2012-01-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Man kan väl hålla med om att Anér spårat ur en del de senaste åren, men herregud han
är ju 90 år och hade ropat i öknen, ensam i 22 år. Att påstå att Anér bara upprepar vad
andra sagt visar att man inte vet så mycket om hans enträgna och beundransvärda arbete.
Tvärtom så har han varit ute med det mesta långt före andra, Exempelvis så lade han fram
allt väsentligt om Skandiamannen och Skandiahuset i "Fyra nycklar" som kom ut så tidigt som
1991. Angående "hoten" så behöver inte de som vet att de är oåtkomliga hota Anér men
däremot vill de gärna roa sig på hans bekostnad. (Liksom de skrämde upp sossar på 80-talet).
Har inte boboslacke lagt märke till att även hans idol Jallai numera talar om Anér med respekt?
Sedan tycker jag att det är lågt att kalla en 90-årig hedersman för gubbstrutt!
Håller med dig, Sven Anér har gjort ett guldjobb, även fast han inte har rätt till 100%, men vem har det?
Citera
2012-01-13, 22:39
Medlem
Om nu Lisbeth går ett steg framför Olof vid skottögonblicket så måste ju kulan som träffar henne även ha träffat Olof, om nu kulan har gått parallellt med Lisbeths rygg(se T-shirt), för Lisbeth och polisens tekniker säger ju att hon vänder sig om efter skotten. LOP måste ju då ha gått vinkelrätt ut med Sveavägen innan skotten går av, hur ser ni på det här?
Om man byter ut tennisracket mot en revolver så måste GM ha hållit sitt vapen så här vid våda skottet, http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1214061!slot100slotWide75ArticleFull/3447786819.jpg
eller om GM haft armen rakt fram måste GM ha vinklat sitt vapen ca 80 grader ut mot Sveavägen för att träffa Lisbeth på det sätt han gjorde, rätta mig om jag har fel.
Senast redigerad av sovvandring 2012-01-13 kl. 22:46.
Citera
2012-01-13, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Läser man alla 3 vittnesmålen; Delsborn, Ljungqvist och Morelius så kan inte jag få ihop det, Morelius måste ju se rakt igenom Delsborns bil, men å andra sidan tycker jag att Morelius vittnesmål svajar när det kommer till själva skottögonblicket, han blir ju även distraherad av sina medpassagerare vad man kan läsa.

Nej, det här är Morelius vinkel.

http://fbportnoy.webs.com/undefined/DSC_0155.JPG

Delsborn är placerad vänster om bilden, Morelius har fri sikt. Annars hade det inte blivit något vittnesmål.

Tycker förövrigt att det är rent respektlöst att racka ner på Anér, oavsett delar av hans teorier. Han har gjort ett enormt jobb under de senaste 20 åren, trots ständig motvind outtröttligt och speciellt imponerande med tanke på hans ålder. Förutom att blogga aktivt organiserade han på egen hand ett möte där lokalen var fullsatt och han höll i hela showen själv. Sätter en nypressad tusenlapp på att han är vid godare vigör än vad boboslacke kommer vara vid motsvarande ålder.
Citera
2012-01-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acech
Nej, det här är Morelius vinkel.

http://fbportnoy.webs.com/undefined/DSC_0155.JPG

Delsborn är placerad vänster om bilden, Morelius har fri sikt. Annars hade det inte blivit något vittnesmål.

Tycker förövrigt att det är rent respektlöst att racka ner på Anér, oavsett delar av hans teorier. Han har gjort ett enormt jobb under de senaste 20 åren, trots ständig motvind outtröttligt och speciellt imponerande med tanke på hans ålder. Förutom att blogga aktivt organiserade han på egen hand ett möte där lokalen var fullsatt och han höll i hela showen själv. Sätter en nypressad tusenlapp på att han är vid godare vigör än vad boboslacke kommer vara vid motsvarande ålder.
Men Delsborn säger att han har kommit ut i korsningen när han hör det andra skottet, sen greppar han komradion och anropar sin station, sen svänger han in på högra sidan på Sveavägen. Det här måste ju ha hänt mitt framför Morelius, men Morelius nämner ingenting om att en bil åker förbi, så därför måste ju någon av dessa personer fabulera?

