Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Du får tro precis vad du vill. Källan är Televerket.
Det är onekligen ganska intressant med dig när det kommer an till att efterfråga källor
på dina diverse påståenden; då nämligen har du aldrig några egentliga sådana utan
du nöjer dig lite till synes nonchalant att bemöta allt sånt med att helt kort säga att
det är så, jag vet det,
det räcker.
Och då utgår du ifrån utan vidare att det bara är att acceptera. Godta rätt av, för det
kommer ju från dig och du kan omöjligen ta miste, ha fel. Ditt ord är lag.
Är det hemliga grekiska älskare eller ett utomäktenskapligt barn så har du det ifrån
en privat källa och då du inte finner någon som helst anledning att betvivla sanningshalten i
dessa minst sagt anmärkningsvärda uppgifter, så bör inte vi här eller andra heller ha det.
Take it or leave it. Sant är det under alla omständigheter.
Ja, minsann har jag inte gått och tagit kraftigt intryck av dina avslöjanden...så pass att
jag nu utvecklat en ny mycket spännande och sannolik teori om mordet på OP.
Nämligen denna: En av de hemliga, tjusiga älskarna hade med åren blivit alldeles
betagen i den lille omstridde svenske statsmannen. Ja, en kärlek av verklig grekisk,
äkta passionerad glöd var förhärskande och den man innerligt älskar vill man helst
inte dela med någon annan.
En rent olidlig svartsjuka gjorde sig allt mer gällande, men den älskade hade inte tanke
på att lämna sin hustru. Det försökte han på tydligaste möjliga sätt klargöra en gång
för alla. Men den grekiske älskaren som mest betraktades som en hemlig liten sinnlig
förströelse för vår store politiker, kunde inte på villkor i världen förlika sig med ett sånt
avvisande, kallt besked. Hans inre var i vildsint uppror.
Snart hade brinnande kärlek övergått i rasande hat, som så ofta i verkliga passionsdramer.
Fick han inte sin svensk så skulle ingen annan heller ha honom. Klingar bekant kanske?
Så en dag tog han ett dramatiskt beslut och begav sig till Svea Rike.
Inväntade tillfället. Och det kom och han klev ut i fredagsnatten med sin puffra
och skrev historia.
Aldrig mer skulle denna mannen älska. Vart han blev av vet ingen.
In i sitt eget kalla mörker kanske för gott.
Och kärlek är inte att leka med...
Så var den onda sagan slut!
Och så fick du,
MBoudine, på detta lilla vis din påstådda utländska gärningsman...
Inte illa, va...?