2012-02-28, 23:01
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Spelar knappast någon roll vem som höll i revolvern, GM har säkert ingenting personligt mot Olof Palme. Skytten ska bara utföra ett uppdrag, och den här gången råkade måltavlan vara Sveriges statsminister. Det är det bakomliggande motivet och uppdragets finansiärer som är intressant, vad skytten heter saknar betydelse.
Man vet ju inte om det är så, men även om det är så skulle det ju ändå vara bra att veta vem det var. Med den attityden skulle man ju lägga ner varenda mord på politiker från första början.
Citera
2012-02-28, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Den historien kommer i ett senare inlägg men kortfattat så känner jag inte till att säpopolisen skulle ha haft "direktkontakt" med sydafrikanerna men däremot förstår jag att han haft kontakt med folk ur gamla krigs-IB och mina fd kurskamrater från officerskursen. Men mer om det i kommande inlägg.
En konspiration med massa lull lull, Sydafrika+Krigs-IB+Säpo. Jaja du är duktig att göda myter i varje fall . Lägg fram en sammanhängande & verifierbar berättelse NU.
Citera
2012-02-28, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bisarro
Man vet ju inte om det är så, men även om det är så skulle det ju ändå vara bra att veta vem det var. Med den attityden skulle man ju lägga ner varenda mord på politiker från första början.
Det finns många som gärna vill se en fet jättekonspiration där Norrmalmspolisen, Säpo, SSI(nummera KSI), Sydafrika & CIA är inblandade i mordet. Det är konspirationen som är intressant, GM blir sekundärt tyvärr enligt vissa. Det skulle vara trist om det bara var två herrar på Säk som låg bakom mordet anser vissa.
Citera
2012-02-28, 23:13
Bannlyst
Utredaren

Är kulorna som hittades på Sveavägen de som användes vid mordet?
Citera
2012-02-28, 23:14
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Han har väl fått höra samma saker som t ex Borgnäs och Jallai från källor han litar på. Gemensamt för dessa källor verkar ju vara att de ganska opersonligt pekar mot vilka som ha varit inblandade på olika sätt och att dessa hör till våra hemliga myndigheter utan att sy ihop helheten. Man hävdar landsförrädarmotivet... men håller verkligen det vatten fullt ut?

Olof Palme betraktades som en säkerhetsrisk, utrikesminister Östen Undén likaså, och det gäller säkert fler (S)-märkta ministrar. Det var misstron mot sosseregimen som gjorde att framtagning och provsprängning av svenskt, taktiskt kärnvapen finansierades av storföretagen, i privat regi, när statsanslagen försvann efter "nej" i folkomröstningen till svensk atombomb. Militären ansåg frågan alldeles för viktig att avgöras av politiker, och framför allt olämplig att avgöras av sossepolitiker.
Citera
2012-02-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursäkta mig Utredaren men du bör nog vara lite mera noggrann när du ljuger ihop dina historier. Din uppgivna ålder och din påstådda officersutbildning stämmer inte ihop t ex och tidigare har ditt sätt att använda militära termer och att beskriva olika saker inom det området lämnat mycket övrigt att önska.
Några highlights från "Utredaren"?

Citat:
Sök vård istället.- Ärligt talat. Jag har nog fått nog av dig och ditt trams!
Skulle nog vara lämpligt för Utredaren

On topic: Vad säger Lasse Nojnäs en dag som denna?

Snart exakt 26 år sedan.
Citera
2012-02-28, 23:19
Medlem
Citat:
Det var misstron mot sosseregimen som gjorde att framtagning och provsprängning av svenskt, taktiskt kärnvapen finansierades av storföretagen, i privat regi, när statsanslagen försvann efter "nej" i folkomröstningen till svensk atombomb. Militären ansåg frågan alldeles för viktig att avgöras av politiker, och framför allt olämplig att avgöras av sossepolitiker.
Källa på detta?
Citera
2012-02-28, 23:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

"Med den attityden" ? Öva ordförståelse .. Vad jag säger är att det inte spelar någon roll vad GM heter - inte att det är ointressant att gripa honom.
Citera
2012-02-28, 23:23
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meckigt
Källa på detta?

Javisst.
Citera
2012-02-28, 23:30
Medlem
Citat:
Javisst.
Länk please eller källhänvisning tack
Citera
2012-02-28, 23:35
Medlem
Klart GM i den bästa av världar ska lagföras om möjligt. För åtminstone mig är det dock sekundärt om det var den ena eller den andra som höll i vapnet. En ensam galning tror jag inte på, därför är det inte en sån jag vill hitta. Ett organiserat politiskt mord känns mer sannolikt, så det är "organisationen" jag vill förstå. I min tankevärld skulle GM lika gärna kunnat vara någon annan, då han kanske bara var "fotsoldat".

Vill man vara konspiratoriskt lagd kan det ju vara så att preskribtionstiden på mord avskaffades för att ha kvar en hållhake på GM, så han inte riskfritt pladdrar brevid mun.. Sorry för utsvävning.
Citat:
Citera
2012-02-28, 23:39
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meckigt
Länk please eller källhänvisning tack

Det finns inga länkar eller källhänvisningar till uppgifter av det här slaget, det borde väl vara fullständigt klart ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in