Det är lite konstigt att alla ser Engström som en större presumtiv mördare än Anti Avsan, varför gör ni det.
Senast redigerad av sovvandring 2012-01-14 kl. 00:04.
Citera
2012-01-14, 00:19
Bannlyst
Citat:
Det är lite konstigt att alla ser Engström som en större presumtiv mördare än Anti Avsan, varför gör ni det.

Matchar signalementet, komplett med längd, jacka och samma lilla väska som Nieminen såg, Palmehatare med kontakter som befann sig i området. Har krampaktigt svårt att förklara vad han höll på med på mordplatsen...blev raderad ur utredningen på ett direkt märkligt sätt (ansvarig polis blev kickad) som osar mörkläggning lång väg...

Visst är det lite intressant att en Palmehatare går ut från en byggnad med militära underättelsekopplingar (kopplingar till polisspåren med Östling och Grundborg), rakt in i mordet, klädd i samma kläder som GM och med samma väska och sen inte kan förklara vad han gjorde vid mordplatsen??

Tvivlar dock på att Engström var GM. Tror att han var GM:s medhjälpare och att GM försvann en annan väg.
Citera
2012-01-14, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Sedan tycker jag att det är lågt att kalla en 90-årig hedersman för gubbstrutt!

Jag finner det bisarrt att kalla Aner för hedersman med tanke på hans mångåriga totalhaveri med ständigt upprepade monologiska utfall och fullständigt utflippade utfall med osakliga påståenden kring LP:s kappa och den sedan många år kända förväxlingen med Anita Gradin på ett foto som ett exempel.

Sådant där kanske fungerar med troende men knappast med kritiskt tänkande människor.

När Jallai skriver...

Citat:
Inget jag la någon jättestor vikt vid då, eftersom Anér sprutade ut ”sanningar” som var alltför otroliga för att ta till sig. Jag själv, svenska folket men även Anérs egna kollegor hade svårt att tro på det. Det var som om Anér hade helt egna källor. Så här i efterhand, ca 20 år senare, framstår hans uppgifter desto intressantare.

...betyder det knappast att han talar om Aner med respekt. Tvärt om verkar det som samma budskap jag för fram att Aner i sig varit synnerligen otillförlitlig och därför har i och för sig intressanta uppgifter besudlats och tillintetgjorts.

Några exmelpel på Aners agerande som "hedersman senaste tiden. I sin blogg 27/12 2011 tar han upp att han lämnat polisanmälningar mot "Telia" och "Posten" för telefonavlyssning och att viktiga försändelser skulle ha öppnats och manipulerats. Han kan dock inte hålla sig till ämnet utan tar upp att Samtliga myndigheter mörkar Lisbets inblandning i mordet. Vidare anklagar han GW för att vara delktig och en massa andr bissarra konstigheter och utfall.

I rest my case.
Senast redigerad av boboslacke 2012-01-14 kl. 00:48.
Citera
2012-01-14, 01:20
Medlem
Citat:
Matchar signalementet, komplett med längd, jacka och samma lilla väska som Nieminen såg, Palmehatare med kontakter som befann sig i området. Har krampaktigt svårt att förklara vad han höll på med på mordplatsen...blev raderad ur utredningen på ett direkt märkligt sätt (ansvarig polis blev kickad) som osar mörkläggning lång väg...

Visst är det lite intressant att en Palmehatare går ut från en byggnad med militära underättelsekopplingar (kopplingar till polisspåren med Östling och Grundborg), rakt in i mordet, klädd i samma kläder som GM och med samma väska och sen inte kan förklara vad han gjorde vid mordplatsen??

Tvivlar dock på att Engström var GM. Tror att han var GM:s medhjälpare och att GM försvann en annan väg.
Engström var 52 år vid tillfället, glasögon, stämmer dåligt på signalementet.
Både Ljungqvists och Anderssons vittnesmål stämmer in på Engströms signalement.

