Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Läste nånstans att Lisbet Palme av sina underställda på UNICEF betraktades som svår att ha att göra med och en synnerligen impopulär chef. Chefer av det slaget brukar vara vana vid att få sin vilja fram och oftast obenägna att ändra uppfattning - nöjda med att ha fattat ett beslut, men sällan roaade av att erkänna ett misstag om beslutet senare skulle visa sig inte vara så lyckat eller t.o.m. helt felaktigt. Således inte helt enkelt att få henne att medge GM kan vara fråga om någon annan än han från Rotebro. Tror hon är hårdfjällad, trots sitt beskedliga utseende.
Dels tror jag att LP verkligen
har ändrat sig, läs hennes första utsaga, och sedan vad som blivit den officiella.
Dels tror jag att den version hon har ändrat till är planterad, och att LP vet om det.
Det ligger något helt annat bakom hennes "ovilja" att lösa detta. Troligen står det henne helt klart vad som hänt, vilka som ligger bakom, troligen även motivet. Nu har det gått så lång tid att hennes bekanta, vänner och släktingar också accepterat det som hänt och det talas inte längre om det hela mer än "Tråkig händelse" ungefär.
Oavsett hur hårdfjällad hon är, eller var, så visade hon, enligt vissa vittnen, en attityd mot gärningsmannen (om det nu var han hon riktade sig till) och sedan vid förhör hade hon en lite annorlunda historia att berätta.
Att hon aldrig velat gå ut och berätta vad hon vet är också något som jag tror beror på den verkliga orsaken, gärningsmännen med mera.
Tror jag alltså.