Citat:
Ursprungligen postat av Krita88
Ni trasslar ju in er själva. Först säger ni att Lisbet omöjligt kan ha sett mördarens ansikte för att hon var i fel vinkel och han vände sig om direkt. Sedan lägger du fram mötesscenariot. Klart som fan LP såg CP rakt in i ögonen.
För övrigt stämmer inte Morelius berättelse om att det skulle vara något möte. Enligt han passerar paret Palme en man utanför Dekorima som sedermera går upp bakom dom och bränner av två skott
Och efter att Lisbeth hade tittat in i (din) misstänkte gärningsman Christer Petterssons drogpåverkade ögon så skrek hon: Det var Ustasja som gjorde det! Nä, det är nog så att nått inte riktigt stämmer just här. Skulle jag tro mig se en livs levandes medlem av ustasja så skulle jag väl tro att denne är mörkhårig åtminstone. Men visst ja, jag är ju varken brottsoffer eller utbildad psykolog.
Det finns väl något vittne som uppfattar att paret Palme och mördaren står vända mot varandra en kort stund också vill jag minnas? Paret Palme med ryggarna mot Sveavägen och mördaren mot Dekorimas hörn? Det låter väl nästan som att mördaren kan ha ropat något, paret Palme stannar upp och tittar på mannen, de slår följe någon meter, mördaren lägger armen runt Palmes axlar (därför trodde vittnet AB att den rockklädde Palme var en kvinna) och trycker av med vänster hand (trots att han är högerskytt) och missar därför sen Lisbet. Springer sedan uppför trappan till en väntande bil som kör mot Uppsala. Samtidigt åker också en annan bil iväg som har stått och väntat på den skytt som var placerad på samma sida som biografen och som hade skjutit dem någonstans på den vägen (mot tunnelbanan) OM paret Palme inte hade bytt sida. Mördarna hade lika lång tid på sig att planera allt som paret Palme satt på bion dvs ca 1,5 timmar. Då hinner man nog tänka ut vart bilarna står bäst i förhållande till skyttarna.
Men å andra sidan måste man ju ta för givet att också det här tipset "Järva krog" är kollat av PU förstås. Och också avfärdat. Precis som alla poliser som har synts på platsen. Inte är de några mördare. Isåfall hade de suttit i finkan fortare än kvickt. Men PU kunde gott förklara polisernas närvaro för svenska folket eftersom det är så många som undrar. Och för att det inte kan känns så särskilt lustfyllt för t.ex den f.d polisen AA att behöva läsa att man är höggradigt misstänkt för mord av diverse pivatspanare. Den öppenheten är väl det minsta man kan begära i en demokrati 2012 30 år efter mordet? Det kan jag tycka iallafall.