Om nu Lisbeth går ett steg framför Olof vid skottögonblicket så måste ju kulan som träffar henne även ha träffat Olof, om nu kulan har gått parallellt med Lisbeths rygg(se T-shirt), för Lisbeth och polisens tekniker säger ju att hon vänder sig om efter skotten. LOP måste ju då ha gått vinkelrätt ut med Sveavägen innan skotten går av, hur ser ni på det här?
Om man byter ut tennisracket mot en revolver så måste GM ha hållit sitt vapen så här vid våda skottet, http://www.expressen.se/polopoly_fs/...3447786819.jpg
eller om GM haft armen rakt fram måste GM ha vinklat sitt vapen ca 80 grader ut mot Sveavägen för att träffa Lisbeth på det sätt han gjorde, rätta mig om jag har fel.
Citera
2012-01-14, 09:38
Medlem
Jag tycker nog att Anér kommer med en hel del viktiga aspekter på fallet åtminstone, genom åren. Han pekar ju på att den bild som visades i media inte kan ha stämt, en knarkare och alkoholist mördade inte Olof Palme med ett vapen han hade lånat av det tänkta offret. Rätt till 100% har han säkert inte, men som ni säger, det är det ingen hittills som haft. Finns nästan bara svaga indicier på att personer befunnit sig i närheten av mordplatsen under kvällen.

När det verkar vara något skumt med personers beskrivningar av sina förehavanden vid en viss tidpunkt, så brukar det också vara det. Engström verkade helt klart ha någon roll i händelsen. Varför gick han ut från Skandiahuset just vid tidpunkten för mordet, om nu tidsuppgifterna stämmer. Vart tog han sedan vägen? Skandiahuset ligger ändå en viss sträcka från mordplatsen. För att han ska kunna vara gärningsmannen verkar såväl signalement i den mån det finns något på mördaren och tidsuppgifter behöva vara felaktiga på något ställe.

Finns det någon bild på Skandiamannen Engström egentligen?
Citera
2012-01-14, 11:03
Medlem
Tror jag skrev lite fel i inlägg 23653. När Ljunqvist och Andersson sitter i sin Cheva strax efter mordet kommer det fram en man som pratar med dom, det måste vara Engström. Att mördaren skulle vara Engström är helt osannolikt, då tror jag hellre på Christer Pettersson men som det inte heller finns några belägg för.
Citera
2012-01-14, 11:23
Medlem
Citat:

Om man byter ut tennisracket mot en revolver så måste GM ha hållit sitt vapen så här vid våda skottet, http://www.expressen.se/polopoly_fs/...3447786819.jpg

Som sagt. Håll dig till sådant du kan och begriper så underlättar det.
Citera
2012-01-14, 11:24
Medlem
Citat:
Tror jag skrev lite fel i inlägg 23653. När Ljunqvist och Andersson sitter i sin Cheva strax efter mordet kommer det fram en man som pratar med dom, det måste vara Engström. Att mördaren skulle vara Engström är helt osannolikt, då tror jag hellre på Christer Pettersson men som det inte heller finns några belägg för.

Nu rör du ihop det rejält med olika fantasier.
Citera
2012-01-14, 11:44
Medlem
Citat:
Förutom att blogga aktivt organiserade han på egen hand ett möte där lokalen var fullsatt och han höll i hela showen själv. Sätter en nypressad tusenlapp på att han är vid godare vigör än vad boboslacke kommer vara vid motsvarande ålder.

Du visar din totala historielöshet och inbilskhet. Lars Krantz har varit minst lika aktiv liksom andra kollegor till Aner t ex Anders Elmqvist. Aner har sedan många många år havererat och var och en som kan läsa innantill i hans blogg förstår nog att mannen är lika sjuk som Krantz var med allt mer fantastiska påståenden för att skapa uppmärksamhet kring sin person. Tidigare var Krantz ännu mer utflippad och i det sammanhanget framstod han som relativt balanserad.

Han bemöter aldrig någonsin sedan mer än 20 år någon kritik. Inte heller för han dialog eller ens är on speaking terms med någon annnan väl insatt. Det har skurit sig med alla på grund av hans fabulerande.

Jag är helt säker på att Aner är så illa däran att han fabricerar sitt senaste "sabotage" för att skapa uppmärksamhet.

Aner anser att GW och Lisbet Palme är delaktiga i mordet och andra helt världsfrånvända teorier varvid han upprepar sådant som är desavouerat för länge sedan.

Att försvara Aner är det samma som att ta bort sin egen trovärdighet i vilket sammanhang som helst.

För övrigt har Aners eller min ålder inget med hans galenskap att göra. Han var lika knäpp för 20 år sedan men det märktes inte lika tydligt i ett sällskap av andra tokar. Tvångsmässig hyperaktivitet kan lika gärna vara ett sjukdomstillstånd som en god egenskap.

Jag förstår inte riktigt varför Aner skall blandas in och lyftas fram som nån jesus när t ex Jallais uppgifter av substans och stringens kommer upp? Vilken är tanken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in