga dessa motiv blev beslutet lätt.
Senast redigerad av alexanderlukaz 2012-09-04 kl. 18:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in