2012-06-22, 22:33
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laderbyxorna
Jaja! Ove han la jag märke till när jag läste igenom tråden förra veckan. Han var rullstolsbunden också va? Han hade någon teori om ett spår kopplat till marken på mordplatsen också. Det var något också om krypskyttar på Dekoriamas tak. Han känns lite för förvirrad för min smak, men baken är delad precis som smaken . Psyk försvaret en intressant organisation, en artikel om psyk ops: http://www.fokus.se/2012/05/sveriges-hemliga-propagandasoldater/

Ja, det var en hårresande teori om att den kroatiske mördaren Baresic skulle ha
smusslats ut tillfälligt ur sitt fängsliga förvar av en SPF-ledd grupp, för att sedan
i allra STÖRSTA hemlighet köras raka vägen till huvudstaden och placeras i
lönnmördarposition på Dekorimas tak. Där ska då denne ha utfört det perfekta mordet på den
svenske statsministern och inte en käft anade någonting...utom då just den store
avslöjaren Mollvik i egen hög person...

Tragikomiskt onekligen...

Artikeln du postade verkar mycket intressant! Ska med det snaraste läsas. Tack för den!
Citera
2012-06-22, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Vad är f.ö en megakonspiration?

Ett scenario med många inblandade vars namn skänker teorin en oseriös klang. Vad är kriterierna för en megakonspiration? Är 160 pers som senaste gången före Palme en svensk statsman blev skjuten i ryggen en megakonspiration?
Citera
2012-06-22, 22:36
Bannlyst
Vilken kille...

Ove Mollvik - därför att ingen konspiration någonsin är stor nog
Citera
2012-06-22, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Ett scenario med många inblandade vars namn skänker teorin en oseriös klang. Vad är kriterierna för en megakonspiration? Är 160 pers som senaste gången före Palme en svensk statsman blev skjuten i ryggen en megakonspiration?
160 gubbar är stort och det mordet klarades upp av Henric Liljensparre. Men 30 gubbar är också en stor kvantitet. Om det är konspiration då tror jag att det är på grund av att det är få inblandade som gör att Palmemordet blir ouppklarat. Det finns snack om att Holmér exempelvis visste hur det låg till med GM osv, finns det någon bäring i sådant snack?
Citera
2012-06-22, 23:08
Medlem
Grandiosos avatar
Om det där manuset som Gunnarsson lämnade efter sig skriver Anders Leopold så här
i början av detta år på forumet Svenska Mord:

Citat:
Jag förvaltar ju det manuskript han skrev och som Bonniers givetvis refuserade. Har lagt ut ett par grejer i samband med en del andra frågor jag fått. Men det är inget nytt. Det finns med i min och Wingrens bok. Planen är att nu redigera och publicera större delen av hans manuskript för att läsare ska förstå vem han var; mannen som "anhölls som skäligen misstänkt för mordet på Sveriges statsminister" och inte ens ställdes inför en häktningsdomstol. Men som du kommer att märka är han i mina ögon inte gärningsmannen. Men hans roll var inte helt obetydlig och definitivt var han en av dem som fanns kring mordplatsen.

Så det är en bok att vänta framöver kanske.
Citera
2012-06-22, 23:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Vilken kille...

Ove Mollvik - därför att ingen konspiration någonsin är stor nog

Exakt!
Han lyckas faktiskt med konststycket att på något förunderligt sätt koppla samman en
mängd statsmord, Palme och Lindh och jag tror han lyckades pressa in JFK också i sitt
gigantiska konspirationsbygge. Icke att förglömma tragedin med Estonia.

Fan där ligger en annan i lä...fast man jobbar på att bli bättre...ska upp i Krantz-nivå
innan jag lägger av...
Citera
2012-06-22, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Om det där manuset som Gunnarsson lämnade efter sig skriver Anders Leopold så här
i början av detta år på forumet Svenska Mord:

Så det är en bok att vänta framöver kanske.
Leopold är alltså Börje Wingren-
associerad, det hade jag glömt bort nästan. Wingrens bok om Palmemordet & VG är en spekulativ smörja. VG har faktiskt skrivit en bok med titeln "Jag och Pamemordet" Källa
Citera
2012-06-23, 00:28
Medlem
TigerKids avatar
Sluta chatta i tråden! Ove var inte mindre seriös än ni i alla fall! Tänk om han har (delvis) rätt då?!

Jag påstår inte att han har rätt i sina teorier... Har i dagsläget ingen bestämd teori jag tror 100 % på...Tror tex inte på hans scenarier med krypskytt på taket, men han ha vettig input också!
Citera
2012-06-23, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Sluta chatta i tråden! Ove var inte mindre seriös än ni i alla fall! Tänk om han har (delvis) rätt då?!

Jag påstår inte att han har rätt i sina teorier... Har i dagsläget ingen bestämd teori jag tror 100 % på...Tror tex inte på hans scenarier med krypskytt på taket, men han ha vettig input också!

Håller med dig Ove har en del saker som är fakta klart för sig och säkert gott uppsåt men drar gärna iväg i tangentens riktning medan andra ständigt visar att de har absolut noll koll och ett enda syfte att förstöra tråden. Inte ens vem som skrivit vad och vad deras teorier och fakta handlar om. Med en svepning med handen avfärdar man Anders (Leopoldreport) utan att ens känna till vad han skrivit om. Jag är också kritisk till denne men håller mig till saklig kritik.

Det enda man kan göra är att rapportera och hoppas på en aktiv moderering av tramset och sabotagen av tråden med ont uppsåt. Kanske också ryggdunkare som den som nu dyker upp som hjälpgumma.
Citera
2012-06-23, 12:23
Bannlyst
bobo tillbaka

Besvara gärna mig frågor se här, här och här
Citera
2012-06-23, 15:09
Medlem
"Den 16 februari 1986, vid en minnesgudtjänst för Alva Myrdal, var Anders Larsson på plats för att övervaka Palme. I hans sällskap var en 43-årig vårdare från Kronobergshäktet, organiserad medlem i BSS (Aftonbladet 870529)"

Har någon tillgång till detta Aftonblad?
Citera
2012-06-23, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
"Den 16 februari 1986, vid en minnesgudtjänst för Alva Myrdal, var Anders Larsson på plats för att övervaka Palme. I hans sällskap var en 43-årig vårdare från Kronobergshäktet, organiserad medlem i BSS (Aftonbladet 870529)"

Har någon tillgång till detta Aftonblad?
Kan det han som var den 43-årig vårdaren från Kronobergshäktet, organiserad medlem i BSS? Aftonbladets arkiv från 1989 och bakåt finns ej att komma åt från en vanlig hemdator, trots tillgång till olika arkiv online
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in